donderdag 28 januari 2016

Today


Deze foto nam ik afgelopen zondag in Holysloot,
een dorpje hier net buiten Amsterdam Noord..
Holysloot is het dorp van mijn verlangen,
het heeft maar twee straten en ligt aan het water,
het lijkt alsof de tijd er stil heeft gestaan..
Wanneer je er ook komt, het is altijd even prachtig
(bovendien lopen er altijd poezen op straat,
vind ik ook al zo gezellig)
Het hele gebied is trouwens een absolute aanrader
om eens een keertje te gaan kijken, ook
Durgerdam is heel leuk en wat heel bijzonder is
is dat de waslijnen tegenover de huizen op 
de dijk aan het water staan, je weet niet wat je ziet..
Maar voordat ik begin te klinken als een 
medewerkster van de VVV (zou ik best goed 
in zijn, denk je niet?) ga ik je een hele 
mooie dag wensen, want zoals Rumi al zegt,
vandaag is het Zo'n dag..
-X-

11 opmerkingen:

  1. Prachtige foto en geniet van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ook een mooie dag gewenst :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke wegdroom foto..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een paar jaar geleden heb ik daar een wandeling gemaakt, ik vond het er ook prachtig..zou er ook willen wonen met mijn 5 poezen :) Terwijl ik dus helemaal niet in de Randstad wil wonen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!! En mocht ik daar ooit eens in de buurt zijn, dan ga ik zeker kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als kind, opgegroeid in Amsterdam Noord,wist ik het al: Later als ik groot ben ga ik in Durgerdam wonen. Inmiddels ben ik groot maar woon ik er nog steeds niet. Wel luister ik naar Jeroen Zijlstra: Durverdam slaapt. Een liedje zo mooi als het dorpje zelf
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto !
    Het lijkt zeker de moeite waard voor een bezoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een verstild beeld om even helemaal naar binnen te gaan in jezelf. Op de plekken die jij noemt lijkt de tijd soms even helemaal stil te staan. Zeker als je uit de drukte van Amsterdam komt.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappige naam, Holysloot. Moet wel gezellig zijn met zoveel poezen!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het werkt echt, ik krijg gewoon zin om eens een kijkje te gaan nemen in de twee dorpjes. Natuurlijk als het zonnetje schijnt en als de was buiten op de dijk aan het drogen is. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)