maandag 1 december 2014

Sometimes you're ahead, sometimes you're behind..


Dus vrijdag ging ik naar Rotterdam,
in een werkelijk bomvolle trein, nu schiet mij de uitdrukking
als haringen in een ton te binnen, maar ik weet niet
of die nog gebruikt wordt..
Ik sprak daar af met P voor de nieuwe markthal
(heel leuk om zo ergens met elkaar af te spraken,
alsof je een afspraakje hebt, zou hij er zijn.. ;))
Wij bewonderden de markthal, heel bijzonder
en wandelden op weg naar de galerie.
Onderweg zag ik echt zo'n fijne kleine boekwinkel,
ik ging even naar binnen om een kadootje voor Daan
te kopen, dus ik liep naar de tafel met kunstboeken
en Oh daar lag Kringloopgeluk tussen
(ik slaakte echt een kreetje, wat een eer om daar te liggen)
Op de Middenweg kocht ik nog de maankalender
(ik ben vergeten hoe de winkel heet)
en uiteindelijk kwamen wij aan bij de galerie
waar Daan (oh haha) te laat was voor zijn eigen opening.


De volgende dag bedacht ik mij ineens dat ergens 
rond deze tijd mijn boek genoemd zou worden in de Telegraaf..
Dus voor het eerst in mijn leven kocht ik er eentje :)
(wij hebben hier de NRC, maar ik ben op het moment
niet zo'n krantenlezer, ik vind het vaak gewoon 
teveel informatie waar ik niks mee kan..)
Maar goed, een hele pagina, echt zo grappig,
ze geven 25 boeken weg, je kan even kijken 
op de pagina die Vrouw heet (even googelen:)
als je mee zou willen doen.


Voor de Flow maakte ik in de afgelopen tijd
twee zelfmakers uit het papierboek voor paperlovers,
ze zijn dit weekend geplaatst op de Flow blog,
kijk maar hier en hier..
Over al deze dingen samen, het boek, de krant en op de Flow blog
dacht ik nog een beetje na toen ik de rest van het weekend
knutselend doorbracht
(ik ben aan het oefenenen voor de inpak workshops)
en de zin: Sometimes you're ahead and sometimes
you're behind..speelde door mijn hoofd


Jarenlang heb ik gedacht hebben dat ik Achter liep
op de dingen en mezelf maar nu liep ik even Voorop..
(of wordt het nu te filosofisch, op de maandagmorgen:)
En dat zo samen maakte het dat ik me,
al knutselend, precies in het midden voelde..
Alle ervaringen tezamen maakten het Mooi
en precies op de plek waar ik wilde zijn.

Ik wens je een stralende maandag,
ondanks de loodgrijze lucht.
(ik hoop steeds stiekem dat er ineens wat sneeuwvlokken
naar beneden zullen dwarrelen..
-X-

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooi begin weer van de week. Ik lees je blog toch zo graag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke blog, en ondanks dit sombere weer, komt er toch een zonnetje door jouw bericht. fijne maandag en veel plezier met knutselen. Ik ben een uilenmuts aan het haken voor onze kleinzoon en hij word zo leuk, wat is knutselen toch heerlijk!.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig filosofisch stukje weer. Snap wel wat je bedoeld!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blog "smaakte" weer heerlijk bij mijn kopje koffie :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha wat grappig, op onze knutselzondag maakten we gisteren van die piramidedoosjes, ik had ze ergens op internet gevonden, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat fijn! Ik had helemaal een joehoe-weekend, want gisteren kreeg ik van sinterklaas (hij was een beetje vroeg bij ons) jouw nieuwe boek! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt precies alsof het zo moet zijn! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het klinkt als echt maandagmorgengeluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid
    Hij gaat lekker hoor. Je zit echt in een Flow haha.
    Eindelijk erkenning voor je. Zie je nu dat Ingrid een toppertje is. Zo fijn om te lezen.
    Je geniet er ook van dat merk ik en dat is goed.
    Geniet met je mee.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk gevoel!!
    (Ik had hetzelfde gevoel gisteravond, tot vanochtend de wekker ging... :))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fijne ervaring, dat alles even klopt en zin heeft. Ik heb je boek gevraagd aan Sinterklaas! Vol verwachting klopt mijn hart... Liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ontdekte je blog net via het Flow book for paperlovers! Al wat ik hier zie maakt me blij!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)