vrijdag 5 december 2014

About books & a little present


Zo heel af en toe sla ik een boek wel eens halverwege dicht,
dat komt niet vaak voor..
Na alle moeite die de schrijver deed om het te schrijven,
vind ik eigenlijk dat ik het voor de beleefdheid
uit moet lezen, ook al is er geen doorkomen aan.
Nu weet ik wel dat de schrijver er niets van merkt,
als ik het niet uit lees, maar toch..
Maar de laatste tijd kwam het niet voor, 
ik las een paar bijzonder fijne boeken.
Even op een rijtje:
 -Het Rosie project van Greame Simsion
over een ietwat autistische man op zoek naar een vrouw,
echt heel erg grappig.
-Zusjesland van Curtis Sittenfeld
over de band tussen twee zussen, die gebeurtenissen
aan kunnen voelen komen, en de gevolgen daarvan.
-De cirkel van Dave Eggers (of noemde ik die al eens?)
over de macht van internetbedrijven als bijvoorbeeld
 en hoe ver dat zou kunnen gaan in de toekomst
(alles van Dave Eggers vind ik trouwens fantastisch)
-Het blikken paardje van Janice Steinberg
over een oude vrouw die terugkijkt naar 
(de Joodse) geschiedenis van haar familie, prachtig!


Omdat het vandaag 5 december is,
dacht ik dat het misschien een leuk idee zou zijn
om een boekje weg te geven, ik heb het al voor je ingepakt
(ik zit helemaal in het in Het inpakken omdat ik 
dat twee dagen ga doen voor en samen met de Flow
op twee verschillende kerstmarkten op 13 en 20 december)
Dus je weet niet wat je krijgt en zo is het een soort surprise..:)
Laat even een reactie achter, ik zal maandag 
de winnaar bekend maken (en het niet vergeten!)

Zelf vier ik al jaren geen Sinterklaas meer,
heel erg jammer, ik vond het altijd een van de leukste feesten,
maar sommige dingen gaan gewoon voorbij..
en stiekem hoop ik natuurlijk dat ik vanavond 
toch ineens iets op het dak hoor rommelen
en dat er toch Ineens ergens een pakje ligt (haha)

Ik wens je een hele fijne pakjesavond,
mocht je het vieren en zo niet maak er 
hoe dan ook, iets gezelligs van.
-X-

79 opmerkingen:

  1. Hardop gelachen bij 'The Rosie Project', echt een aanrader inderdaad!
    Ik ben ook reuze benieuwd naar de andere boeken en ding graag mee naar zo'n prachtig kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk een boek cadeau doen. Het is prachtig ingepakt, dat gaat zeker goed gaan op de kerstmarkten! Hopelijk rommelt er straks wat op je dak :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom zouden we ophouden met de feestjes die wij eigenlijk heel leuk vinden? (ik herken het gevoel) misschien moeten we iets in onze eigen schoen stoppen?
    Ik maak in iedergeval graag kans op een pakje van jou!
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je krijgt vast heel veel reacties maar ik zou graag mee willen doen met de winactie :) ik hoop ook dat er straks stiekem iets in je schoen zit. Is je nichtje niet een goede reden om toch Sinterklaas te vieren? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe ook heel graag mee ....
    Wij kregen pakjes opgestuurd, zo leuk. Vanavond gaan we ze open maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben dol op boeken en lezen. Zo een present zie ik wel zitten. Ik doe graag mee! Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke tips voor boeken, over die autistische man lijkt me wel interessant omdat mijn dochter (en ikzelf ws ook) autistisch is(herkenning vind ik wel troostrijk en soms grappig natuurlijk)
    En ik doe graag mee natuurlijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe graag mee! Het ziet er prachtig ingepakt uit. Fijne Sinterklaasavond! Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stiekem zou ik het toch ook nog leuk vinden een Sinterklaascadeautje te krijgen, ik doe dus graag mee :-) Heel veel plezier met het inpakken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zo'n Sint verrassing, ik doe graag mee. Je hebt dit jaar nieuwe buren wie weet, misschien denken zij dat ook wel,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig cadeautje!

    Mocht het niet zo ver weg zijn, ik stond op de eerste rij om live te komen kijken wat je allemaal met het Flow Book van plan bent! Ik ben er dol op (cfr mijn laatste blogpost ;-))

    Wij maken ons hier vanavond op voor de eerste Sinterklaas als mama en papa en zetten samen met onze kleine meid ons schoentje! Wie weet valt er voor ons dan ook iets uit de schouw!

