maandag 25 mei 2015

Reasons to be cheerful week #1


Vorige week kreeg ik een mailtje van een trouwe
bloglezers, dat zij zich enigszins zorgen maakte over mij..
Over mijn hoofdpijn en dat ik wat tobberig overkwam..
daar moest ik, naast het feit dat ik het lief vind,
 toch wel een beetje om glimlachen...
Als het Tobben niet had bestaan, was ik er de uitvinder
van geweest, dat moge inmiddels toch wel duidelijk zijn.
Zoals de wind waait, waait mijn blog en ik kan natuurlijk
heel makkelijk een heel feestelijk beeld geven van mijn leven,
maar dat past niet bij me, het zou zo onecht zijn,
bovendien word ik zelf altijd een beetje zenuwachtig 
van mensen die alles zo zeker weten en waarvan het 
leven als een sprookje gepresenteerd wordt..
Wat betreft de hoofdpijn, nog bedankt voor alle goede 
wensen, het blijkt een zenuw (trigeminus)te zijn aan de zijkant
van mijn gezicht die overprikkeld is en een bijzonder
vervelende pijn veroorzaakt, waartegen nu niet zo veel 
te doen is , behalve pijnstillers.
Ik ga ervan uit dat als het gekomen is, 
het ook weer kan en zal gaan..


Als tegenwicht tegen al het getob, bedacht ik mij
dat het voorafgaande aan mijn vakantie het een 
goed idee was om deze week uit te roepen tot:
-de redenen om opgewekt te zijn- week..
De reden van vandaag is dat het er buiten zo 
ongelofelijk mooi uitziet, het groen, de bloemen..
Echt, je hoef maar een stap buiten de deur te doen,
ronde je heen te kijken en te genieten..
En oh, maak je geen zorgen over mij
(mocht je dat doen) lief, maar niet nodig,
het komt altijd weer goed, hoor :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Lieve Ingrid.
    Denk dat die lezeres zelf een erg tobberig type is en dat ze het zeker goed bedoeld heeft. Je moet schrijven zoals je je voelt dat is oprecht zijn. Is goed.
    Mensen die altijd maar vrolijk en opgeruimd zijn daar geloof ik niet in. Volg jij maar mooi je eigen weg.
    Vandaag weer een heerlijk positief bericht en daar LAAF ik me aan hahahah
    Nu die hoofdpijn nog en wat je zegt komt ook wel weer goed.
    We gaan genieten van de mooie natuur.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo prachtig buiten nu...ik ben ook nogal tobberig en depressies liggen steeds op de loer..gelukkig heb ik een grote wilde tuin waar het nu goed toeven is-al moet er ook wel het een en ander nog gebeuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker heerlijk buiten!! Daar kan ik ook van genieten. Tobben doet volgens mij iedereen wel op zijn tijd. Ik althans wel, maar ook dat komt altijd goed. Voor nu gewoon lekker genieten en hopen dat de hoofdpijn snel over is.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is altijd een reden om opgewekt over te zijn. Hoeveel een mens ook tobt, dat hoort er nou eenmaal soms nl ook bij, zolang je iedere dag ook nog maar een aantal mooie dingen ziet en kan benoemen. Daar worden zorgen toch net iets lichter door vind ik ;)
    Fijne avond
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een quote van mij: "Wij hebben het óók leuk!"
    En ik hoor ook wel eens iets van dat het leven best een feest kan zijn, maar dat je zelf de slingers op moet hangen :-)
    Heel goed dus, die week van "redenen-om-opgewekt-te-zijn"!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer, wil deze week eigenlijk eens flink gaan klagen en zeuren. Het wordt deze week maar geen zomer. Alle vrije dagen weer gehad en de meimaand zit er bijna op. Mijn loon en vakantiegeld is nog steeds niet gestort. hummmmmmmmmmm, nee gaan we niet doen in blogland. Als ik wil tobben dan lees ik wel de krant, maar de voorkeur gaat naar jouw blog. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oohh, iedereen tobt, is onzeker, zenuwachtig en weet het soms niet (zelfs schrijvers van geweldig leuke boeken) zijn mijn gedachten als ik jouw blog lees. Dat stelt mij dan weer gerust ;-)
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik te veel pieker, denk ik aan de spreuk die bekend is bij quilters: "If life gives you scraps, make a quilt" en dan probeer ik er weer het beste van te maken, want uiteindelijk komt er veel gelukkig weer goed.
    Leuk de bloemetjes in dat kleine vaasje....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)