maandag 15 december 2014

Markets, drawings and some paper boats.


Dus we vertrokken vrijdagochtend naar Rotterdam,
in de razende storm, jee wat was het weer slecht
we waren de ring nog niet op of we stonden al vast..
maar uiteindelijk hebben we het (al wapperend ;) toch gehaald..
Het was een hele leuke dag, maar wat ik al een beetje
vreesde, kwamen er niet zoveel mensen met het slechte weer.
Dus ik dronk koffie, kletste wat met deze en gene,
at wat taart, en bedacht mij wat ik met mijn voorraad
dingen die ik maakte zou kunnen doen..


Ik zit hier nu met een enorme stapel geprinte tekeningen,
echt perfect mooi geprint op 250 grams papier,
bij de allerleukste of misschien wel gekste printshop
hier in Noord, waar ik ooit kwam
(misschien moet ik eens een bericht maken, over het printmannetje,
tussen alle stapels papier (en rommel:) in zijn winkeltje,
waarvan de deur nauwelijks opengaat (zoveel stapels!)
Maar het werk wat hij levert is echt prima..


Dus mocht je misschien zin hebben in een mapje,
met 10 verschillende zwart wit tekeningen, die je in kan kleuren,
maar door de stevigheid van het papier ook zo
als postertje kan gebruiken (bijna A4 formaat)
laat mij dat even per mail weten.


Ze worden geleverd in een door mij gevouwen mapje.
(ha, dat klinkt wel heel echt, vind je niet?)
Na overleg, met zo ongeveer iedereen, haha,
(ik had geen idee wat ik er voor moest vragen)
heb ik besloten dat het 10 euro kost, exclusief verzenden.
Ik denk dat ik morgen de gehaakte handschoenen
nog maar in de aanbieding gooi, ik heb nog zo'n
paar of 20 over..
Zelf gebruikte ik zaterdag 1 paar, toen ik zat in te pakken
voor de Flow, ze zijn heerlijk warm
(ik maak maar eens wat reclame :))


We zaten wel binnen, in een kerk,
echt een prachtige kerk overigens, maar wel net naast
de deuropening, en oh het tochtte als een gek,
dus ik was zo ongeveer bevroren aan het einde van de dag,
ondanks het feit dat ik me helemaal gehuld had in warme wolletjes.
Daarnaast was het een hele gezellig gebeuren,
ik heb de hele dag zitten inpakken.
Op een gegeven moment werd het zo druk,
dat ik de pakjes toch een beetje in elkaar
begon te flansen, maar ach, het was maar goed
dat ik van te voren al zoveel geknipt, geplakt
en gevouwen had..en dat zo op de pakjes kon plakken..


Wat misschien wel het allerleukst was,
was dat er regelmatig kleine kindjes aan onze tafel verschenen,
die met grote ogen stonden te kijken, naar alle
mandjes met papieren dingetjes, dan gaf ik ze een
piepklein bootje, en blij dat ze er dan mee waren..
(zo mooi, dat in dit tijdperk van overdaad,
kinderen nog zo blij zijn met een papieren bootje, fijn is dat)

Ik wens je een fijne dag,
ik heb nog steeds spierpijn van het inpakken, echt waar,
dus ik wapper de dag een beetje door, met niets doen..

-X-

15 opmerkingen:

  1. Mijn mail is al naar je toe! Zo fijn voor ons dat je niet zoveel tekeningen verkocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als kind speelde ik zo graag winkeltje om dan van alles in te mogen pakken. Heerlijk! Dat doe ik nu weer heel graag.
    Oh, zo'n koude kerk. Wij hebben thuis vijf dagen geen verwarming en warm water gehad. Dat is o.a. heel funest voor de creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel fijn dat het toch twee leuke dagen zijn geweest.
    En oh, wat zou ik het fijn vinden om vandaag een beetje aan te wapperen!! Heerlijk een beetje aan rommelen.
    Gelukkig is het bijna kerstvakantie....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuke periode achter de rug en nog heel wat leuke dagen in het verschiet. Dus rommel maar beetje aan om terug wat energie op te doen want het is weldra weer feesten met z'n allen!!!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. email is on the way. I love those boats!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah je bent er weer! stiekem al gemist die paar dagen van afwezigheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o zulke handschoenen wil ik wel! wat kosten ze? groeten uit zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je weer terugbent na het weekend, ik heb je al een mailtje gestuurd ik vind de tekeningen zo mooi.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid kleuren voor volwassen is helemaal hot dus voor mij een mapje mailtje tik ik na dit bericht groet m

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk bericht weer, Super de tekeningen..! Ik wacht met spanning op de vingerloze handschoenen ☺️ Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh oh oh, Ingrid, ik zou zo erg graag zo een mooi mapje ontvangen... In ruil zou dan een leuk zelfgemaakt hebbedingetje jouw richting uitkomen.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Ingrid, wat doe je me aan? Ik had net besloten je boek te kopen, kom je weer met een andere leuke aanbieding! Helemaal verliefd op 'Into the woods'. Maar nee, ik ga nu toch echt voor je boek... voordat ie uitverkocht is.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke bootjes! Ik ben benieuwd naar de handschoenen.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh heerlijk toch ik heb net met een big smile je blogposts zitten te lezen vanaf hier dan ;). Heerlijk toch dat je nu een medewerkster hebt die je mee wilt hebben en de kwaliteiten van een secretaresse al in zich heeft zitten van nature.
    Heerlijk dat de zaken zo goed lopen met je polswarmers en je tekeningen.
    Ik mag me nu de blijde eigenaar noemen van je vive la vie boek dat ik bij 101 woonideëen won wat ik natuurlijk helemaal superrr vind. Ik heb nog geen tijd gehad om er echt in te lezen, maar dat gaat in de kerstvakantie wel goed komen. Yeahh nu kan ik ook een stapeltje maken van je boeken...jippie!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het super dat je die kids hun dag opfleurde net zoals je met je schrijfsels onze dag kleurt . Bedankt !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)