dinsdag 19 juni 2012

Just (don't) be perfect...


mijn lat ligt hoog, misschien zelfs te hoog,
dat doe ik zelf,
er is niemand, echt niemand,
die van mij vraagt om Perfect te zijn,
op welk gebied dan ook,
ikzelf ook niet, als ik er over nadenk,
maar ik word door Iets voortgedreven,
om het Beter te doen dan mijn best...


zo wil ik dat mijn huis er fijn uitziet,
opgeruimd en wel,
doe ik moeite om er zelf goed uit te zien
(als je Dat op mijn leeftijd laat lopen,
word het snel nogal slonzig,
en oh ik wil er niet Mottig uizien..)
zet ik alle zeilen bij,
om van mijn relatie iets Moois te maken
(dat maken gaat nog wel, maar het zo Houden..)
steek ik Veel tijd in mijn blog,
het lijkt misschien alsof ik het allemaal,
zo uit mijn mouw schudt..
maar dat is niet Helemaal zo..



er moet gewerkt worden aan 
het verwerven van een inkomen,
bovendien vind ik dat ik Alles maar moet kunnen hebben,
sterk moet zijn en mijn hoofd niet moet laten hangen..
en dat moet dan vervolgens allemaal voldoen, 
aan de Mijzelf opgelegde standaard,
die vaak zo hoog is,
dat ik regelmatig roep (en voel)
ik kan dat Nooit allemaal waarmaken, Echt Niet..
maar ga vervolgens gewoon voort..
dus 
het word hoog tijd,
dat ik een Nullijn ga hanteren,
en gewoon een beetje Onder de lat ga  bungelen...

gewoon doen wat ik kan, en zin in heb
eens een beetje lanterfanteren,
er als een dweil bijlopen,
erkennen dat het nu echt teveel is..
de wasmand laten verdwijnen onder een berg was..
naast mijn zorgvuldig bedachte Designmantra (ha)
er nog één hebben:
het is al Goed Zo
(en nu maar hopen dat ik Dat dan weer niet,
tot in perfectie door wil voeren...)

29 opmerkingen:

  1. Ingrid, wat heb jij toch een geweldig blog. Mijn complimenten. Groeten, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jee wat is dit ontzettend herkenbaar! Zat net gisteren te denken...nog een week of 4 dan gaan we op vakantie, ga ik dat volhouden? Een vriendin van mij noemt me Pietje Precies, ik vind dat niet leuk maar soms moet ik toegeven....ze heeft gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou die nul-lijn wel realistisch leggen hé niet stiekem omhoog smokkelen! :)
    En de term mottig ga ik erin houden!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar! Zó veel willen dat je vast draait of bezwijkt...want het moet wel allemaal perfect. Hélemaal voorbij gaan aan het feit dat het leven een ritme heeft en dat je kunt pushen wat je wil, maar dat als je dat ritme voorbij loopt, je jezelf tekort doet. En uiteindelijk minder gestaag vordert dan wanneer je gewoon even had gevoeld of je nog wel in het ritme van het leven liep... En het allemaal eigenlijk stiekem best weten...maar er dan nog naar handelen...da's een heel ander verhaal! Misschien moet je morgen eens een blogpostfoto maken van je berg vuile was...om je piketje te zetten...(en wie weet ontketen je een hele rage!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Being perfect is overrated; Being better is what counts, especially if you do that everyday!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sta er ook bekend om dat ik 't mezelf niet makkelijk maak. Maar soms kan het echt niet anders en moet je lekker de boel de boel kunnen laten! Geniet lekker van je dag en geen dingen doen die met gemak op een andere dag ook gedaan kunnen worden! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kan je goed verwoorden wat ik voel, fijn om te weten dat ik daar niet alleen in sta! Fijne 'niet'perfecte dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha niet enkel bij mij herkenbaar dus...maar wat kan jij dat toch altijd omzetten in iets fantastisch knaps! Doet deugd om de dag met jouw blog te starten! Merci! PS heb je gelinkt: http://fetedesgamins.blogspot.be/2012/06/home-sweet-home-4.html
    Georganiseerde imperfectie chaos en nonchalance, daar draait het leven om ne maakt het eens zo mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat snap ik wel hoor: het lijkt overal zo mooi en perfekt, behalve bij mij. Maar het sleuelwoord is toch LIJKT.
    Ik wil ook een poosje onder de lat bungelen (mooie uitdrukking!)...
    Ik zou het geweldig vinden als vrouwen de plek die hen het meest stoorde in huis zouden fotograferen, gewoon om anderen te laten zien dat er bij iedereen wel wat loos is. Ik doe mee dan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moeilijk he :-) Op mijn blog heb ik nog wat foto's staan van 'perfecte' rommel :-) Het kan best fotogeniek zijn.

