woensdag 11 september 2013

Cover (it) up


terwijl er gisteren 
een soort van vliegende storm
hier door de uiterwaarden trok
waarbij de regen tegen de ramen sloeg
en het huisje stond te klapperen in de wind
bleef ik thuis
(waar had ik heen gemoeten op mijn fietsje?)
was ik bezig de boel een beetje mooier te maken
(dan die werkelijk is)


ik haalde de oude keukentafel
uit de tuin,
ik kwam op het idee toen ik gisteren schreef
over het knutselen aan tafel
ik kreeg er ineens zelf ook zin in
maar wat er stond mocht nauwelijks de naam 
van tafeltje dragen..
de oude keukentafel heeft een formica-blad
wat helemaal gebobbeld was door het vocht
dus daar moest iets mee..


dus ik probeerde kleedjes,
plakplastic (was ook leuk maar ik had te weinig)
en uiteindelijk verknipte ik een tafelkleed
met plastic laag, spande het er om
en zette het vast met punaises...
en terwijl ik zo bezig was
kwam ineens het woord Cover up (bedekken)
in mijn gedachten...


daar dacht ik zo eens over na
iets bedekken wat lelijk (of niet zo mooi ) is
hoe vaak doe ik (we?) dat eigenlijk niet?
een vloerkleedje over de rare tegels in de gang..
maar ook gewoon in het dagelijks leven...
zeggen dat het prima gaat
terwijl het in het echt maar zozo is..
(en geen zin hebt om er iets over te zeggen)
make up op doen
omdat je er eigenlijk als een dweil uitziet
haar verven omdat je toch al behoorlijk grijs bent..
(en inderdaad je bent er ook van opgeknapt..;)


de nephouten vensterbank
beplakken met plakplastic...
maar ook zeggen dat je iets graag wil doen
terwijl je er als een berg tegenop ziet
(maar uiteindelijk blij bent dat je het deed)
vriendelijk zijn tegen iemand
die je niet kan uitstaan...
(je wilt gewoon niet dat het op ruzie uitdraait..)


een versleten tuintafeltje opleuken...
een gezellig blogbericht typen
terwijl je zo'n hoofdpijn hebt
dat je er scheel van ziet
nu niet hoor, maar het komt wel eens voor
(want wat zou het nu precies toevoegen
als je het wel zei?)
en ga zo maar voort..
ik kon ineens Heel veel voorbeelden bedenken...


maar kwam ook uiteindelijk tot de conclusie
(terwijl ik gezellig met een dekentje
op de bank zat (wat daar ligt zodat die 
saaie bank er wat vrolijker uitziet)
dat het wel een doel dient
al dat (beetje) mooier maken dan het Echt is
uiteindelijk voel je je er gewoon beter bij
(tenminste ik wel)
en jij, 
bedek jij wel eens iets?
of ben ik de enige Cover-Up-Vrouw :) ?

ik wens je een fijne dag
-X-

30 opmerkingen:

  1. o dat wit tapijt, daar zou ik mijn hele huis wel mee willen upcoveren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je neemt me de woorden uit de mond. Wat een prachtig tapijt!!

      Verwijderen
    2. hier ook direct... waauw! Dat is nu hét tapijt! =)

      Verwijderen
    3. Indd. Ik dacht meteen: zou je dat zelf kunnen maken? Wat een mooi ding!

      Verwijderen
  2. continue...
    bedekken met de mantel der liefde..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent niet de enige Cover-up- Vrouw hoor! Ik ben een Cover-Up Hair-Vrouw. Ondanks mijn 34 jaar zitten er vele grijze haren in mijn haardosje. Heb mijn haar enige tijd niet " geCover Upped" om te zien hoe veel grijze haren er zijn. De conclusie is veel dus tijd voor een Cover -up my hair!

    Voor de rest zie ik een Cover -up als een creatieve uitspatting om alles zo gezellig mogelijk te maken!

    liefs Lisa

    ps gisteren heb ik de gewonnen give away al gekregen! hij is erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zolang er maar genoeg mensen in je leven zijn met wie je de onbedekte waarheid kunt delen..

    En dingen om je heen mooier maken, ik word er alleen maar vrolijker van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtige gezegd en wat een mooie aanvulling op de woorden van Ingrid. Ik doe met je mee!

