vrijdag 30 september 2016

Jammer


Gisteravond zat ik even met mijn vriendin Fem
te appen (oh de hipheid daarvan, haha) over de
dingen van de dag, natuurlijk de leuke maar ook
over de minder fijne, de dingen die jammer zijn.
Daar apten we wat over en op een gegeven moment
typte ik zomaar: de jammerheid van veel dingen..
Dat is natuurlijk helemaal geen woord, maar het 
vatte het mooi samen; al die dingen die jammer zijn.
Dat de dingen niet gaan zoals we het ons
voorgesteld hadden, dat je partner zich gedraagt
op een manier die je graag anders had gezien,
dat je je dromen steeds moet bijstellen, 
dat ik niet meer in Zeeland woon en ga maar door..
De lijst met jammerheden is eindeloos, daar mijmerde
ik later even over na, ik bedacht me dat het
fijn zou zijn als je er een lange draad van zou kunnen
maken en ze op zou kunnen rollen als een
klos garen, klossen vol..
(ik zat te haken terwijl ik daar over nadacht,
vandaar waarschijnlijk)


Dat je daarna van al dat garen iets fijns, warms
en iets wat comfortabel is zou maken..
Want daar komt het uiteindelijk op neer, denk je niet,
al die teleurstellingen en gevoelens van ongenoegen
ergens een plaats geven (waar dan ook) en 
weer monter en met vertrouwen verdergaan en vooral
jezelf en alle dingen met wat humor bezien,
want oh als je vast zou houden aan alle 
dingen die je jammer vind, zou je 
verdrinken in de Jammerzee..(die ook niet bestaat ;-)

Dus ik brei en haak verder ik heb nog kilometers draad
en ik app vrolijk verder want gedeelde smart..

Ik wens je een heel goed weekend
-X-

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooi woord... Jammerheid. Dat hou ik erin. En wat fijn dat je een vriendin hebt metw ie je daarover lekker kan appen. Ik heeinner me ook nog dat ej vroeger een telefoongesprek eindigde met kortom ellende. Als ik het goed heb onthouden hoor...... Gelukkig hebben we veel draadjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe meer we de zegeningen tellen....hoe minder jammerheid er is ☺!

    Gezellig weekend toegewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Jammerzee, daar zou ik nou nooit naartoe gaan. Wat een mooi geschreven berichtje weer. Over de hipheid van bepaalde dingen gaat mijn blogbericht vandaag ook. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammerheid klinkt me net zo mooi als de helaasheid wat ik zelf weleens gebruik. Ik heb geleerd om vooruit te kijken want ik werd te triestig van dingen die voorbij waren of niet meer waren. Dat is makkelijk praten/schrijven natuurlijk, maar het helpt wel. Je leeft in het nu en de dingen gaan jammer genoeg niet altijd zoals we het wensen. Helaas. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En mede door de jammerheid van het Zeelandverhaal
    heb je nu wel P naast je gevonden en die is volgens mij wel heel leuk. Dat dan weer wel. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw blog lezen, dat is elke keer weer een brokje fijnheid ;)
    (Enne, die negatieveling van een paar dagen geleden, die kan nog wat van je leren.)
    Fijne dag!
    X Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gisteren zat ik in een vliegtuig. Om me heen hoorde ik voor het eerst sinds weken weer Nederlanders. Ik verdronk bijna in hun jammerzee en zij in die van mij. Vandaag ben ik gelukkig weer blij in mijn eigen stulpje en met de kleine dingen om van te genieten. Weg is die zee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)