    Groetjes, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar, maar soms moet je gewoon een stapje terug doen. En dingen los kunnen laten.....Heel lastig, maar ik heb gemerkt dat als je zoveel liever voor jezelf kunt zijn, je je veel beter voelt, wat ook weer effect heeft op je omgeving (dit keer in positieve zin) Dus voel je niet schuldig en loop gewoon een stapje minder hard

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, leuk dat je dit gevoel beschrijft, ik ervaar het ook zo. door dat ik de lat zo hoog leg begin ik vaak moeilijk aan de dingen die ik zo graag zou willen beginnen maar dan komt het er maar niet van.. en daar wordt ik dan ook blij van.
    succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed genoeg is ook goed... ik herhaal het 100x per dag tegen mezelf :-) weeral een heerlijk staaltje blogpraat!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Op zich goed dat je in ieder geval weet dat je zelf de lat veel te hoog legt en dat er niemand is die het je oplegt....dat is al de helft van het probleem en de oplossing. Ik wens je veel succes en als het lukt hoor ik het graag!!

    Groeten, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, wat herkenbaar!
    Maar ook stuur ik je wat tegeltjeswijsheid, Ingrid:
    * Het is goed zoals het is.
    * Alles komt goed, zo niet, dan toch.
    * Wees zacht voor jezelf.
    Geniet van je dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een herkenbaar geschreven stukje meid!
    Mijn complimenten sowieso voor je blog! Inspirerend en geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan het tegenwoordig wel beter. gewoon 's morgens meteen beginnen met handwerken, misschien eerst de afwas opruimen maar dat is het dan ook echt voor die dag.En , ik kan je zeggen, het is HEERLIJK;

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo zie je maar, we kampen niet alleen met het streven naar perfectie! Jij kan het wel écht heel mooi verwoorden, plezant om te lezen! Jouw blog is wel écht een plaatje en een plezier om te volgen....maar van mij mag je gerust effe onder de lat bengelen want dat gaat volgens mij nog wreed HOOG zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik hou ervan mijn best te doen en met veeel liefde maar ik hou niet van perfectie ...want eenmaal je iets perfect doet , wordt het steeds van je verwacht ... en ben je zelf met minder ook niet meer tevreden ...en tevreden is een woord dat ik nimmer meer kwijt wil ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi voornemen, het is goed genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En ik maar denken dat ik de enige ben die zo is/doet/beweegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gewoon, lekker af en toe de boel de boel laten.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hahaha, wat goed verwoord. Ik kan je wel een hand geven! Maar wat is het moeilijk om de boel de boel te laten.... Wel proberen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En zo is het maar net! Goed is goed genoeg :)
    Of zoals laatst iemand tegen me zei de 'middenweg' kan ook perfect zijn :)
    Alhoewel dat woordje perfect, kunnen we misschien maar beter weglaten ;)

    Dank weer voor je mooie en verhelderende woorden!

    Zonnig groet Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  25. goed zo! en mottig vind ik echt een geweldig woord overigens

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik herken mijzelf meer in het laatste stukje en geloof me, ook dat is niet zaligmakend! Doe waar je je het allerprettigst bij voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oei, heel herkenbaar... Succes met je nullijn, die ook best een 0.5 of -0.5 mag zijn, afhankelijk van je dag! Geniet, want jij bent het WAARD!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)