donderdag 11 december 2014

Things I made and a little easy DIY


De laatste weken heb ik, zo ongeveer, niet anders gedaan,
dan knutselen, als eerste voor de Elle Aime Minimarkt in Rotterdam,
die morgen en zaterdag in de winkel van Lisa word gehouden 
Na een lichte aarzeling, wat zou ik kunnen verkopen..
ben ik als een malle bezig gegaan.
Dus ik vouwde vogeltjes, sterren, envelopjes.


Ik haakte vingerloze handschoenen (klinkt een beetje gek)
het ene paar na het andere net zo lang tot mijn vingers
er zeer van deden..
(mijn ervaring met marktjes is dat mensen helemaal geen 
gehaakte dingen kopen, maar ik kan ze altijd nog als 
nieuwjaarswens verkopen, zo van; ik wens je een 
heel mooi jaar en vooral hele warme handen ;)
Ik pakte alles gezellig in, zodat het er wat Echter uitziet.

  
Ook maakte ik visitekaartjes, daar wordt wel eens 
om gevraagd bij dit soort gelegenheden,
meestal vraag ik heb je een papiertje,
en dan krabbel ik ergens wat op, deze keer niet..
(dus ik hoop dat veel mensen er om zullen vragen)
Maar omdat dit allemaal nog niet genoeg leek,
een marktkraampje met 3 mandjes is, ondanks het feit
dat je een geweldig (haha) kaartje krijgt als je iets koopt,
kwam mij wat mager toe.., dus ik dook de kelder in,
met enige vrees voor de muizen, nu alle gaten 
hierboven dicht zijn en ik geen muis meer heb gezien,
stel ik me zo voor dat ze gezellig samen in de kelder wonen.
Daar ging ik op zoek naar wat spulletjes om te verkopen.
Ik heb nog wat mandjes vol met troepjes
kunnen verzamelen, er is gewoon niet zoveel meer over..


Maar alles is klaar en gepakt, zelfs de tekeningen die ik maakte
als kleurplaat. Als je mij op Instagram volgt,
heb je het hele proces kunnen zien, ohoh..
Tegelijkertijd was ik de hele tijd bezig met het inpakgebeuren
voor de Flow, op de Sissy Boy markt.
Aanstaande zaterdag op het Amstelveld, hier in Amsterdam.
Eerst zou het een workshop zijn, maar omdat ze heel 
veel mensen verwachten, ga ik nu helpen inpakken.
Dus ik oefende (meestal flans ik maar wat in elkaar)
op het netjes dichtplakken, het leggen van feestelijke strikken,
ik knipte kerstboompjes, labels, vouwde sterren
en maakte deze strikjes om op een pakje te plakken.
Op Instagram kwam een aantal keer de vraag
of ik wilde uitleggen hoe ik dat deed, bij deze..





Ach ja, een kind kan de was doen,
of misschien beter gezegd, een kind kan de strik plakken..

Vandaag ga ik zorgen dat alles klaar staat,
mijn gezellige Feestelijk kleren strijken
(en als het mogelijk was mijzelf ook :)
en een beetje rondlummelen, zodat ik enigszins uitgerust
aan de komende twee dagen kan beginnen
(ik denk Zomaar dat het een uitputtingsslag wordt, 
zeer waarschijnlijk een hele leuke, maar toch,
ik ben ook geen 20 meer, haha, al 100 jaar niet meer ;)

Je begrijpt dat ik de komende tijd geen tijd heb 
om te bloggen, dus ik spreek je volgende week weer.

Maak er wat moois van, zorg dat je niet uit je jas
wordt geblazen en kalm aan.
Misschien zie ik je nog ergens deze dagen..

-X-

17 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de leuke tip. Ik ben al 2x natgeregend vanochten, nu blijf ik lekke warm thuis...pffff Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kerstboompjes, wat ongelofelijk leuk om te doen. Kreeg het flow papierboek en ik ga vandaag alleen maar knippen. Het ene boompje na de andere. Bedankt voor je uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt voor het leuke strikjes idee super leuk !
    en sterkte met knutselen
    groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn de strikjes leuk! Heel veel succes en plezier de komende dagen!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de leuke papier ideetjes van de afgelopen dagen.
    Ik ga lekker knutselen.
    Fijn weekend.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, bezig bijtje. Je bent er echt helemaal klaar voor en met allemaal leuke spullen. De strik is helemaal top. Dank je voor de duidelijke uitleg. Dat idee ga ik snel gebruiken.

    Veel plezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Komt natuurlijk allemaal goed! Heel veel plezier vooral dit weekend, lees graag terug hoe je het hebt gehad. En die strik; helemaal top! Dank voor de uitleg!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Druk, druk, druk... Veel plezier en bedankt voor de uitleg van de strik. Leuk!

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Ingrid! Just wondering if you still have some signed books left for sale. I'm very interested in getting hold of one. Thanks, Mary!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi allemaal... die strik ga ik zeker proberen; merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid
    Wat ben je weer druk geweest. Het resultaat mag er zijn. Natuurlijk ga jij dingen verkopen. Zo leuk allemaal.
    Ik ben ook hele maal "weg" van de strikjes. Echt super.
    Komt een drukke tijd voor je aan. Wel heel erg leuk natuurlijk.
    Houdt je taai en affirmeren. Het lukt je.
    Veel succes we horen het nog van je.
    Fijne dagen.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wens je heel heel veel plezier :-))
    Tot volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat een heerlijke blogpost weer, ik ben een aantal dagen niet online geweest wegens ziekte dus ga dadelijk eens teruglezen, maar je bent lekker bezig geweest! Heel veel plezier op het marktje! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat doe jij leuk en ook vooral snel ;-)
    Bedankt voor de striktip!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alles is weer zo leuk....de handwarmers ook zo schattig verpakt....het is bij jou echt...het zijn de kleine dingen die hem em doen...

    Fijn weekend..

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)