vrijdag 18 november 2016

Sneeuw


Het is toch niet teveel gevraagd, ik weet niet precies
aan wie of wat, als ik graag zou willen, dat het 
deze winter dan eindelijk een beetje zal sneeuwen.
Dat de lucht urenlang zwaar en grijs is en dat er
dan eindelijk wat kleine vlokjes naar beneden dwarrelen,
eerst zo klein dat je echt goed moet kijken en dat
de vlokken dan langzaam groter worden en 
de wereld witter en stiller, steeds witter en stiller..
Daarna je eerste stappen in de sneeuw, waar niemand
nog liep en oh dat knerpende geluid..
Daar dacht ik aan toen ik de ze sneeuwballen haakte,
heb je ook zin in sneeuw of in deze slinger,
ze zijn heel makkelijk om te maken:
Neem hele pluizige of fluffy wol, haak 3 lossen
Haak dan 12 stokjes, waarbij je je naald steeds 
terugsteekt in de eerste losse, trek het draadje
daarna stevig aan, haak nog een rondje van 
12 stokjes, minder steeds 1 steek in de derde
ronde, zodat je 6 stokjes over houdt.
Vul je sneeuwbal op met wat restjes witte wol,
en rijg met het draadje wat overbleef aan de 
bovenkant van de bal en een naald, 
door de rand heen, trek aan en kant af.
Werk het beginddraadje weg en haak zoveel
sneeuwballen als je nodig hebt, rijg ze aan
een draadje en dat is het, makkelijk toch?

Denk terwijl je dit aan het maken ben aan 
dwarrelende sneeuwvlokken en een witte,
stille wereld, zo maak je er een meditatief moment van,
oh haha, en wie weet, als we dat allemaal doen,
zal het misschien nog wel eens echt gaan sneeuwen,
gewoon voor een dagje, wat zou dat fijn zijn..

Ik wens je een heel goed weekend
-X-

9 opmerkingen:

  1. Ja wat lijkt me dat heerlijk en dan lekker bij de kachel naar buiten kijken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja...dat wil ik ook zo'n stille vredige witte wereld...jij hebt in ieder geval al sneeuwbolletjes...wat zijn ze leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk project! Sneeuw zou leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik droom al van sneeuw sinds augustus. Ik hoop het zo deze winter! Je hebt iig een hele gezellige slinger gemaakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke slinger maakte je! Hier aan de kust staat er alleen een dunne wind (zoals mijn schoonmoeder dat altijd noemt) maar wie weet.... komt er wat sneeuw. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil best ook wel wat sneeuw, maar ik vind het daar nog niet iets te vroeg voor. Voor mij is het nog de tijd van de warme herfstkleuren en ritselende bladeren, de winter is voor binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)