woensdag 2 november 2016

Wollen winter confetti



Samen met mijn nichtje Guusje, ook mijn nichtje
en buurmeisje heb ik een abonnement op Netflix.
Zij wilde dat heel graag, ik vond het eerst niet zo nodig,
maar om haar een plezier te doen deed ik het toch.
Nu kijk ik vaker dan zij dat doet, ondanks dat houdt ze
precies bij wanneer ze mij moet betalen.
Regelmatig komt ze vragen of ze mij ergens mee kan 
helpen, nu ben ik inmiddels zo geregeld in mijn 
huisje dat er niet veel meer op te ruimen is..
Van het weekend kwam ze ook en ik bedacht dat
we wel mijn wolmanden op konden ruimen.
Dus ik kieperde alle wol op de grond, de beste 
manier om iets echt op te ruimen vind ik om met een 
grote zwaai de hele plank, kast of mand leeg te gooien.
En dan opnieuw inruimen, anders blijf je maar
wat herschikken, dus samen zaten we op de grond
tussen alle bolletjes en vooral draden in de knoop.


We sorteerden de wol bij de wol, de katoen bij de
katoen en alle wol die zo met elkaar verstrengeld was
dat het nooit meer een enkele draad zou worden,
deden we weg, aan het einde van de middag hadden we
alles keurig in mandjes gesorteerd.
Na zo'n klusje 'betaal' ik haar altijd in Netflix maanden,
zo van dit was het abonnementsgeld voor 
januari en februari ik geloof dat ze inmiddels
 al een jaar niet meer hoeft te betalen , haha..
(van haar hoeft het helemaal niet ze komt voor de
gezelligheid maar ik vind het fijn haar iets te geven)
Ik had wat restjes dikke wol apart gelegd en daar 
haakte ik 's avonds de wollen winter confetti van,
terwijl ik naar de laatste delen van de serie
de Americans keek op Netflix..

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Ach weer zo een heerlijk haakseltje soort van voor sneeuw.....fijne dag. Gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Ingrid en fijn, zo'n leuke buurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke slinger is dat, ook leuk vor een kerstboompje straks en ook leuk voor mensen die net leren haken. Bedankt! Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo'n nichtje vlakbij je huis! Mijn mannen hebben ook Netflix en kijken teveel. Dat is natuurlijk mijn mening. Zelf neem ik niet echt de tijd om een serie te volgen. Ik heb laatst wel een film gekeken. "De 100 jarige man die door het raam klom". Dat is een geweldige film een echte aanrader. Groetjes ook aan je nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt heel gezellig! (en zo ruim ik ook op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee die winterse confetti! En wat boft die Guusje met zo'n gezellige tante zo dichtbij!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)