woensdag 13 september 2017

Vissen



Vanuit mijn raam kijk ik naar een kanaal, dat is 
werkelijk een prachtig uitzicht, zeker gezien het feit,
dat ik in de grote stad woon, ik kijk dan ook vaak naar buiten.
Er gebeurd van alles, mensen laten honden uit, kinderen
zwemmen er als het mooi weer is, er varen boten voorbij
en er zitten regelmatig mensen te vissen.
Meestal werp ik zomaar een blik, maar soms zie ik iets
wat echt mijn aandacht trekt, zoals dit mannetje.
Hij zat hier recht oor het huis, op een wiebelig stoeltje,
maar wat vooral op viel is dat hij de hele tijd zo krom
gebogen zat, alsof hij de vissen uit het water wou kijken.
Hij zat daar zo uren lang en ik geloof niet dat hij één visje
gevangen heeft, ik had het gewoon een beetje met hem te doen.


Uiteindelijk besloot ik om even bij het mannetje
te gaan kijken en te vragen of hij wel in orde was,
was het stoeltje leeg, ik zag hem echt nergens meer..
Wat ik wel zag was dat er heel veel vissen langs zwommen ;-)
net nu het mannetje in geen velden of wegen te bekennen was,
en er misschien eentje had kunnen vangen of misschien zelfs
uit het water had kunnen kijken..
Even vreesde ik dat het mannetje zo in het water was gekukeld
nadat hij iets te ver voorover was gebogen, maar toen kwam
hij aan lopen, keek een tijdje naar het water, maar de vissen
waren verder gezwommen, en hij pakte zijn hengel,
zijn stoeltje en verdween uit mijn zicht..
Ja, het is een prachtige plek hier, aan mijn bureau voor
het raam, er gebeurt hier van alles..

Fijne dag,
-X-

8 opmerkingen:

  1. Mooie observatie en bedankt dat je je gedachten deelt :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig plekje om alles te overzien en wat voor je uit te dromen. Dat je met dit prachtige uitzicht nog aan werken toe komt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je vraagt je dan toch af waar dat mannetje vandaag zo krom op zijn stoeltje naar de visjes zit te kijken... En zou zijn vrouw 's avonds toch een lekker visje voor hem klaargemaakt hebben? Van de viswinkel? Of hadden ze nu alleen aardappelen en groente, omdat het mannetje niks gevangen had... Zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve mevrouw die ik niet ken maar ik vind uw verhaaltjes altijd zo snoezig. Gewoon tussen de regels door bruggetjes en sprongetjes maken naar hetgeen u zeggen wil.

    Zou het voorovergebogen mannetje heerlijk heel de dag met zijn nieuwe smartphone hebben zitten spelen in de vrije natuur? Geen gekakel van mevrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne werk/woon-plek. En dat allemaal in die grote stad. Oh en de blauwe lucht op de foto's dat mis ik vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig... ik plaatste toevallig net ook een bericht over het uitzicht vanuit mijn raam.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)