    Prettige Sint,

    http://pi-tous.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goeiemorgen, hier een vaag vermoeden van blauw in de lucht.......Leuk.... boektitels doorgeven, hup naar de bieb! En zo'n verrassingsboek, prachtig verpakt: ik doe mee. Fijne dag verder met een hartegroet van TanteJo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk een Sinterklaas cadeau! Mijn dochtertje van 4 geloofd er helemaal in, leuk om te zien. Ze zou ook niet geloven als ik tegen haar zou zeggen dat Sinterklaas niet echt is. Ik vind het altijd een fijne nederlandse traditie. Fijne dag vandaag en weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo leuk, we hebben het gisteren gevierd onze dochter stond versteld huh 1 dag eerder, een hele brief erbij...vandaag is ze vrij en nu lekker al aan het spelen anders had ze vandaag de hele dag en avond in de zenuwen gezeten! Dus dat was een super verrassing.
    Ik hoop voor je dat het flink gaat rommelen op het dak en dat er idd. ergens een cadeautje ligt ;)

    Liefs Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vier ook geen Sinterklaas! Wel een enorm liefhebber van boeken, dus ik zou zeer vereerd zijn als deze verrassing bij mij op de mat zal ploffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je het boek gaaf ingepakt! Ik ben dol op verrassingen en kadootjes, dus ik zou t boek wel willen krijgen :) groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oeh, spannend, een echte surprise! ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alleen al hoe je het ingepakt hebt zou ik een boek van je willen krijgen.
    Je kringloopkopje heb ik gevuld met vogelvoer en er wordt al heerlijk in gepikt.
    ik wens je een gezellige dag en wie weet�� vol verwachting klopt ons hart��

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello Ingrid I would love to receive your surprise giveaway! Claire x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi ingepakt kadootje!! Daar maak ik graag een kans op. Ik ga meteen kijken waar je dan binnenkort staat, misschien kan ik daar wel even langs, en wat inpakkunsten leren.
    Wij vieren vanavond sinterklaas met de kinderen (4 en 6), zo mooi hoe ze vol verwondering kijken naar alles wat er gebeurt in deze dagen. Hoop dat ook jij toch ook een mooie sinterklaasavond hebt. De magie zit in je hart! Doe eens gek, en loop nog snel naar een winkel, om dat ene mooie kadootje voor jezelf in te laten pakken in sinterklaaspapier!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als je dichtbij had gewoond, of ik, t is hoe je het bekijkt, had ik een klein pakje aan je deur gehangen en heeeeel hard aangeklopt (en dan weg).....nu maar hopen dat iemand anders het doet! Heerlijk je blogpost weer: mensen lachen mij altijd uit omdat ik (bijna) alle boeken helemaal uitlees omdat je het nu eenmaal niet halfweg uit terug brengt naar de bieb. De nieuwsgierigheid of er toch nog wat bijzonders gebeuren zal in het boek.....je weet het niet.....
    Graag doe ook ik mee met de verloting van je pakje omdat ik dol ben op pakjes. Niet zo op sinterklaasfeest eerlijk gezegd ben altijd beetje voorzichtig met piet gebleven..........
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lijkt me zo leuk om op de marktjes te staan en de cadeautjes mooi te verpakken....je gebruikt altijd heel leuk papier...het gaat tenslotte ook om de verpakking althans dat vind ik zelf al een cadeautje..veel plezier met je weggeef pakje....wie wil dit nou niet ontvangen...
    Fijn weekend..
    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wij vieren sinterklaas niet echt meer maar een surprise is altijd leuk dus ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 5 dec is de dag..!! Gezellig! Wat leuk zo'n surprise verrassing! Ik waag graag een kansje, ben dol op verrassingen.. Fijne dag, liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och Ingrid, lief kind.. hier een berichtje van een kleine hulpSint.. wat mooi dat je dit feest zo fijn vindt.. maar ook wel ietwat triest.. dat er niemand wat cadeautjes voor jou in jouw schoorsteen verliest.. ikzelf had dat toch echt graag gedaan.. maar.. we wonen zo'n eind van elkaar vandaan.. wil je alsjeblieft je adres naar me mailen? dan kan ik misschien toch nog een cadeautje met je delen! Wuif van deze hulpSint

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ahhhhhhhhh , de verpakking is al een kado!,
    ook hier geen sint, 3 nog thuis wonende ''jong volwassenen'' hebben geen zin in een suprise maken!
    (hebben ze niet van mij) dus laat me graag verrassen door jou pakje,
    groetjes mar broeders

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik doe heel graag mee, ben dol op lezen en het lukt nu ook weer!
    Als ik in je buurt zou wonen zou ik zwarte piet komen spelen, jammer om het niet meer te vieren.

