dinsdag 7 juli 2015

Wish I had a little bookstore & a give away


Ik wou dat ik een boekwinkeltje had,
zo'n piepklein rommelig winkeltje ergens verborgen 
in een klein straatje in een grote stad.
Dan zou ik elke ochtend naar mijn winkeltje lopen,
door de smalle straten, dan zou ik hallo zeggen
en hoe gaat het ermee tegen de vrouw die haar stoepje veegt.
Ik zou bij de bakker een broodje kopen en even 
informeren hoe het gaat met de zaken, goed, goed,
zou de bakker zeggen en met jou?
Als ik dan bij mijn winkeltje aan kwam lopen, 
zou mijn hart een sprongetje maken van plezier,
elke dag weer opnieuw, en de deur wijd open zetten
omdat het een beetje muf ruikt, maar ook om 
te laten zien dat iedereen van harte welkom is..


Ik zou hallo zeggen tegen de Boekenkat, met het
blauwe en bruine oog die in en om het winkeltje woont.
Hij zegt nooit wat terug maar dat is niet erg
want wij begrijpen elkaar zo wel..
Dan zou ik koffie zetten, een grote kan, want je 
weet maar nooit wie er zomaar komt aanwaaien.
Misschien wel de oude man die heimwee heeft 
naar vroeger en prentenboeken zoekt uit zijn jeugd.
Hij blijft altijd een tijdje zitten en vraagt elke keer
of ik zin heb in een goed verhaal al is dat niet echt gebeurd..
Vervolgens zet ik alle stapels boeken buiten 
en veeg mijn kleine stoffige winkeltje aan..


Binnen zou ik dan eens wat dingen herschikken
en boeken opzij leggen voor wat klanten, omdat ik weet
dat het precies is wat ze zoeken..
Dan zet ik nog meer koffie en maak een praatje 
met de mensen die langskomen, meestal gewoon 
voor een praatje want eigenlijk verkoop ik niet zoveel..
In de weekenden zou ik dan alle vlooienmarkten 
in de buurt uitpluizen op zoek naar boeken
en naar oude schilderijen, meestal kan ik me enkel
de exemplaren veroorloven die niemand meer wil hebben..


Maar dat geeft niets, want ik vind ze mooi en ik 
hou ervan om dingen te redden die vergeten zijn geraakt,
maar waar ooit iemand met ziel en zaligheid 
aan gewerkt heeft en nu door de tijd is aangetast..
Heel soms zal ik op zo'n markt een boek vinden
wat ik zelf ooit maakte, die neem ik dan mee.
Ik zal het dan niet verkopen in mijn winkeltje maar 
weggeven aan iemand die het graag wilde hebben..
Net zoals ik nu zal doen en omdat het winkeltje
enkel bestaat in mijn gedachten en het dus lastig is
om even aan te wippen en even met mij te kletsen
kan je misschien hieronder een reactie zetten 
als je mijn eerste boek Kringloopgeluk
(met handtekening :-) graag zou willen ontvangen..


Misschien kan je mij vertellen wat jouw droom is,
dat hoeft natuurlijk niet alleen als je er zin in hebt,
en in gedachten een kopje koffie met mij drinken..

Als de dag dan ten einde loopt zal ik de stapels
boeken weer binnen zetten en dag zeggen tegen de Boekenkat,
hij zal niks terug zeggen want zo is hij nu eenmaal,
ik zal even zwaaien naar de bakker en naar jullie natuurlijk
en tevreden door de straatjes naar huis lopen..
Ja, ik wou dat ik een klein boekwinkeltje had...

-X-

58 opmerkingen:

