zaterdag 16 juni 2012

Where did you find..? (in a thriftstore)


gister kreeg ik per mail,
de vragen binnen voor het Mollie Makes interview binnen
(nadat ik de hele week al bezig was,
met ingewikkelde contacten in het Engels,
over de rechten van mijn foto's)
ik overdrijf werkelijk niet als ik zeg
dat het wel meer dan 100 vragen waren,
algemene, over mijn huis,
maar ook of wat en ik kook,
(ja, en ik hou van Italiaans en Turks)
mijn lievelings kleur
(turquoise)


maar (en dan word het ingewikkelder) ook
kleurnummers van de verf op de muren
(geen idee, werkelijk niet,
is er iemand die dat opschrijft?)
mijn designmantra (?)
(die vraag heb ik nog maar even niet ingevuld,
ik kom vooralsnog niet verder
dan: ik zet neer wat naar me glimlacht,
ik heb Geen plan
maar ik denk zomaar dat dat niet is wat ze wil horen..)


en dan de vragen,
over mijn spullen,bv,
links op de foto staat een...
waar heb je dat gekocht, wie is de ontwerper,
is het oud of niet?
het antwoord is bijna steeds hetzelfde,
dat komt van de rommelmarkt,
ik probeer nog wel wat variatie aan te brengen,
dan zeg ik kringloopwinkel,
of liefdadigheidsverkoop
maar het komt allemaal op hetzelfde neer,
mijn hele huishouden hangt aan elkaar,
van tweedehands dingen


stoelen, banken, tafels,
serviesgoed, dekens, vazen,
je kan het zo gek niet verzinnen,
zelfs de meeste van mijn jurken..
zoals dit lieve exemplaar,
wat ik afgelopen week vond,
de verleiding om rommel van een ander te kopen,
is gewoon te groot
behalve de jurken vond ik deze week
 de melk-kan met de appels..
waar ik nogal verrukt van was


en had je dit laten liggen,
een stokoude kaartjes houder?
ik heb natuurlijk geen idee,
of ik het Ooit zal gebruiken,
ik krijg nooit een business kaartje,
noch heb ik er zelf een,
maar toch
(en je weet maar nooit)


ook kocht ik een tweede exemplaar,
van een van mijn Favoriete boeken,
aller tijden,
ik vond het gewoon Zielig dat het daar stond,
zo'n prachtig boek,
maar nu ik ze zo zie liggen op de foto,
is het misschien toch een beetje gek..
ik zal het maar snel
aan deze of gene weggeven..


ik ben benieuwd,
wat ze gaat maken, van het interview,
goede kans dat het Lijkt alsof ik,
niets anders doe dan rommelmarkten aflopen,
 hakend, tekenend, knutselend en bloggend
omringd door tweedehands spullen,
die dan Blijkbaar lukraak zijn neergezet
(want: geen designmantra)
tussen mijn gekleurde muren Zonder nummer
altijd Italiaans etend, 
mijn leven doorbreng..
en nu ik dat zo neer typ,
moet ik zeggen
dat klinkt Helemaal niet zo gek..
wel?

41 opmerkingen:

  1. Als je er maar gelukkig mee bent! Fijn weekend Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Just love your finds and above all, the jar ;) ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist leuk toch.
    Tegenwoordig moet je overal maar over nagedacht hebben, en lijkt het alsof je met "ik doe ook maar wat" helemaal niet meer serieus genomen wordt.
    Ik hou er juist van ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het super klinken!!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. T klinkt als paradijs! Ben erg benieuwd naar wat zij er van maken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben heel erg benieuwd naar het interview in Molly Makes! Het is toch heerlijk wat je doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat prima klinken hoor :-) Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het klinkt juist heel tof.
    Ik zou willen dat ik al zo ver was dat ik zo kon leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het klinkt heerlijk. Ik ben reuze benieuwd naar je huis want...ik snap er niets van...

    Je omschrijft je huisje als klein, maar elke keer is er een unieke plek voor die lachende nieuwe aanwinsten. En die staan dan nog leuk bij elkaar ook....