    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke boeken tips. Ik ben ook gek op lezen maar als ik dan in een winkel sta dan vind ik het zo lastig kiezen. Ik ben ook benieuwd waar je op de markt gaat staan om in te pakken. Als het in de buurt is kom ik graag kijken. Marktjes zijn leuk,Flow is leuk en Ingthings ook ;-).
    En een mooi ingepakte cadeaus is echt spannend.
    Ik wens je een mooie dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. You always have my attention with yur writings and crafts...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik doe graag mee vind lezen erg leuk maar kom er met 3 kinderen (en de vele andere dingen die zo leuk zijn :) ) niet altijd aan toe. En hopelijk ligt er ook iets in jouw schoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heerlijk, leesvoer give away !! Ik ben hoogzwanger en lig graag met een boekje op de bank wat te rusten, dus dit zou super van pas komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dol op verrassingen, ik doe graag mee...
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hi Ingrid, ik doe mee:) bedankt voor al je fijne blogs en diy! liefs van Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh, jij zit altijd boordevol leuke ideetjes hé! Ik vind het echt super om je blog te lezen, als ik 's ochtends opsta ben ik altijd weer benieuwd wat er die dag weer van leuks zal opstaan :-)
    En met de verrassing doe ik natuurlijk ook graag mee, ik ben namelijk dol op verrassingen!! (op zowel het geven als het krijgen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hier ook druk aan het inpakken! :) leuke tijd de decembermaand! Ben benieuwd wat er in je pakje zit :)
    Groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lezen, heerlijk om weg te dromen in een boek. Ik houd ontzettend veel van lezen. Deze boeken heb ik nog niet gelezen, zoals jij ze beschrijft klinkt het veelbelovend en zou ik ze graag willen lezen. Ben benieuwd of ik er eentje als verrassing in mijn brievenbus zal vinden.
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuk idee, Ingfrid. Ik doe graag mee! En ik hoop natuurlijk dat jij ook wat grappigs in je schoen vindt vanavond... Trouwens, ik geniet erg van je nieuwe boek! En zit op dit moment tegen een stapel kerstappeltjes aan te kijken die ik heb gemaakt met jouw patroon. En de foto's zijn een feestje, iedere keer als ik het doorblader. PS Zou jij wellicht die mooie appeltjes schaal uit je boek willen verkopen? Nou, hartelijks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. En ik bedoelde INGRID, maar kon de tekst niet meer aanpassen.. Sowwy...

      Verwijderen
  38. Ik kwam de goedheilig man vorige week in het park tegen onder een grote paddenstoel ! Hij is er helemaal klaar voor zag ik . Maar of hij mijn schouw gaat vinden vannacht betwijfel ik toch ... Een boekje in de brievenbus maakt me even blij echter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat leuk, zo ik zomaar een suprice winnen? Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dit jaar misschien toch een Sint kadootje voor mij? Ik hoop !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat spannend, zo'n cadeutje. Ik doe heel graag mee.
    Veel plezier op de komende kerstmarkten!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Gek op dit blog lezen, gek op boeken en al helemaal gek op kadootjes!!! Vooral als ze zo mooi zijn ingepakt! Fijne pakjesavond! Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Margé ter Maaten5 december 2014 om 14:10

    Ik doe graag mee! Wat een mooie boeken! Ben ook blij met je inpakkunst, want je hebt me fijn geïnspireerd om me hier eens op toe te gaan leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oehhh, hier ook geen sinterklaas vanavond, dus ik doe graag mee aan je giveaway! Wat weerhoudt je er trouwens van om gewoon weer sinterklaas te vieren? Schaal pepernoten op tafel, leuke surprise maken voor elkaar met een gek gedichtje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wil graag meedingen naar het boek en wens je een fijn avondje! Liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik doe ook graag mee! Groet, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  47. ik doe heel graag mee, ben dol op boeken! spannend......fijne avond, liefs Riet(je)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oh, wat een leuke surprise. Ik ding graag mee naar dit mooie pakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ooo, wat leuk, een surprise! dat is zoooooo lang geleden!
    en dan nog wel een boek… ik doe graag mee :-)
    voor jou ook een fijne avond, en wie weet, klopt er iemand op je deur! groetjes, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh, fijn! Ik doe graag mee! En wens je pieten in alle kleuren van de regenboog en meer op je dak!! Fijn weekend!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Jaaaa ik doe graag mee, dat lijkt me spannend...graag dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Leuk, ik waag mijn kans! En zeker als het zo mooi is ingepakt! Wie weet brengt de Sint dan toch nog iets :-)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  53. O een boek, das lang geleden... (zit in een kajak en nog een stukje te gaan ;-) )
    Hoop dat er een pietje bij je langskomt vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. spannend , ik doe mee! gr. judith