  1. Ik begrijp je volkomen. Een cafe met (h)eerlijke koffie en een grote boekenkast waarin men boeken kan ruilen. Een soort van little library alleen dan in cafevorm. Met comfortabele banken en jazzmuziek zachtjes op de achtergrond. Met een binnenzandbak voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om je droom te lezen. Die van mij zou zijn om eens een kinderboek te maken. Tekeningen creëren en dan een leuke tekst erbij maken maar vrees dat het bij een droom zal blijven :-) Doe bij deze dus graag mee met de give-away van je boek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een boekwinkel/antiquariaat annex theetuin, waarbij ik voor de taarten zorg, dat is een langgekoesterde droom!
    Groeten van Marcha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt heerlijk !
    Misschien is er naast je winkel wel een ander winkeltje waar enkel zelfgemaakte dingen verkocht worden. Mensen kunnen er ook langskomen om samen te werken aan een of ander project, raad vragen aan elkaar hoe het verder moet met hun breiwerk, hoe hun boek (volgeschreven met de mooiste kalligrafie) kan ingebonden worden, ... Iedereen die het wil kan ook eigen zelfgemaakte dingen te koop aanbieden.
    En aan de andere kant van je winkel, is er een klein bakkerijtje, met de heerlijke geur van ambachtelijk gemaakte koeken, brood, gebakjes, ... geserveerd met vers fruitsap, heerlijke koffie of kruidenthee.
    En dan ga je een van de winkeltjes binnen, en ontdek je dat je gemakkelijk van het ene naar het andere kan; ze zijn allemaal verbonden, en de deuren staan wagenwijd open; je hebt er echt een "welkom-gevoel" !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dromen :) Ik herken het helemaal, alleen droom ik al een paar jaar van een winkeltje met kaarten. Sinds ik in Nijmegen een heel lief winkeltje ontdekte, met kaarten in alle soorten en maten, lijkt me dat een mooie droom. Inmiddels zijn we een paar jaar verder, en bleek het een webwinkeltje te worden, met handgemaakte kaarten, en soms ook een reizend winkeltje op braderietjes en marktjes. En ook al blijft er altijd nog genoeg te dromen over, ik geniet elke dag dat ik dit stukje droom alvast een beetje mag realiseren. En ik heb niet zo'n grote boekenkast, maar ik denk dat ik nog wel een mooi plekje kan maken voor je eerste boek. Naast zijn opvolger bijvoorbeeld, want die staat er al :-) In ieder geval wil ik je bedanken voor het opvrolijken van mijn ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, mijn droom!!! Nog wat zelfgebakken cake of taart er bij en het is compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooo... wat een zalige droom! en wat fijn dat je me even meenam. 'wat wil ik worden als ik later groot ben' is en blijft toch wel een thema, ik hoop dat ik het ooit echt weet. en het dan kan realiseren, natuurlijk. of weet ik het stiekem wel en durf ik het niet aan mezelf toe te geven? hmm.... dank iig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I would be a loyal customer in your shop...I love books ♥
    xox Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke droom. Boekwinkeltjes zijn echt heerlijk om te zijn. Heb ik zelf een droom. Vast wel. Durf ik mijn droom waar te maken. Nog niet....wie weet komt dat nog. Bedankt dat je me meenam in de jouwe, dat was genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja dat lijkt mij ook erg leuk! Zo'n winkeltje, of een knutselfrutselwinkeltje waarin ik dan aan een grote tafel zit te handwerken/knutselen en mensen aan kunnen schuiven..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wekelijks zou ik langskomen in jouw winkeltje.
    Snuffelend door de boeken.......dankbaar een vers bakkie koffie aannemen ☺.......en jou vertellen dat mijn droom is uitgekomen........mijn man, mijn maatje, mijn alles, is tegen de verwachting van de artsen in, genezen van een hersentumor!
    En mijn 2e droom:.....dat hij weer zou kunnen rijden (hij is int. chauffeur) is ook uitgekomen!!
    Gister is hij voor het eerst weer vertrokken voor een rit Frankrijk.
    En de droom van de kinderen gaat ook uitkomen.......☺.......we kunnen deze zomer niet op vakantie, maar manlief neemt uit de Supermarché, de kastanje-vanille jam van 'Bon maman' mee, je weet wel, zou ik zeggen, die gezellige potjes met de rode geruite deksels....en Thé caramel.......proeven we toch Frankrijk!
    We zouden samen blij zijn.....elkaar een hele fijne dag toewensen.......en opgewekt weer verder gaan.
    Het zouden opkikker-momentjes zijn.....daar, in jouw boekwinkeltje ☺.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Caroline, jouw reactie en jouw dromen die zijn uitgekomen hebben me diep geroerd. Wat een spanning en verdriet zal het ziek zijn van je man hebben veroorzaakt. Ik wil je feliciteren met je gezonde man, je kindjes en je leven. Heb het goed met elkaar.
      Groet, Rya

      Verwijderen
    2. Lieve Caroline,
      Het mooiste wat je je maar kunt wensen, gezondheid. Fijn dat je dromen uitkwamen. Geniet van elkaar ( en van Bon Maman met 'n lekker kopje Thé Carmel .

