maandag 20 juli 2015

My world in pictures #1


-Foto van mijn uitzicht achter, vroeg in de morgen-

De laatste dagen stond in het teken van foto's
(ook nog wel in het teken van andere dingen,
maar ik kan nu eenmaal niet alles vertellen, 
de berichten zouden eindeloos lang zijn :-)
Eerst natuurlijk het fotograferen van de cover op donderdag,
ik had alles tot in de puntjes voorbereid, het idee uitgetekend,
het meubilair in de kamer versleept om ruimte te maken,
en gewacht tot het juiste licht door het raam scheen..
Eigenlijk waren we met een uurtje of drie klaar
en ik mag wel zeggen dat was boven verwachting..
Vrijdag zocht ik alle foto's uit, en koos ik er twee 
uit die geschikt lijken, nu moet het natuurlijk 
nog bewerkt worden, naar de vormgever en goedgekeurd..


-de verschoven tafel, staat er nog steeds-

Zaterdag deed ik een bijzondere foto-vondst op een
rommelmarkt en later die dag bracht mijn broer 
mij een verloren gewaand foto-album, maar daarover 
later meer (het wordt misschien wel een hele foto week)
Nu ik zo bezig was met al die foto's dacht ik terug 
aan de eerste camera die ik kreeg toen ik 21 was..
Een heuse spiegelreflex camera, waar ik zwart wit foto's
mee nam, die ik zelf afdrukte in een mini-doka.
(oh dat moment dat de afbeelding langzaam zichtbaar
werd in zo'n bak met vloeistof in het halfduister,
werkelijk een magisch moment..)
Later nam ik duizenden foto's van de kinderen,
ik heb een verhuisdoos vol met albums, ik plakte
alles in, echt waar en schreef er verhaaltjes bij..


-schaduw-zelfportret hier achter in de tuin-

Eigenlijk hetzelfde wat ik hier doe, ik plak een plaatje
en schrijf er een verhaaltje bij..
Mijn leven in plaatjes...het gekke is dat als ik naar 
de foto's kijk het er allemaal mooier uit ziet
dan het in werkelijkheid is, het geeft een geflatteerde blik
op de werkelijkheid, alles lijkt blij en helder..
Misschien is het wel een beeld van het leven
zoals ik het graag zou willen zien..

Enfin, genoeg gefilosofeerd op deze maandagochtend,
ik wens je een stralende dag,
en heel veel mooie plaatjes!
-X-

7 opmerkingen:

  1. Schöne Impressionen.... Mit und ohne Schatten ;)

    Mit sonnigen Grüßen, Heidrun

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid
    Heb ook tig fotoboeken. Plak ook alles in en als je die doorbladert dan trekt je leven aan je voorbij. Mooie dingen maar in mijn geval ook diep en diep trieste dingen. Zo is het leven.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat staat de verschoven tafel leuk daar, vrolijk!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een aantal mooie plaatjes, je hebt het toch echt wel in je vingers Ingrid, complimenten. Filosofeer nog maar lekker door. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, een positieve wereld in plaatjes met leuke verhalen erbij. Daar wordt een mens toch blij van. Knap als je de gewone wereld met fotograferen zo speciaal kunt maken of beter gezegd als je mensen door jouw foto's het mooie en bijzondere van de gewone wereld kunt laten zien en ervaren.

    Ga vooral daarmee door, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat word je mooi wakker! Ik vind het ook heerlijk om foto's te maken en te kijken. En zijn ze wat mooier dan de werkelijkheid? Ach, dat is toch mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nice pictures.... i like that window <3

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)