maandag 4 maart 2013

Happy flowers, Amsterdam and the sun..


vanochtend werd ik wakker
van de zon die langst het gordijn piepte
dat is lang geleden, wakker worden met de zon,
ik had meteen zin in de dag
en om een Vrolijk bloesje aan te doen,
in plaats van alle dikke truien van de laatste maanden
maar ik pas helemaal niet in deze,
het is een maatje 34,
en ik zag op de thermometer dat het nog -1 was
bovendien heb ik denk ik een griepje opgelopen,
dus misschien nog geen bloesjes-tijd
(laat staan rokjes-dag)


al heel lang zocht ik deze bloemen,
ik weet niet hoe ze heten
ik zag ze een paar keer staat in bladen
en op blogs, prachtig vind ik ze,
een soort minimalistische bloem,
maar hier in Zutphen zag ik ze nooit...
en ik zocht er eigenlijk niet meer naar,
afgelopen weekend waren wij in Amsterdam
om wat locaties te bekijken voor een feestje,
ter viering van mijn boek,
wat bijna uit gaat komen..


ik had een oproepje gedaan via Twitter
(niet voor de bloemen maar voor de locatie ;)
ik kreeg verschillende aanbiedingen,
maar het was het allemaal Net niet,
totdat ik afgelopen woensdag 
koffie ging drinken met  Jane,
en zij bood mij haar nieuwe winkelruimte aan
(ze heeft al een winkel maar verhuist op 1 april,
naar een bijzonder leuk pandje...)


dus wij fietsten door Amsterdam
(P op de oude fiets van mijn broer,
die hij al meer dan 30 jaar heeft,
er zit nog een Zeeland sticker op..)
namen het pontje over het IJ
bekeken haar nieuwe winkelpand
bezochten natuurlijk wat fijne papierwinkels
en al fietsende viel ineens mijn oog op De bloemen,
bij een bloemenstalletje
(zo zie je maar, als je niet meer zoekt,
vind je het Toch..)


kortom, ik vond een geschikte
laten-we het-boek-vieren locatie
en de prachtige bolletjes-bloemen,
het was een Mooie dag
&
die wens ik jullie ook,
op deze Zonnige maandag..
-X-

18 opmerkingen:

  1. Een hele zonnige Maandag, en de bloemen, ik vind ze heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dat zijn de betere dingen om je mee bezig te houden! Aftellen maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijkheid, we kijken allemaal uit naar het boek... mijn moeder zei vroeger altijd al dat je niet moeten zoeken en dat het dan vanzelf op je pad komt..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een aparte bloemen, ik heb ze nog nooit gezien. En bovenaan mijn lijstje staat (naast jouw boek) om weer eens heerlijk door Amsterdam te dwalen en zeker een bezoekje brengen aan de winkel van Jane. Nu het lekkerder weer wordt zal dat niet zolang meer duren. Even de griep uitzieken. Gelukkig schijnt de zon en mocht ik weer even meegenieten van jouw blog. Succes met alle voorbereidingen en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. cephalophora.. zo heet 'ie. Prachtige zonnetjes op een steeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Craspedia Cephalo...Ik zie zojuist dat ze In Australië 'billy buttons or woollyheads' heten! Past er mooi bij, toch?

    Ik woon niet zo ver weg, maar in Zweden. Nu ben ik ineens helemaal benieuwd naar je boek (Ik klik wel verder op je blog om het te zien).
    Wat spannend voor je en voor iedereen die het mee viert!
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb onlangs zaden besteld zodat ik ze zelf in de tuin kan laten groeien. In de bloemenwinkels hier in de buurt zie ik ze namelijk niet vaak. Ze zijn inderdaad heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat klinkt dat allemaal leuk en spannend! En ja zo fijn dat zonnetje ik geniet er echt van en ik hoorde dat het deze week zonnig blijft en zelfs iets warmer zal zijn!! Fijne week xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo zie je maar als je niet zoekt komt het gewoon op je pad. Fijne zonnige dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik wou dat ik ook eens kon slapen tot de zon naar binnen piept, maar de wekker gaat te vroeg af bij ons :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, die bloemen. Ik heb ze ook. Heel mooi! En niet weggooien want ze blijven mooi. Bij mij staan ze nu een dik half jaar (in het begin met water en nu zonder) en nog steeds super.. gr Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie bloemen. Fijn dat het gaat lukken met de locatie en veel plezier met de voorbereidingen van de boekpresentatie.
    Laatst hadden mijn man en ik het erover. Het is ons motto, je moet niet zoeken, maar vinden. Soms kom je het zomaar tegen op een onverwacht moment.
    Geniet nog maar lang van je bloemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn grappig, door de vorm....
    Spannend, bijna je boek uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waar zo'n zonnetje al niet goed voor is! :D Fijn dat je een mooie locatie hebt gevonden, da's weer een check erbij..
    Wat een grappige bloemen, ik kende ze nog helemaal niet, zien er heel vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk die eerste lente zon! Hoop dat je er van opknapt!

    En ben benieuwd naar Jane haar nieuwe winkellocatie. Die waar ze nu zit is als fijn! Leuk idee om daar je boekfeestje te doen, past vast perfect!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig wat een bijzondere bloemen, heerlijk ze stralen LENTE uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een GAVE bloemen!! Ik heb ze nog nooit gezien heel bijzonder!

    Lieve groet,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)