      Verwijderen
  12. Wat een heerlijke droom... Dan wil ik graag jouw buurvrouw zijn, zodat ik elke dag eens langs kan komen en gezellig naar je boeken kan kijken. En natuurlijk toch af en toe iets kopen, want mooie boeken, die kan ik zo moeilijk laten liggen. Mijn eigen droom sluit aan op de dromen van Lieve en nina hierboven... ik zou aan dat droomwinkeltje dan een klein tuintje toevoegen, dat in de zomer vol kleurrijke bloemen staat en waar de mensen die er samenkomen om creatief bezig te zijn, lekker buiten in de schaduw van een boom kunnen zitten. Volop inspiratie uit de natuur (en uit jouw boek natuurlijk ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Héél lang geleden toen mijn moeder nog leefde hadden we het wel eens over een winkeltje (ja, ook weer een winkeltje :)) dat we zouden beginnen, met allemaal lapjes en kraaltjes en ander frutselspul. En dan zouden we tussen het helpen van de klanten door, zelf de hele dag heerlijk zitten prutsen en priegelen (vooral dat natuurlijk!). Het is er nooit van gekomen maar de droom was mooi!
    Ik loot graag mee voor het boek :)
    Fijne dag! Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi verhaal en mooie sfeerolle foto's! Ik zie het zo voor me :) Mijn droom is om ooit een mooie oude, sfeervolle, knusse, gezellige vw bus te kopen en daar lekker mee rond te toeren, in een rustig thempo, genietend van al het moois op me heen. En als zo'n mooie, oude bus niet lukt, dan wil ik heel graag een piepklein truttig retro caravannetje. 's morgens lekker met mn blote voeten door gras lopen en lekker buiten eten, niks hoeft, alles mag. Heerlijk lijkt me dat. Oja, en ik zou ook heel graag je boek willen winnen, ik heb het eens geleend van de bieb en ik vind het een heel gaaf boek. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu het echt zomer is lijkt mijn leven al op vakantie op de fijne plek waar we wonen. Het is mijn wens dat het nog heel vaak zomer is voor mij en de mijnen.
    Ik heb mijn exemplaar van Kringloopgeluk aan blogvriendin Alet in Frankrijk gegeven via mijn oudste zoon die met school in de buurt op excursie was. Soms wil het het even doorbladeren, net zoals ik doe met Vive la vie. Dus ik wil graag weer een exemplaar ;-)
    Wat een sereen leven in Turkije op je foto's, heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn droom is een winkeltje dat wel naast het jouwe zou passen. Mijn winkeltje is een handwerk/hobbywinkeltje, met een koffiehoek waar mensen lekker kunnen gaan zitten handwerken, elkaar met raad en daad bijstaan (op alle gebied maar voornamelijk op hobby-gebied), waar spontaan workshopjes gegeven worden en waar kinderen welkom zijn. Kinderen zijn niet van die graag geziene gasten in een (handwerk)winkel omdat ze dingen vuil zouden maken, rommel zouden maken: weet ik veel. Nou in mijn winkeltje zijn ze meer dan welkom, helemaal leuk als ze daar willen knutselen of (leren) handwerken. Natuurlijk een poes in de winkel (voorkeur is een lapjeskat) en een hond. Ik hoef er niet (veel) aan te verdienen, als ik uit de kosten ben vind ik het wel goed.

