dinsdag 6 juli 2010

Wat wel en wat niet..



Gisteren las ik de post van Anna op een van mijn favoriet blogs Lillalotta, over de vraag wat je wel en wat je niet deelt op je blog.
Het is iets wat mij ook al bezig houd sinds ik ben begonnen, kan dit er wel op, is het te persoonlijk? En door te posten over de fijne dingen in je leven geef je dan een hysterisch happy beeld van je leven?
Iedereen heeft verschillende kanten, ook ik.
Ik bekijk ook wel eens blogs die mij doen afvragen; waar heb ik de afslag naar het Perfecte Leven heb gemist..
Mijn leven is verre van perfect, er zijn altijd wel momenten natuurlijk, maar ik voel niet de behoefte dagelijkse gedoe uit te spinnen, wie heeft er wat aan?
Ik probeer de kleine dingen te delen die je laten glimlachen,met af en toe een rafelig randje, al met al hoop ik dat mijn berichten jullie meenemen in (een deel van) mijn wereld.
Dank aan Lillalotta voor haar overwegingen.

8 opmerkingen:

  1. Ik ben ook een Happy Blogger. Ik hou van Blij en doe mijn best mij op de Blijde Dingen van het Leven te focussen dat helpt het dragen van de zware dingen.

    Ik heb Lillalotta meteen toegevoegd aan mijn leeslijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zo voel ik dat ook. Het niet precies weten waar de balans ligt. Vind het heel fijn dat je meedenkt. En dat ik niet gek ben dat ik hier toch een beetje mee zit. Ook ik heb zeker de afslag naar het Perfecte Leven gemist :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp precies wat je bedoelt: http://planetfur.blogspot.com/2010/07/feeling-bluewith-here-and-there-spot-of.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede vraag van Lillalotta, ik begrijp haar overwegingen! Ben net even op haar blog gaan kijken en het onderwerp blijkt echt enorm te leven onder velen, ik denk dat ze verwoorde wat bij velen speelt. Ingrid,wilde wel nog even zeggen dat ik je gekozen afbeelding bij deze post geniaal vind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is al fijn om te weten, dat die twijfel ook bij anderen leeft.

    >> Keep up the good posts!
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms heb je van die momenten... van die momenten die je gelukkig (hopelijk!) niet al te vaak hebt, van die momenten waarop je denkt: laat allemaal maar / kan iemand die kinderen achter het behang plakken / iedereen heeft een leuker leven dan ik-momenten.
    En ja, dat komt deels ook wel omdat iedereen alleen die leukere dingen laat zien.

    Het verwarrende van bloggen is dat mensen verwachten iets persoonlijks/dagboekachtigs te lezen, maar dat heel veel bloggers niet zomaar alles online willen gooien. Want daar blijft het je achtervolgen, die ene rotmiddag, of die vervelende peuterpuberbui in de supermarkt. Terwijl dat moment in het echte leven allang voorbij is.

    Dat is in ieder geval mijn reden om om de mooie/grappige/leuke/ontroerende dingen in mijn leven te bloggen.

    En ja, dan lijkt mijn leven misschien picture perfect. Maar dat is het natuurlijk niet. Gelukkig. Want juist die rafelrandjes maken de rest zo heerlijk! Zoals een favoriete handgebreide trui ook altijd een scheve steek heeft...

    En voor wie een realististischer beeld van mij wil: kijk op twitter. Daar voel ik veel meer ruimte om ook mijn twijfels en rotmomenten te delen, omdat die tweets in razendtempo worden vervangen door andermans tweets. En dus een moment-opname blijven...

    Bedankt voor het delen van deze gedachten, het heeft me weer even aan het denken gezet over het hoe en waarom van mijn blog.
    En om met Martine te spreken: keep up the good posts!

    Shine & be happy, if only on your blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb over je blog + vraag geblogd - en ik heb je plaatje gebruikt (natuurlijk met credits!) Ik hoop dat dat okee is?

    Dank nogmaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ingrid, lees 'm nu! 't Was even zoeken, ben in maart begonnen, maar heb nu zo'n beetje alles van je gelezen!! Leuk en mooi en lief en klein en fijn..

    Maar 't leeft blijkbaar bij meerderen!! ;P

    Hoop dat het weer een beetje gaat..? Donkere wolken zijn niet leuk.. vlieg met je mee! Vlieg altijd weg als ik niet kan kan slapen.. heerlijk..

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)