donderdag 19 juli 2012

Magic of the stamp (and a little swap)


laatst vond ik op een rommelmarkt,
een oude stempeldoos,
zo'n mooie complete, met lettertjes,
plaatjes en inkt,
die zou ik als kind graag gehad hebben..


ik zou me vol overgave op het stempelen,
hebben gestort,
zoals ik dat deed bij alles wat
je zelf kon maken..


vooral die letters zou ik leuk hebben gevonden,
dat ze andersom
in het houdertje moesten,
en dat er dan, op magische wijze
 een goed woord  verschijnt,
als je het stempelt...


ik heb eindeloos geoefend in het achterstevoren schrijven,
met pen,
in spiegelbeeld dus,
en als je dan het blaadje omdraaide,
zag je wat er stond,
ik ben er nog steeds goed in,
al zeg ik het zelf,
maar het is een gave waar je verder weinig aan hebt...


stempelen vind ik nog steeds leuk,
en met mij vele anderen,
het is gewoon hip,
hoewel dat een woord is,
wat misschien niet meer gebruikt word...
ik neem stempels mee van markten,
en soms krijg ik er een kado,
met mijn naam.
of ter viering van Iets,
zoals de vlaggetjes die ik kreeg van Daan,
of de appeltaart van Claudia


gisteren besloot ik het zelf,
ook eens te proberen,
ik kocht een gutsje,
en wat gummen,
maar het valt nog niet mee,
het is een eindeloos geduld werkje..


en ik ben nog niet verder gekomen,
dan wat kleuter-stempel-werk,
maar ik probeer gewoon stug voort...


mocht je ook zin hebben om te gaan stempelen,
probeer het zelf,
of koop een kant en klaar exemplaar
bijvoorbeeld bij Moosmade,
waar ze prachtige hebben,
deze stempel van de uil,
heb ik dubbel,
dus als iemand het leuk vind om hem te ruilen,
tegen het een of ander,
laat maar even weten,

(if you like to swap the stamp of the owl,
to anything you like to send me
please let me know)

ik oefen nog een beetje verder....
&
 wens je een fijne dag...

10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig herkenbaar verhaal.
    Dit gaat over mij:) Ik heb ook zo'n doos of misschien wel 3 hihi. Schitterende foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaaa stempelen is leuk, heel leuk zelfs! En ze zelf maken nog des te leuker. Ik maak ze van gummen van de Action, die zijn er perfect voor en kosten haast niks. Oefening baart kunst en ik weet nu al zeker (waarom kan ik niet uitleggen) dat je er vast heel goed in wordt. Veel plezier met stamp making en een fijne donderdag! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier een stempel(maak) verslaafde. Ik zelf gebruik de gutsen van abig, die jij hebt liggen heb ik ook, maar daar kan ik het niet mee. Ik ben er ook van overtuigd dag t je vast gaat lukken en dan je hele mooie stempels zelf zal gaan maken... Succes! En die uilstempel , I <3 uiltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. owww erg leuk, ik heb onderlaatst 2 linoleums gemaakt ook niet de moeilijkste maar zo leuk als dat dan op een kaart komt te staan...succes ermee
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het maken van stempels heb ik nog nooit gedaan, maar het lijkt me inderdaad heeel moeilijk. Misschien toch eens proberen, het lijkt me wel leuk. Dat uitroepteken is toch goed gelukt!!!
    (sorry, ik hou niet van uilen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zelfmaken van stempels heb ik nog niet gedaan. Wel hebben we diverse stempels in huis voor zoonlief. Die kijkt er amper naar om dus zit ik meestal alleen aan tafel te stempelen (piraten en barba papa's)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk om zelf stempels te maken van gummetjes, ik heb er zelf ook nog ergens een liggen. Ik las ergens anders dat je van foam ook hele mooie stempels kan maken. Je knipt de afbeelding dan gewoon uit en plakt het op een blokje hout en klaar is je stempel. Simpel en effectief ;-)

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoiii,
    Sinds kort kijk ik hier mee en geniet ik van je plaatjes en rake beschrijvingen.
    Stempelen is helemaal hip, maar eigenlijk dus terug van weggeweest. Zelf stempels maken ga ik ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Stempelen vinden de kinderen hier ook zo leuk. Ik ben er niet zo goed in, stempelen. Is dat gek, dat iemand daar niet goed in is? Je zou toch denken dat het zo simpel is. Maar het wordt bij mij altijd te wazig. Of vlekkerig. Of half goed half niet goed. Het is toch vreemd. Ik mis denk ik een stempelgen. Of misschien moet ik toch maar meer gaan oefenen....

    Ik vind je zwaluwtje trouwens al erg goed gelukt. Niks kleuterigs aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ich liebe Stempel!
    I love stamps!

    Thank you,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)