    Ik droom nog even door hoor...............
    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie droom en prachtige, lieve kat.
    Ook ik droom sinds mijn jeugd van het hebben van een winkeltje, met allerlei snuisterijen en zelfgemaakte dingen en idd, ook een koffie-en theehoek ;-). Weer later leek een
    pension, in een mooi wit huis met een serre, mij ook geweldig...
    Inmiddels heb ik dit soort (grote) dromen achter me
    gelaten, mogen het fantasieën zijn die niet meer uit hoeven te komen en probeer ik meer en meer tevreden met wat is of probeer ik in het klein mijn dromen
    te verwezelijken.
    Het boek Kringloopgeluk staat nog op mijn verlanglijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een oud huisje met rondom een rommelige tuin waar wat fruitbomen en bessenstruiken staan. Onder de bomen in het gras staat hier en daar een bankje waar toevallige voorbijgangers even gaan zitten en genieten van de rust met een kopje thee en mijn zelfgebakken appeltaart of bessencake. De kippen scharrelen een beetje rond en de kat zoekt een plekje in de zon om haar schoonheidsslaapje te doen. Ondertussen rommel ik wat met oude meubeltjes en knap het huisje op met tweedehands materialen. Aan het eind van de dag zit ik na te genieten onder de oude perenboom met een haakwerkje en jouw boek naast me.....
    Het is allemaal een droom, maar wie weet, ooit......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een fijne droom, ik kan me er helemaal in vinden....
    mijn droom is om elke dag een beetje geluk te vinden in kleine opkikkertjes...een vreemde die je vriendelijk goeiedag zegt....een lief woord van je geliefden...de geur en smaak van verse koffie...al wandelend naar je werk met een heerlijke zomerbries...blauwe luchten met witte wolken...een merel die fluit en antwoord krijgt van een collega...jouw schrijfsels lezen met inspirerende foto's .....eigenlijk vele kleine dingetjes, je moet ze alleen willen ontdekken, elke dag weer.....soms lukt dat en soms niet......
    ILse

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige droom! Ik zie je al helemaal zitten daar in je eigen boekenwinkeltje, net iets voor jou.
    Mijn droom is ook om een klein winkeltje te beginnen met woonspulletjes en accessoires (en creatieve boeken) en wie weet met een klein zithoekje erbij waar ik dan thee en taartjes verkoop.
    Ik maak graag kans op je 1e boek, want die heb ik nog niet in mijn verzameling... Wel je 2e en die vind ik erg leuk!
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens wat een fijne reacties heb je allemaal al! Ik heb ze allemaal eens doorgelezen en sommigen ontroeren me door de fijne dromen en degene die zijn uitgekomen.
      Goed idee om eens te vragen naar de dromen van je bloglezers, ga ik ook eens vragen. In ieder geval hebben jou bloglezers geweldige dromen!

      Verwijderen
  21. En ik zou dan op weg naar de markt met mijn rieten mand even binnenwippen in dat tof boekenwinkeltje waar altijd een witte kat met een groen en blauw oog - ongeinteresseerd in mij - voor de deur ligt. Want dat is van zo'n aardige mevrouw die altijd wel een praatje met me maakt , een lekkere kop koffie uitschenkt en me wat boeken laat zien die ik altijd al heb willen lezen.
    En op de wamrste uren van de dag zou ik me vervolgens met 1 van die boeken terugtrekken in een half verduisterde koele kamer of in de schaduw van de appelboom met het geluid van tjirpende krekels rondom me en lekker wegdromen in verhalen die spannender zijn dan ik ooit zal meemaken ( en maar goed ook , want ik hou niet van een te spannend leven )
    En het leukste van al is dan dat ik dat allemaal kan doen omdat ik dan zelf wil, niet omdat het moet ;)
    PS : ik heb je boek al, maak er maar iemand anders blij mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh ja , hier zou ik heel graag aan meedoen.! Wat heb jij een knusse en gezellige droom in gedachten.! Mijn grote droom is vrijwilligerswerk gaan doen in Afrika.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zou willen dat jij zo'n klein boekwinkeltje had. Dan kwam ik vanuit Zwolle met de trein naar je toe. Lekker neuzen tussen de boeken en een kopje koffie drinken. En dan natuurlijk met veel te veel boeken weer de deur uit lopen. Ik zou zeggen...maak je droom waar! Het klinkt fantastisch!
    Waar ik van droom? Ook een klein winkeltje maar dan vol met mooie wolletjes en katoentjes, mooie knopen, bandjes en heerlijke patroontjes. Het mooie van dromen is dat niemand je het af kan pakken.
    Mijn lieve nicht heeft haar droom waar gemaakt. Zij heeft een klein brocante winkeltje geopend in Bolsward. Ook knapt zij foei lelijke meubeltjes op die grif over de toonbank verdwijnen. Haar gun ik jouw mooie boek om nog meer inspiratie op te doen om haar droom te volbrengen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke droom! Mijn droom is een soortgelijk winkeltje naast onze mooi ingerichtte cottage met prachtige tuin, waar de hond vredig in de deuropening ligt te slapen en een kat die ligt te soezen voor het raam. Een winkeltje dat helemaal vol staat en hangt met al mijn zelfmaaksels en allerlei oude spulletjes en meubeltjes, die ik soms opknap. Met een gezellig zitje waar de mensen een kopje koffie kunnen drinken met een stukje (natuurlijk) zelf gemaakte appeltaart wanneer ze moe zijn van al het gesnuffel. Maar ja, dat is een droom........de werkelijkheid is een rijtjeshuis waarin we altijd aan het klussen zijn, vol met spullen (nèhè geen romme) van twee mensen die zijn samen gaan wonen en wat nog een keer een plaatsje moet krijgen. Waar de tafel in de huiskamer altijd vol ligt met mijn knutsel spullen. Met een rommelige tuin, over volle schuur, twee enthousiaste honden die de visite bespringenen, twee katten waarvan er één de boel terroriseerd en twee zielsgelukkige mensen die wel wat inspiratie kunnen gebruiken...................