    Ik ga dus met plezier je talent tot groeperen afkijken en eens zien of ik wat vriendelijke kleurrijke items kan toevoegen aan mijn eigen witte wanden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is ook echt niet groot, en ik fotografeer vaak dezelfde plek,maar dan met Andere dingen,
      ik maak gewoon een nieuw groepje
      (en alles waar ik geen plek voor heb, gaat mee naar de markt)

      Verwijderen
  10. zie het maar als pure luxe ...al vraagt het allemaal veel energie ...prettig weekend ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig. Mijn enige vraag is, weet je waar alles wat je hebt ligt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja absoluut, ik ben nogal een chaoot, en ik word er gek van als ik dingen niet kan vinden, ik heb veel spullen maar ik hou van orde, dus alles heeft een vaste plaats (min of meer;)

      Verwijderen
  12. Helemaal leuk toch... lekker alles op gevoel doen. Ik ben erg benieuwd naar het interview ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het gaat er toch niet om wat zij willen horen, maar juist hoe jij dit voor elkaar krijgt. Dat het op gevoel gebeurt is toch een perfect antwoord? En ohh, wat een mooie jurken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit stukje beschrijft prima hoe wonderlijk het is om gewoon jezelf te zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi, leuk! Het lijkt me ge-wel-dig om met huis en haard eens in een tijdschrift te staan, maar bij mij zou het verhaal veel gaan lijken op dat van jou en van kleurnummers zou ik ook zenuwachtig worden :-). Ach, whatever... Alles heeft z'n charme, hoor!

    Fijn Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha, grappig. Je antwoorden zijn Ingrid ten voeten uit, beter kunnen ze niet zijn, toch? X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Niet slecht en het gras is altijd groener bij een ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Precies zó stel ik me jou ook voor...! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal niet gek, geweldig toch? En die kan is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan me niets beter voorstellen dan tweede -hands spullen- ik koop zelden wat nieuws.Het is veel leuker om het veel goedkoper en veel unieker op een rommelmarkt te kopen.Hier in Engeland heb je ook nog iets wat in Nederland niet aanwezig is : charity shops- winkels met van allerlei - kleding, boeken, servies, specifiek voor bijvoorbeeld Kankerbestrijding, of een andere liefdadige instelling- waar mensen hun ongewenste spullen naar toe kunnen brengen.Wat je daar voor prachtigs kunt vinden!! Echt ongelooflijk leuk.Van Armani broekkpakken (ik woon in een "dure" buurt en de mensen brengen het na een keer dragen weg (! )) tot uniek jaren veertig typisch Engels servies goed.Ik moet altijd uitkijken dat ik niet te veel wegsleep hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alsjeblieft geen sociaal wenselijke antwoorden geven! Zoals jij het beschrijft is goed genoeg en zoals je bent en doet.
    En ik vind je jurken ook geweldig! En de kan..en het vogeltje (broche?) en en en...alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gewoon, niet aan veranderen dus...
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Klinkt als een heerlijk leven toch!? Lekker je eigen ding opschrijven...kleurnummer? Zomergeel! Nogmaals, fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het wel hebben van een designmantra zou toch te gek voor woorden zijn?!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het klinkt mij als een heerlijk en ECHT leven in de oren. Who needs designmantra's anyway?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Klinkt ls een geweldig nieuw mantra ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat klinkt inderdaad helemaal niet gek. En wat vooral heel grappig klinkt is 'de verleiding om rommel van een ander te kopen is gewoon te groot'. Als het er zo staat klinkt het vreemd. In de praktijk is het té gek om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Klinkt al mijn verhaal, BEHALVE dan dat interview, haha mocht ik willen. Gaaf hoor, we zijn allemaal benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow, hoe fijn! Wanneer sta je er in? en kunnen wij het dan in Nederland of België kopen? Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik zal je snel m'n kaartje geven, heb je vast #1!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Bizarre vragen zeg, "design-mantra" huh?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het klinkt heel goed. Je bent zoals je bent.

    Fijn weekend,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goh, heb je niet eens een designmantra? ;))
    het is gewoon goed zoals het is hoor..
    waar is dat tijdschrift eigenlijk te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het klinkt super!!

    Groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wowie! Dat eerste jurkje is echt prachtig!!!! en zo'n oud visitekaartjesordner ding, daar ga ik ook naar op zoek! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. En zo is het!! Dit is JOUW leven met alles erop, erbij, eronder en eraan. Herkenbaar& Lief♥!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)