maandag 22 december 2014

About the market, storm and a portrait..


Zaterdagochtend vertrok ik naar de markt,
ik was, mag ik wel zeggen, uitermate
(zelfs voor mijn doen) goed voorbereid.
Ik plakte van te voren allerlei formaten zakjes
voor de Flow producten, zodat ik, eenmaal op de markt,
ze er enkel nog maar in hoefde te schuiven.
(ik had het idee dat het inpakken misschien niet 
zo goed zou gaan met koude vingers)
Ook kocht ik bij de kringloopwinkel een lange jas,
met dons er in, je weet wel zo'n jas waarin je,
zoals wij altijd voor de grap zeggen, als een tientonner uitziet.


Daaronder deed ik allerlei lagen kleren,
en uiteindelijk zag ik eruit als een opgestopte worst,
met een mand vol geknutselde zakjes in haar hand,
die gaat ijsvissen..
Wij vertrokken met enige vertraging, want ik werd gebracht
door mijn schoonzus en Guusje, die niet van de spiegel
vandaan was te trekken, zij besteedde aanzienlijk meer
aandacht aan haar uiterlijk dan ik..
De kraam stond op een winderig hoekje van de markt,
alle spullen wapperden en flapperden dat het een lieve lust was.
De mandjes met de door mij geknipte kerstbomen enzo,
moesten uiteindelijk allemaal in de mand blijven,
ze dwarrelden anders zo de markt over.
(wat wel een vrolijk gezicht was, maar natuurlijk niet 
helemaal de bedoeling..)
Het was ook niet echt heel erg druk, mensen snelden 
haastig over de, overigens hele leuke, markt heen
alsof ze werden voortgeblazen door de wind.


Los daarvan had ik een bijzonder leuke dag,
samen met Miek en Denise, van het Flow verkoopteam
en Marloes die speciaal gekomen was om portretjes te tekenen.
dat deed ze met verve..
(hoewel ze na een tijdje  naar binnen verhuisde omdat het
niet te doen was buiten)
Nu ben ik de trotse eigenaar van een echte Marloes de Vries,
gesigneerd en wel, vooral de rode wangen vind ik treffend ;)

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de leuke reacties
op de kleien give-away, het boekje wil ik sturen naar Gemma Roberts,
als je mij je adres wil mailen dan stuur ik het op.

En oh, nu de chaos ontstond hier na het bestellen van de tekeningen,
voorbij is en de printman per ongeluk
twee maal zoveel extra tekeningen printte dan nodig,
kan je nog een mapje tekeningen bestellen.
(Het is zo'n aardig mannetje, dat ik vervelend vond
om te zeggen dat het er veel te veel waren)
Ik heb nog een beperkt aantal, dus op is op.
Je mag mij mailen, als je er nog zin in hebt :)

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooi portret maakte Marloes.
    Ik wens je fijne feestdagen.
    Groetjes
    Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo'n donsjas. Dat noemden wij altijd een wandelende slaapzak ;-) Maar wel lekker warm en dat heb je wel nodig op een kerstmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie appelwangetjes op het al evenzo mooie portret. Je kunt nu lekker uitgewaaid aan de kerst beginnen(hopelijk is je keelpijn weg) en proficiat voor gemma veel plezier met deze leuke give away liefs marie-louise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je vertelt zo levendig over de dag, dat het net is alsof ik de dag een beetje meebeleef. Het portret met de appelwangetjes is voor jou vast een prachtige herinnering aan een winderige dag.
    Gemma, gefeliciteerd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je pakketje met tekeningen ontvangen, en zo mooi ingepakt, haast zonde om ze uit te pakken (heb ik toch gedaan) ze zijn heel erg mooi, en ik ben er heel erg blij mee, dank je wel. De tekening die van jou gemaakt is is trouwens ook heel mooi.
    Fijne Feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vroeg me al af hoe het je vergaan was. Wat een ontzettend leuke tekening!
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend mooi portret, fijn om te hebben van jezelf. De hartelijke felicitaties voor Gemma, geniet er van.
    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maakte Marloes een mooie tekening! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)