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk zo'n winkeltje, met een gezellige drukte omdat al deze bovenstaande mensen even langskomen ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heerlijk om te lezen! Ik had ook zo’n droom, maar dan van een wolwinkeltje. Deze droom is 2 maanden geleden uitgekomen.
    Ik fiets nu 3x in de week naar mijn winkeltje, ga eerst even langs de bakker voor een brood en we wensen elkaar een goede dag toe. Dan open ik de winkel, zet de borden buiten en hang de vlaggen op. Mensen komen voor een praatje, advies en goede raad. Of zomaar even kijken, omdat het zo leuk is dat ons dorp een winkeltje rijker is.
    Misschien, als het goed gaat lopen, kan ik mijn andere werk opzeggen en iedere dag naar mijn winkeltje fietsen.
    Ik blijf dromen…..
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en waar is dat winkeltje dan?
      ik zou daar graag binnen willen zijn!

      Verwijderen
    2. In Fijnaart, Voorstraat 20. Het heet Wol van Moos!

      Verwijderen
  27. Als dit je droom is, dan doe ik mee. Ik zou rustig in een hoekje kaartjes gaan zitten maken, mooie lintjes verpakken en alles versieren wat er in en uit gaat in zo' n winkeltje. We zouden gaan fantaseren over wat de dag voor leuke mensen zou brengen en wat er dan voor grappige kopers zouden komen. Toeristen ook, die zijn leuk. Maar een andere droom is, om met een boot zeilend de kusten te gaan verkennen, van de Middellandse zee. Maar ook gewoon een middagje haken met vriendinnen is een droom, en te realiseren ...dus ik heb het prima. ....maar nu je boek nog winnen...wieweet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Weet niet of je The Window Coffee kent, maar dat stel ik mij erbij voor. Ik win graag je gesigneerde boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dagdromen, soms komen ze uit. Heerlijk om in een winkeltje als het jouwe lekker rond te struinen. Uren boeken oppakken, bekijken en ruiken. (dat heb ik met e-books nu nooit:))
    En opeens ligt daar dat ene bijzondere boekje dat ik al heel lang zocht. Nog even koffie en wat kletsen voor ik naar huis terug zou gaan. In en in gelukkig met mijn nieuwe vangst.

    Mijn droom past goed dicht bij jouw winkeltje: een wolwinkeltje nieuwe stijl, met achterin een gezellige werkruimte. Een winkeltje waarin ik ook als ik de 80 ruim voorbij ben nog met plezier mensen enthousiast maak voor haken, breien, ....
    Wat zouden jij en ik happy zijn met onze winkeltjes!

    Sweet dreams (hopelijk blijft het daar niet bij), Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Ingrid
    Waarom maak jij geen boek met verhalen. Zoals jij schrijft zo beeldend maar ook vol humor en de prachtige foto´s erbij. Heb het een aantal keren herlezen.
    Mijn grootste wens is helaas onvervulbaar.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mijn grootste droom is om samen met mijn jongste broer een boek te schrijven. Eerst met een scherpe potlood op heerlijk geurend papier waarbij we de punt van elkanders potlood snel en vol overgave op de ondergrond een verhaal horen maken. We hebben dezelfde humor, dezelfde oogopslag en daarmee houdt de gelijkenis op. Tijdens het schrijven wuift het gordijn op de wind heen en weer, heen en weer van binnen naar buiten in de tuin. We drinken koffie, hij zwart ik met melk en de bekers laten kringen achter op ons schrijfwerk. Het is wel een droom want ja, ik heb wel een broer maar nee we zijn niet samen opgegroeid.
    Ja dat boek, ik zou willen dat het kon maar waar zou het over gaan......