      Verwijderen
  5. Volgens mij doen we dat allemaal.
    Als je je er goed bij voelt: lekker blijven doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's van jullie huis! En nee, je bent zeker niet de enige Cover-Up-Vrouw. Te veel voorbeelden van cover-uppen om ze allemaal te noemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat als je glimlachend rondloopt, je jezelf dan ook blijer voelt. Het kost me wel eens moeite, maar ik probeer het maar steeds weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hoor, iedereen doet dat wel eens, denk ik. Als ik voor mezelf spreek, ik in ieder geval. Als ik me niet zo lekker voel, dan 'tut' ik me extra op, zodat het er in ieder geval wel goed uitziet. M'n grijze haar verf ik al jaren niet meer, dat was dan toch teveel gedoe en 't zag er 'nep' uit! Maar in huis met mooie dekens, kleedjes etc. dat is zeer herkenbaar. Trouwens goed idee die tafel te bekleden met een tafelkleed.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eigen aan de mens denk ik... We zouden het niet moeten doen maar ja we doen het allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee hoor, je bent zeker niet de enige Cover-Up-Vrouw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HayHay!
    Cover (it) up? Wat is dat???
    Haha, ik doe ook niets anders!
    Bij mezelf en om me heen. Oftewel: Restylen! (Zo noem ik het...)
    Wat heb je trouwens een mooi uitzicht! Prachtig die natuur om het huis!
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voortdurend! Kamperfoelie stekjes uit het bos voor de lelijke schutting, lelijke tegels verven, dekens op de bank, tafelzeil over de krassige kringlooptafel.....
    Grappig, als ik er over na ga denken kan ik een heleboel voorbeelden bedenken ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof gedaan allemaal ! Dat kleed op de bank vind ik toch de max ! Zelf heb ik de laatste tijd ook wel een en ander 'opgeleukt' : zetelhoezen, matrasovertrekje, kussens, kast gepimpt, … Een mens kan er maar vrolijk van worden he !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. met mij gaat altijd alles goed...echt waar.....écht waar, ik snap helemaal nietas van dat cover-uppen...:)
    Was vanmorgen nog in tranen en toen kwam de gewonnen give away binnen......dat coverde mijn huilbui aardig up.....:::)
    Bedankt!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. PRACHTIG VLOERKLEED!

    Cover up..........probeer mezelf te blijven............maar toch............ontkom ik er soms niet aan ☺.
    En je huis opleuken is toch prima???
    Of er nou iets ouds/lelijks onder zit of niet ☺.
    Leuke meubeltjes heb je hoor!!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tijdelijk, doe ik ook aan mee, het glas is altijd half vol, terwijl ik best wel zie dat het aardig leeg is ; ) maar positiviteit is heerlijk... Kan je goed mee up coveren...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Cover Up is my middle name! :-) Tuurlijk, we doe het allemaal. En zelfs vaker dan we beseffen, besef ìk nu plots bij het lezen van jouw post hierboven...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ja hoor ! Dat ken ik ! Maar door meer aandacht te besteden aan de mooie en positieve dingen in je leven, voel je je ook beter en dus sterker om te lijf te gaan wat te lijf gegaan moet worden. Inderdaad niks mis mee dus... Tenzij je het echt zelf compleet negeert en het uit de hand loopt natuurlijk ... Of je de schijn zodanig ophoudt dat niemand écht weet wie je bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik ben een ont-dekker, ik laat zoveel mogelijk de lelijkheid en realiteit toe als die er is, en dan verandert het vanzelf:-)

    jehanne, beetje dwarsig soms :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ziet je huis er leuk uit!
    Mooie post!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hey Ingrid

    it looks really good and cozy!Love it
    Need to come for coffee.
    You got my fav chair ..on my wishing list
    enjoy your new home

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat is je uitzicht vanuit de keuken mooi,afwassen lijkt me zo een feestje!(geen cover-up nodig!)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk zo'n filosofische post! Zijn we van tijd tot tijd niet allemaal aan het Cover Uppen om ons beter te voelen? Op bv zo'n druilerige dag als vandaag halen we kleur naar binnen om ons op te vrolijken en het werkt uitstekend! Haal een bosje bloemen in huis en geniet van alles!
    greetz Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je slaagt de nagel op de kop: ik deed gisteren alsof alles ok was, terwijl ik me niet zo voelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nagel op de kop! Alleen spijtig dat we (ik in dit geval zeker) vaak cover-uppen voor de 'buitenwereld', terwijl de personen die we het liefste zien (en eigenlijk het beste/mooiste van onszelf verdienen) altijd de minst opgemaakte versie te zien krijgen... En het huis... daar kunnen we momenteel gewoon nog niet omheen: dat is nu een rommelhoop eersteklas, niks heeft een plaats (er staan geen kasten om de rommel weg te steken) en niks is afgewerkt. Ik ben altijd beschaamd als hier iemand over de vloer komt! (en da's nu eens gewoon de waarheid, zonder meer) Maar dat komt wel goed... ooit eens! :) De fotootjes van jouw interieur geven alvast inspiratie!

    Groetjes
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een heerlijk blogje hihi ^^ geloof dat mensen liegen als ze zouden zeggen dat ze nooit iets bedekken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)