donderdag 10 mei 2018

Blog-dingen.


Nu ben ik eigenlijk veel te laat, deze ochtend, maar ik
dacht; ik maak er een bericht voor twee dagen van.
Morgenochtend vroeg zijn we weer naar het Zuiden
van het land, ik denk dat er ondertussen een pad is
uitgesleten die kant op, zo vaak gaan we, om mijn
moeder te bezoeken en het gras te maaien in de tuin.
(op de foto hieronder zie je een stukje van die heerlijkheid)
De afgelopen dagen was ik druk bezig met het vullen
van de webwinkel, ik onderschat elke keer hoeveel
werk dat is, en doe het steeds op het laatste moment.
Maar ik ben een heel eind en afhankelijk van hoe 
laat ik vandaag klaar ben doe ik hem vanavond
of zaterdagochtend open, ik denk dat ik weer 
leuke dingen er in heb staan, maar soms sla
ik de plank helemaal mis, haha, en ben ik de enige.


Voorts wil ik nog even iets zeggen over de AVG 
privacywet, die op 25 mei ingaat, dat ik zo'n privacy-
verklaring voor de webwinkel moest hebben wist ik wel,
maar niet dat het moet voor je blog, ik las het toevallig.
Op het moment dat je reacties toestaat op je blog en 
omdat Google bezoekers etc. telt, ben je al een verzamelaar
van gegevens ook al doe je er helemaal niets mee.
(ik zou werkelijk niet eens weten hoe)
Mocht je daar nog niet mee bezig zijn voor je blog,
kijk dan even na of het nodig is voor de jouwe en zo ja,
dan zul je door de zure appel heen moeten bijten.
Op de blog van Loggers en bloggers kan je er van 
alles over lezen, ik kan er geen vragen over 
beantwoorden, want ik snap er helemaal Niks van
en P. is dit voor mij in het orde aan het maken.
Ik wou het je gewoon even laten weten, ik stuitte
er ook maar, zoals gezegd, bij toeval op :-)

Ondertussen wens ik je vast een heel goed weekend
-X-

8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tuin! Daar moet je wel groene vingers voor hebben, geloof ik ��.
    Ik heb geen blog, maar merk overal dat die nieuwe privacywet ‘nogal een dingetje’ is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne tip. Ik wist t compleet niet. Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor de tip. Ik had hier nooit bij stilgestaan. Ze maken het niet leuker , dat bloggen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de link! De spullen in je winkel zijn weer geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tuin! En dank je voor de tip, ik zal het even goed doorlezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tuin hoor! En die AVG wat een gedoe hè . Pffft. Ik heb geen P. Wel een B maar die doet er niets mee. ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt het al zo druk met jouw webshop, jouw moeder en alle andere dagelijkse en minder dagelijkse zaken. Dan zit je toch niet te wachten op die onbegrijpelijke AVG?
    Gelukkig ben je in goed gezelschap, want heel veel mensen (waaronder ik) met een blog met of onder webshop moeten aan de bak voor de AVG. Fijn dat P jouw helpt. Helaas heb ik geen P. om me hierbij te helpen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, ik dacht dat dat op blogger uit zijn eigen al in orde was! Toch mezelf daar maar wat in verdiepen dan...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)