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een zalige droom, ik kan me er helemaal in vinden :). En ik waag graag een kansje voor dat super leuke boek van je! !

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een hele fijne droom, droomde even met je mee!
    Onze droom is een huisje tussen de bomen met veel gras eromheen. Want pas gemaaid gras ruikt zo heerlijk;-)
    En een tuin met bloemen, waar ik mijn eigen veldboeket kan plukken en fruitbomen (appels, peren, bramen etc.) waar ik lekkere jammetjes, sapjes en smoothies van kan maken. En die wil ik dan verkopen in een oud Volkswagenbusje! Ja heerlijk toch?! En voor onze kids een skelter dan kunnen ze lekker onder en langs alle bomen rijden! Ja...jouw droom was ook mooi...maar ik droom nog even verder in mijn droom....
    En o ja, dat boek zou ik heel erg leuk vinden, ben dol op kringloopgelukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat zou toch fijn zijn als we onze dromen waar konden maken.Ik zou graag langs komen bij jouw winkeltje om door boeken te bladeren,over naaien of over koken,over kinderen en meisjes die op kot gaan...Zelf is mijn droom om in de namiddag een creatieve job bij te vinden,als alleenstaande mama zouden de extra centjes welkom zijn,ik zou mijn creaties kunnen verkopen en zo anderen blij maken met iets nieuws,iets leuks,iets kleins,iets bijzonder maar het zal bij dromen blijven,ik vermoed dat ik vanaf september met emmer en dweil zal moeten rond gaan ...maar toch zoek ik naar iets leukers hoor!Ik doe graag mee voor je boek,heb het al enkele keren uit de bib geleend...♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik droom deze droom met je mee. Heel graag zou ik een creatieve job vinden. Of een webwinkeltje beginnen met mijn eigen creaties, tot nu toe blijft het bij dromen, maar na de vakantie wil ik het toch gaan proberen, misschien is het een idee om jouw creaties ook in mijn webwinkeltje te plaatsen? Ik droom gelijk grote dromen ;-)
      Via Instagram kun je me vinden: @sonedise

      Verwijderen
  35. Wat een heerlijke droom, zie het zo voor me. Mijn droom is om ons oude twentse boerderijtje, na de renovatie aan de buitenkant van vorig jaar, van binnen om te toveren tot een leuk huisje voor vakantiemensen. Met een kippenhokje met kippetjes voor elke morgen een kakelvers eitje. Gezellig samen met de vakantiekindjes de kalfjes voeren, en ze met een schepnetje naar de beek vlakbij zien lopen om visjes en beestjes te vangen vanaf ons steigertje. En als er dan nog een klein hoekje over is, dan opende ik daar mijn eigen brocantewinkeltje. Waar mensen even van de fiets stappen en gezellig even rondsnuffelen tussen de leuke spulletjes en tegelijkertijd even in de koeienstal kunnen kijken en de geitjes kunnen aaien. Ook kan ik er mijn eigen tekeningen en schilderijtjes laten zien en misschien wil iemand er zelfs wel een kopen. En tenslotte stapt iedereen weer vol goede zin op de fiets met een heerlijk doosje echte scharreleitjes. Ik noem dit mijn toekomstmuziek, misschien komt het ooit......nu zijn alleen de centjes nog de grote spelbreker en nog een heleboel erg praktische zaken die nog eerst moeten. En langzaam landen we weer met beide benen op de grond.....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh wat een leuke reacties....en als alle dromen uitkomen wordt het wel een hele gezellige winkelstraat, waar ik regelmatig lekker zou rondlopen....wat een leuke droom is dat. Ik heb al gereageerd, maar moest even wegdromen in die heerlijke winkelstraat.....wat zou dat tof zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja, ik kom zeker naar je winkeltje. Al is het alleen voor een kopje koffie, maar er blijft altijd iets aan mijn handen plakken. Mijn droom weet je al. De foto heb je op instagram gezien. Een klein huisje in een oud dorpje in het zuiden van Frankrijk. Zo nu en dan hang je een briefje op de deur van je winkeltje en kom je even aan in Frankrijk. Mijn huisje is prachtig en in de tuin staat een grote Moerbeiboom. En ook ik heb de koffie klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik kan je winkeltje helemaal voor me zien en de mensen die er graag komen. Ook ik droom van een winkeltje, voor kindertjes. Waar ze zich komen vergapen aan alle leuke spulletjes en waar ze lekker kunnen knutselen en boekjes komen lezen. Wie weet komen onze dromen ooit eens uit...? Mag ik tot die tijd me doen aan je give-away?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ken je de film : " you've got mail " ?
    Die kinderboekenwinkel van Meg Ryan in die film , dat is echt een heerlijke droomwinkel ...
    Ik heb vroeger echt in een boekhandel gewerkt en helaas was het niet zo leuk als het lijkt ...
    Lezen was er echt niet bij , veel te veel adminstratie enzo ...
    Dus jouw droom spreekt me meer aan dan de realiteit was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik zou wel in jouw winkeltje de boeken willen afstoffen....wat een machtig leuk verhaal....