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik krijg vanavond wel een kadootje . Maar mag ik ook nog meedoen voor jouw mooi ingepakte pakje ? Zo te lezen hebben we dezelfde boeken smaak ,dus dat zit wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Graag, een boek voor op winteravonden bij kaarslicht, mmm!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat een succes, je actie. Ik doe ook graag mee. Wij vieren geen pakjesavond, dus een pakje volgende week is erg welkom. Zeker als het zo mooi is ingepakt.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hoe leuk zou het zijn om zelf nog eens iets van Sinterklaas te krijgen?! Super mooi ingepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Vanwege verdrietige omstandigheden vier ik dit jaar voor het eerst in mijn 48- jarige bestaan geen Sinterklaas. Gek hoor. Ik ding dus graag mee naar zo'n prachtig ingepakte verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wow, een aantal van deze boeken staan al op mijn lijstje nog-te-lezen! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wat leuk! Ik laat me graag verrassen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat vond je van de Wertheims? Ik kreeg dat vorig jaar in m'n kerstpakket. Althans, we krijgen een link tot een website plus punten en daar mag je dan iets naar je gading uitzoeken. Leuk! Ik had de Wertheims uitgezocht, maar ik vond 'm tegenvallen. En Zeitoun.... Ik heb wat tranen weggepinkt. Wat kan de wereld oneerlijk zijn. Zucht. Naar het Rosie Project ben ik heel benieuwd, hmm.... misschien een optie voor mijn kerstpakket van dit jaar. Hoop ik! Enne... ik waag graag een kansje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Oef nu nog iets origineels schrijven.... Ik doe toch een poging: ik vind je blog super leuk en lees het met plezier elke dag weer. Dat dekt alles wel :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Bedankt voor al je leestips, dat is op zich al een cadeautje, Ingrid!
    Liefs, Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ach een waterkansje om te winnen maar ik waag het toch! En win ik, stuur dan je adres mee dan bezorg ik je een laat sinterklaaspresentje terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik heb mezelf op pakjesavond maar verwend met antieke kerstballen. De boom vanochtend ingeslagen en wie weet zit ik over een week met een goed boek weg te dromen onder mijn vintage, tikkie kitchie, kerstboom. Fijne dagen alvast! Liefs, Ant

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Oh' jammer...........geniet zelf ENORM van die kneuterigheid rondom Sinterklaas ☺.
    Misschien leuk om je nichtje volgend jaar te verrassen met een pakjesavond ☺?

    Laat me graag door jou verrassen☺.
    Beloof ik dat Sint jou volgend jaar verrast....


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. dit lijkt mij wel heel leuk, dus ik doe mee! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Hoi Ingrid, heerlijk deze feestdagen vol verassingen, en ik probeer mezelf niet teveel op te laten jagen, en alleen maar te genieten (valt niet altijd mee). Bedankt voor de leuke leestip.
    Ik doe graag mee met je cadeautje, ik houd van verassingen.
    Ik wens je een hele fijne december maand.
    Groeten Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Anoesjka van Zanten7 december 2014 om 13:46

    Ik doe graag mee! Gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Wat een leuk idee om een boek weg te geven en nog wel zo mooi verpakt! Ik waag wel een gokje! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  72. ja, het Rosie -project is inderdaad schitterend!
    het stukje met het terugzetten van de klok bij de bereiding van het ovengerecht ..!! Geweldig!!
    er is nu een vervolg..zou dat ook zo leuk zijn???
    natuurlijk ding ik ook graag mee met de surprise !
    groetjes,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Oh fijn! Blij met de tip van het blikken over die Joodse familie. Dat lees ik graag! Hopelijk bracht de Sint je toch een geschenkje? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)