vrijdag 13 november 2015

My french bike (for 20 minutes)


Ooit had ik ook (heel even) zo'n geweldig Frans fietsje,
een witte van Peugeot, ik had er maanden voor gespaard.
Echt zo steeds 5 gulden (ik zei al: lang geleden)
in een blikje net zolang totdat ik genoeg had voor 
de tweedehands fiets, die ik zo graag wilde.
Niet dat ik hem echt nodig had, ik had al zo'n degelijke
moederfiets met zitjes voor- en achterop, maar ik wilde
hem voor mijzelf, ik zag me er al op fietsen..
Zo heerlijk licht met al die versnellingen en zo
charmant, ik zou natuurlijk altijd een wapperend
gebloemd jurkje dragen als ik er op reed..

Op een dag had ik genoeg gespaard
ging ik met met het blik onder mijn arm
en een feestelijk jurkje aan, het was tenslotte
een Bijzonder moment, de fiets ophalen.
Ooh het moment dat ik er op weg reed,
het was fantastisch, ik voelde me geweldig..
Om een en ander te vieren sprak ik met iemand
af in een cafeetje, ik zette mijn fiets op slot,
dronk koffie en at appeltaart en toen ik op weg 
naar huis wilde gaan....zag ik de fiets nergens meer.
Dus ik zocht overal, had ik hem ergens anders...
maar nee, er was geen ontkomen aan;
het mooie fietsje was gestolen...aaah..neeee..
Nooit had ik meer zo'n mooie fiets als die 
20 minuten, maar ik blijf er van dromen;
van zo'n geweldig Frans fietsje..
(dit verhaal is overigens echt gebeurd)

Ik wens je een heel goed weekend
(en zet je fiets aan de ketting, haha)
-X-

9 opmerkingen:

  1. Och, wat een vreselijk verhaal...arme fiets! Had´ie zo´n fijne eigenaresse...wordt´ie door een onverlaat meegenomen! (die van mij werd ondanks dubbel slot èn ketting meegenomen....zucht.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai dan zou je toch eens serieus vloeken hé ;-) jammer dat er steeds zo'n dingen gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik droom altijd dat mijn fiets is gestolen............... vannacht dus ook weer........ huilen.............. wel heel toevallig als ik dit lees........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goed verhaal, jammer dat het echt gebeurd is...:-( Niks aan, weet ik uit ervaring.
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow dat is misschien wel de snelst gestolen fiets ooit na aanschaf :O wat zuur zeg! Maar je zag er vast heel mooi uit die 20 minuten met fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige fiets. Mijn franse vriendin heeft ook zo'n mooie.
    Verschrikkelijk balen dat ze die van jou gepikt hebben zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto, mooi fietsje, minder mooi verhaal. Wat zuur dat zo'n mooie fietsje dan juist gestolen wordt. Mijn fiets is lang niet zo mooi maar ik zal hem toch maar goed aan de ketting leggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een rot streek...zal zeker een mooi fietsje geweest zijn...
    Een heerlijk verhaal weer...ik vind het zo machtig leuk al die verhaaltjes van jou...
    Je krijgt altijd veel reacties Ingrid....kom je er wel aan toe om ze allemaal te lezen????

    Fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat erg! Mijn fiets is ook ooit gestolen uit een bewaakte fietsenstalling, nota benen! Dat was nog een hele klus om dit vergoed te krijgen. Ik kreeg maar een gedeelte terug terwijl de fiets nieuw was. Als ik dit schrijf is het weekend alweer voorbij. En wat voor weekend! Hopelijk lees ik morgen iets positiefs op je blog. Groetjes en tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)