vrijdag 13 juli 2012

Sun-rain-birds-just talking


dit word een Mezenpraatje,
zo noemen mijn broer en ik dat,
zo'n praatje enkel en alleen voor de Gezelligheid,
gewoon wat gebabbel
over mezen, het weer, en hoe mooi de tuin er bij staat
die van mij niet hoor, ik heb enkel een plaatsje,
hoewel ik wel verlang naar een grasveld,
om op te liggen,
terwijl je naar de wolkeloze sterrenhemel kijkt,
na een zinderend hete zomerdag..


maar het wil niet echt lukken met deze zomer,
het regent, weer, en het is veel te koud,
ik zit hier met een wollen vest aan,
dus ik moet de Zon en warmte ergens anders in vinden
in bloemen op tafel..


zoete perziken die ik kocht op de markt,


wat Rose-achtige stofjes van de kringloop,


en soms Vind de zon mij,
in de vorm van
een pakje in de brievenbus,
met mooie vintage papiertjes,
die ik zomaar kreeg van Ella,


een kaartje van het ene Zeeuwse meisje,
voor het andere...

een bijzonder maar onverwacht telefoontje van Selinde,
over een liedje wat haar Elfjarige (!) dochter opnam,
voor een project op school,
ze wilde het graag met me delen,
en ik op mijn beurt weer met jullie,
heel ontroerend,


ik zou nog uren door kunnen babbelen,
want ik ben dol op mezenpraat,
maar het zou een onleesbaar lange post worden,
rest mij jullie,
toe te wensen,
dat de Zon je vind,
in welke vorm dan ook
-♥-

10 opmerkingen:

  1. Zo kunnen we dag wel beginnen! Ondanks de regen. Beetje laloers wel op de rozige kringloopstofjes... Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei...wat een mooie stem heeft Merle!!! Je zou niet zeggen dat ze 11 is...knap hoor!
    Ik zou zeggen de nieuwe Birdy :o)

    Fijne dag Ingrid...is stuur wat zon naar je toe.

    x Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zonnige dag gewenst en Merle heeft zich hopelijk al opgegeven voor The Voice Kids ??? Prachtig dat geeft een de dag een zonnig gouden randje ondanks de droefheid van het lied. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor jou zonnige woorden.
    Leuk stukje, dus ik heb mijn eerste zonnestraaltje gehad vandaag.
    Fijne dag, en wij gaan straks een citroenkwark taart maken, gewoon zomaar om de zomer te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap zeg, ze heeft al een volwassen stem zeg! Bijzonder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mezenpraatje vind ik een prachtig gevonden woord! En je 'zonnige slotzin' is helemaal goed in deze tijden van regen en -jawel- kou... Geniet van alle mooie dingen om je heen (en aan je blog te zien zijn dat er veel).
    Een fijne dag,
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig dat je dat mezenpraatjes noemt. Met een vriendin hadden wij het altijd over mussengeklets, hetzelfde principe. Altijd gezellig in ieder geval. Mooie stofjes, prachtige stem en fijne wensen. Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die regen daar veranderen we toch niets aan, naar mooie dingen helpt inderdaad. Ik probeer mijn kinderen ook elke dag een voordeel te laten vinden na een regenachtige dag, zo blijven we met zen allen positief, dank je wel voor je mezenpraatje (inpirerende post :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En soms is mezenpraat precies wat je zoekt op een dag als vandaag. Het brengt bij mij in ieder geval een zonnestraaltje :)
    En ik geniet trouwens enorm van je leuke caravans hierboven! Waar haal je ze toch vandaan?!
    Mooi weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij ons noemen ze die super lekkere perziken 'platte' perziken.
    De foto van de 'driedubbele' caravan vind ik geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)