dinsdag 24 december 2013

Merry christmas..(leave a light on)



terwijl er buiten een vliegende storm
over de uiterwaarden raast
en de pont heen en weer wiebelt
naar de overkant
zit ik hier voor of achter mijn tafel,
het is maar hoe je het bekijkt
het is een echt Zeeuws weertje vind ik, maar
het voelt meer als de eerste herfstdag
en niet als kerst...
en ik lijk de kerst-stemming
nog niet echt te kunnen vinden..
wel kochten wij op het allerlaatste moment
een kerstboompje
ergens langs de weg, bij een verregende verkoper,
hij wilde er graag van af
en we mochten hem voor een paar euro meenemen..


ik zou het 'kerst-gevoel' ook niet echt goed
kunnen omschrijven..
als kind een gevoel van verwachting,
dat er iets Moois ging gebeuren
later het plezier van het samenzijn
en altijd altijd een soort sentiment
wat dit liedje het best weergeeft...
hoe ik ook mijn best doe,
ik kan er gewoon geen woorden voor vinden...


ik ga er geloof ik niet helemaal uitkomen
met dit kerst bericht..
dus ik denk dat ik het maar laat bij:
jullie hele mooie dagen te wensen
samen met degene die jullie lief zijn.. 
steek wat kaarsen aan
en denk even aan 
degene die wat licht in hun leven 
nodig hebben..


-X-

17 opmerkingen:

  1. Ook voor jou een zéér prettige kerst... Ook al is het gevoel niet goed omschrijfbaar, ik hoop dat je er ten volle van geniet !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook hele fijn creatieve, lichte kerstdagen en de dagen erna :-) Voor mij begint het kerstgevoel vanavond met de kinderkerkdienst in Ingen (18.00 ;-)) om na een warme choco of gluhwein alle kaarsjes in huis aan te steken. Ik hou er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in de Achterhoek is het ook stormachtig. Binnen hebben we de lampen aan, en ik vind het knus en gezellig. Precies zoals Kerstmis voor mijn gevoel hoort te zijn. Ook al ligt er geen sneeuw!

    Ik wen jou ook een hele fijne Kerstmis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zeker stormachtig, hier in Sappemeer waait het ook enorm...
    Jij ook fijne feestdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!!
    Trouwens wat een lief kaartje heb je op de eerste foto.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne Feestdagen.
    En dat het stormt betekent hier vooral dat man nu extra hard moet werken vandaag door dichtslaande deuren (gebroken glas is het gevolg)of palen die omgewaaid zijn en in vitrines terecht kwamen.
    Hopelijk is de storm dus straks echt wel gaan liggen. Kerst is bij ons eigenlijk pas morgen een beetje feestelijk.

    Groeten

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel fijne feestdagen!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh wat een mooi liedje, kende het nog niet! Mooie clip ook erbij. Hopelijk komt je kerstgevoel gauw. Geniet! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie ook fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor jullie ook hele fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattig plaatje van het maria popje en het was meer dan de moeite waard dat ik gisteren door storm en regen nog naar de bieb ben gefietst om mijn reservering..jouw boek op te halen ! Superleuk je tekst, afbeeldingen en DIY's !

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)