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooie verhalen allemaal, ik heb genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Haha eigenlijk verschillen onze dromen niet zoveel van elkaar! Ergens had ik dat misschien ook wel kunnen weten :) Ik zou dat dan samen met een vriendin van mij willen doen met wie ik ook altijd ga schat zoeken. In Alkmaar bijvoorbeeld heb je een fantastische boekenzolder. Heel wat boeken die daar geduldig wachten om geadopteerd te worden! En het grappige is: we kiezen ook altijd iets anders uit. Nooit komen we in elkaars vaarwater maar vinden elkaars boeken wel altijd heel leuk. Dus met de diversiteit zal het wel goed komen. Ik weet niet of je je boek al vergeven hebt, maar ik zou die vriendin graag een gesigneerd exemplaar willen geven van Kringloopgeluk (bij mij staat hij al in de boekenkast!). En wie weet misschien komen dromen ooit wel uit (en zo niet dan is het fijn om er wat over te mijmeren).

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik zou willen dat jij zo'n klein boekwinkeltje had. Dan kwam ik langs om te neuzen in al die boeken en iets bij je te kopen.
    (Je boeken heb ik al, dus die gun ik iemand anders)...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mijn droom is zo'n zelfde winkeltje, maar dan helemaal vol met wolletjes.. Jou nieuwe boek zou een ereplaatsje krijgen in de etalage :) Of te wel, ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. o, ik doe graag mee….. een boekenwinkeltje… Een droom die ik heb met mijn twee zussen. 'de drie gezusters' zouden we het dan noemen… Ik zal dan elke ochtend taartjes bakken en mijn jongste zus schenkt de koffie. De middelste zus heeft de 'verkoopbabbel' al klaar, dus die staan de hele dag in de winkel;-) Na het taartjes bakken ga ik ook de winkel in, maar ik ben dan alle boeken aan het sorteren, gezellige hoekjes aan het maken en de gekochte boeken als hele gezellige kadootjes inpakken natuurlijk;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. ik zou ook bij jou langs komen !! (en veel te lang blijven)

    een klein boerderij'tje of bibliothecaresse.. daar droom ik van, of een bakker die maar 10 broden hoeft te bakken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oh wat zou ik graag je boek Kringloop geluk willen winnen... Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Mooi!
    Ons geluk is genieten van het hier en nu.
    Onze droom: de komende jaren steeds ons huis (met kleine stapjes) verder opknappen en van elke verandering genieten. En wat zou ik graag een handeltje in opgeknapte meubelen, ingelijste oude spellen en zomaar mooie dingen beginnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Mooi!
    Ons geluk is genieten van het hier en nu.
    Onze droom: de komende jaren steeds ons huis (met kleine stapjes) verder opknappen en van elke verandering genieten. En wat zou ik graag een handeltje in opgeknapte meubelen, ingelijste oude spellen en zomaar mooie dingen beginnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Mooi!
    Ons geluk is genieten van het hier en nu.
    Onze droom: de komende jaren steeds ons huis (met kleine stapjes) verder opknappen en van elke verandering genieten. En wat zou ik graag een handeltje in opgeknapte meubelen, ingelijste oude spellen en zomaar mooie dingen beginnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik zou mijn droom best wel met je willen delen bij een kop koffie, maar ik drink alleen maar thee...

    Wel wil ik graag meedoen aan de give-away. Ik heb het boek al minstens 4 keer bij de bieb geleend! Deel 2 trouwens ook al een keer of 3!

    Groeten van Juffrouw Mier
    (truusdemier.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)