woensdag 7 december 2011

Unexpected kindness #2


soms wou ik dat ik zomaar toch nog even
in Zeeland woonde,
zeker met de aangekondigde stormen
van de komende dagen,
zo-een waarbij de bomen bijna plat liggen
 de pannen rammelen op het dak,
en dan even aan het strand gaan kijken..


als het dan mogelijk was
dat ik nog even in Zeeland woonde
zou ik dat graag op een Dinsdag willen
dan reed ik naar Walcheren
en draaide ik dit liedje
terwijl de wolken langs de lucht scheerden
en deed mijn vaste rondje kringloopwinkeltjes
een stuk of 2 in de ochtend
dan zou ik in Middelburg
cappuccino gaan drinken bij St John
en s'middags het allerleukste uitje van de dag
naar Dorcas in Aagtekerke


dan zou ik daar te vroeg aankomen
en in de regen een praatje maken
en alle andere mensen die ik daar zo tegenkwam
als Leun dan eindelijk aan komt fietsen
met de sleutel,
buitelt iedereen over elkaar naar binnen,
in de hoop iets te vinden
wat naar je glimlacht
(in mijn geval was dat altijd Nogal Veel)


dan nog even een praatje maken met Anneke,
altijd vrolijk en vriendelijk,
van wie de schuur is
en meestal even komt kijken,
al dan niet met een paar kinderen aan haar rokken..
dan naar huis rijden
en me bedenken dat ik weer veel te veel
hebt gekocht,
maar een blik op de overvolle achterbank
 ben ik dat het alweer vergeten, zo Blij word ik ervan..


maar goed,
ik woon niet meer in Zeeland...
 tot mijn grote verrassing
kwam er gisteren een pakketje van Anneke
met Dingetjes die ze verzameld had uit de Dorcas-schuur
ik kan niet anders zeggen 
dat ik tot tranen geroerd was,
zo attent, en zulke Leuke spullen..
(even kreeg ik het volle achterbank-gevoel)


dus
bedankt Anneke
voor het geweldige pakket,
en het stukje Zeeland wat je me gaf
onder aan het briefje stond 
de groetjes van ons allemaal
doe 'ons allemaal' alsjeblieft
de groeten terug !

nb.de laatste 2 patronen stonden in een 
handwerkboekje wat in het pakket stond
(die sloffen!)
mocht je het patroon willen, laat even weten,
kan ik het later eventueel nog posten

kalme woensdag, allen
-x-

15 opmerkingen:

  1. Wat een liedje..ik moet ervan zuchten..
    Fijn dat je mensen om je heen hebt die je een goed gevoel geven. Die hebben we allemaal nodig. Heb jij ook een fijne dag, met rust vanbinnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke matroesjka! (L) Zou leuk zijn als je die nog een keer kunt posten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die matroesjka is idd een mooie om te maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook tot tranen geroerd...door deze post.
    Want ik zou dezelfde dingen willen doen als ik in Zeeland zou wonen...en vóórdat ik die cappucinno dan zou drinken, bestelde ik hun befaamde yoghurtsorbet, met slagroom.

    diepe zucht.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me aan. Wat een prachtig nummer en ik zou nu ook best even in Zeeland willen zijn. Ah..St John, ze hebben er ook een heerlijke bolus, geserveerd met boter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief van Anneke! Ik snap dat je af en toe weemoedig terugkijkt op die mooie herinneringen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaa! Ik wil het patroon van de gebreide Matroesjka! (En dan misschien mijn moeder zo gek krijgen 'm voor me te breien!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend lief, een stukje Zeeland in je bus. Net zo lief als alle kleine dingen die gisteren in mijn brievenbus lagen!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En stormen deed het vanochtend hier Ingrid! Ik wacht op de dag dat Keetje een ietsiepietsie groter is en we inderdaad lekker smane naar Sint John kunnen gaan en ik heb mijn favoriete kringloop Dorcas inmiddels ingeruild voor Ramsjburg, ken je die ook? Wat ontzettend lief dat er door de "Roemenie schuur mensen" nog zo aan je gedacht wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat lief.... daar krijg ik dus écht natte ogen en weke knietjes van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat geweldig leuk dat je zo'n pakket gekregen hebt. Echt al in de kerstgedachte!

    Op dagen als die van vandaag mis ik ook het Zeeuwse wel. Met storm aan het strand of op de dijk: zálig.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, heerlijk zeeland. Vakantie bij boer schipper of op de ponyhof in aagtekerke. Heerlijke strandwandelingen maar, zoals je als zegt, alleen als het stormt. knufzz..peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het patroon van die gebreide matrousjka... pleaseplease... Geweldig vind ik die!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)