vrijdag 25 oktober 2013

One more crochet shawl (after this I'll make something else..)


nu zou je natuurlijk kunnen denken,
dat dit Ineens een haakblog is geworden..
maar voor alle niet-hakers..
dat is niet zo hoor,
wel, is het iets meer de haak-tijd-van-het-jaar..
aanvankelijk was ik helemaal niet van plan,
om deze erop te zetten..


maar nadat ik wat foto's op Instagram plaatste
met mijn nieuwe das in wording,
kwam er een aantal keer de vraag
welke steek dit was, vandaar..
de naam van de steek is overigens
de opengewerkte klinkersteek,
dat klinkt bijna mooier dan de steek zelf, vind je niet
(en als je het werk opvouwt
krijg je ook een soort muurtje ;)
zo doe je het:





het patroon is voor een das,
maar je kunt het aantal steken
natuurlijk makkelijk vermeerderen of verminderen
zolang het aantal maar deelbaar is door 5
(en dan 3 extra, zie rij 1)
oja, de films die ik bekeek tijdens het haken
(misschien maakt dat dit blogbericht Iets interessanter
voor de niet hakers)
waren: Love is all you need,
van de Deense regisseuse Susanne Bier,
echt een heerlijk romantisch verhaal
met een happy end
(ik ben Echt zo dol gelukkige einden)
en de film Late Bloomers
hoewel ik er waarschijnlijk zelf één ben
vond ik er niet zoveel aan, eigenlijk...


ik wil jullie nog bedanken
voor alle lieve berichten voor Betty en Jack,
dat deed ze goed (en de family Little ook,
maar dan meer in de zin dat ze weggaan ;))
ik wil ze graag laten wonen bij Ingrid (toeval)
van Kindercentrum Mergelland
als je je adres wil mailen,
dan komen ze naar jullie toe

fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. wat een mooie kleur! Dat groen, en ook een fijne lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie das, en een hele mooie kleur wauw, en Ingrid fijn dat ze naar jullie mogen denk dat ze een warm welkom krijgen en veel liefde van al de kindjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haken ~~~~~~~~~~
    Het ziet er allemaal zo leuk uit maar weet eigenlijk niet of het wel mijn ding is. Deze week een probeerbolletje gekocht en met youtube wat geprobeerd. Ook jouw sterretjespatroon van je blog :-).
    Maar goed, een hele das is wel een uitdaging natuurlijk!
    Het liefst zou ik een dekentje voor op de bank haken, zou het er ooit van komen?
    De das die je gemaakt hebt is prachtig, maakt me gelijk weer enthousiast om door te zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja, heb je dan ook garen voor naald 6? Welk garen is het eigenlijk?

      Verwijderen
  4. Ah, supermooie sjaal. Ik ben echt een haaknitiwit, maar petje af voor hoe jij dat allemaal voor elkaar krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk patroon! Ik heb de steek genoteerd. Alleen Ingrid... Er zitten helaas verkeerde termen denk ik in je patroon. Als je treble crochet gebruikt neem ik aan dat je UK termen gebruikt, toch? En bij de laatste foto zet je "3 vasten" terwijl je denk ik "3 lossen" bedoelt?
    Sorry dat ik dit hier zo neerplemp, wil niet dat het verkeerd overkomt...
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha Barbara, je hebt gelijk, inderdaad Engelse termen..en het moeten 3 lossen zijn, ik zal het verbeteren, dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige shawl. Ik kende de steek niet, maar vind hem erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha! Van mij mag je best een haakblog worden hoor:) Ik ga altijd aan de slag met je patronen. Het inspireert! Had ook nog een vraagje/opmerking over je patroon bij het laatste plaatje. Moet 1 stokje niet 1 losse zijn? Dat staat er namelijk in het Engels wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele leuke steek met een heel mooi resultaat. Ik heb inmiddels een donkerblauwe gemaakt en daar heb ik met veel plezier aan gewerkt. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)