donderdag 7 januari 2016

About books


In het kader van het grote onthaasten,
heb ik 3 dingen toegevoegd aan mijn schema,
dat klinkt alsof ik nog meer druk op mezelf heb gezet,
maar dat is niet het geval, ze zijn gericht op ontspanning..
Ik fiets elke dag een uur (de wind door het hoofd),
ik doe een uur mindfulness (voor de focus en kalmte)
en ik mag van mezelf een uur per dag lezen.
Ik las altijd wel voordat ik naar bed ging even, 
maar nu ga ik schaamteloos op de bank liggen 
midden op de dag of wanneer ik daar zin in heb :-)
Dus ik lees in eens zoveel dat ik wel een boeken-
rubriekje kan beginnen..
Met heel veel plezier las ik in Wenen, Zuiverheid van
Jonathan Franzen, echt geweldig vond ik het over 
een meisje op zoek naar familie en afkomst.
Hoewel Dries, lezer van het eerste uur van mijn blog
het eerdere boek van Frentzen, Vrijheid veel beter vond,
vond ik ook prachtig, maar beide een aanrader.
Nu ik zo aan het typen ben zie ik dat het maken
van een boekenrubriek nogal veel tekst kost,
dus ik zal er nog eentje noemen en dan ga ik
volgende week wel weer ergens verder..
Van de week las ik Een circus van schimmen
van R.J Elroy, ondanks de wat ongezellige titel
en ook de kaft vond ik niet erg aantrekkelijk
werkelijk een intelligent en mooi boek,
over een FBI agent in de jaren 50, die een 
moord onderzoekt, daardoorheen loopt zijn
persoonlijke verhaal..

Ben je er nog? dan wens ik je een hele fijne dag
en boekentips zijn natuurlijk altijd welkom.
-X-

10 opmerkingen:

  1. O, heerlijk, ben dol op boekentips! Altijd fijn om nieuwe boeken te ontdekken. Ik heb "Een lied voor Achilles" besteld, dat schijnt prachtig te zijn.. Komt zaterdag binnen, ik heb nu al zin om te beginnen! Heerlijk trouwens, je plannen... Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn dinsdagen met Morrie, van Mich Albom. Ik haal daar geweldige levenslessen uit. Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk lezen. Knap als je al die dingen echt één uur per dag doet. Ga ik met een boek op de bank zitten, dan ben ik zo de tijd vergeten.
    Ik heb net een heftig en indrukwekkend boek gelezen: In ongetemde staat van Roxane Gay. Ook het boek Birk van Jaap Robben kan je aanraden.
    Maar zo aan de foto te zien heb je nog een heerlijke stapel boeken liggen voor heel wat uurtjes leesplezier.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh lezen, daar moet ik gewoon ook eens tijd voor maken.
    Veel te lang geleden alweer :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het juist hartstikke goed dat je deze keuzes maakt, Ingrid. Gewoon goed voor jezelf zorgen, daar is niks mis mee. Ik wens je veel leesplezier! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om even helemaal weg te dromen in een mooi boek........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een heel goed idee van die 3 uren! Ik ga ook eens zo'n soort plan maken..een uur per dag wandelen bv en daarna een uur lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De drijvende wereld van Alan Spence vond ik mooi. Ik heb eens gelezen in de Flow dat je van het lezen van romans empathischer wordt, en dat 6 minuten lezen per dag al goed is.
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het boek 'Bruidsvlucht' van Marieke van der Pol vind ik een aanrader, hierop is de film 'Brideflight' gebaseerd. Meeslepend, ontroerend, liefdevol boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig, 3 uur per dag puur investeren in jezelf met fijne dingen! Als dat niet onthaast, dat moet wel! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)