vrijdag 16 december 2011

oh oh all those things # 34 (of de Dingetjes-verzamelpunten)


op de een of andere manier
hoe hard ik ook opruim
blijven er altijd Dingetjes over
waarvan ik eigenlijk niet zo goed
waar ik ze laten moet..


dus overal in huis staan
kleine groepjes
van dat soort Dingetjes
op het aanrecht
(het is een geweldig huis,
maar de keuken, ik kan nergens wat kwijt..)


ik heb
ze-staan-in-de-weg-maar-wel-leuk-groepjes
die dan vervolgens weer opzij 
moeten worden geschoven
als ik het aanrecht wil gebruiken
(en die ik dan vervolgens gewoon weer terugzet)


stapel-maar-op-groepjes
die overal tevoorschijn komen
dit is nog een redelijke
vaak zitten er allerlei papieren tussen,
kaarten en wat zoal gestapeld kan worden
(lastig terugvinden dat wel)


het-is-er-ineens-zomaar-groepje
van dingen die ik wou gebruiken
of nee, doe toch maar niet..
nou ja, zet daar maar even neer..


mandjes-met-dingen-die-je ineens-nodig-hebt
(daaronder zie je een beginnend stapeltje
boeken-papiertjes-enveloppen-enzo)
in dat soort mandjes zitten
pennen, kleine papiertjes, allerlei leuke plaatjes,
die ik vast nog wel eens voor Iets kan gebruiken,
(en vervolgens vergeet)
postzegels, armbandjes,


klosjes touw, rolletjes touw,
plakstiften, stickertjes, nog meer tape,
labeltjes, half gevouwen vogeltjes
en ga zo maar door
(je zou verbaasd zijn Hoeveel er in zo'n mandje kan)


kortom
ik ben een Dingetjes-verzamelaar
en mijn huis
is één groot Dingetjes-Verzamel-Punt..

en ja, de family Little
arriveerde gisteravond op de keukentafel,
uitgeput maar voldaan..

21 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig zoutvatje daar op de tweede foto!! (veronderstel toch dat het zoutvat is..) Indien je die ooit wegdoet, ik ben kandidaat om te ruilen met iets anders! (hihi jaja weer wat om ergens een plaatsje te geven!)

    Je huis lijkt wel een schattenzolder Ingrid!!

    vlaamse groetjes, Syl!

    (http://mi-joya.blogspot.com/)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch, van die 'schathoekjes' overal in huis (handig is anders, maar hé: het is gezellig!) Fijn dat de familie Little thuis is (ze voorspelden sneeuw dus ik zag het al gebeuren dat ze vastliepen in die sneeuw!)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, oh, wat ben ik blij dat de familie little veilig thuis is gekomen. met al die regen en storm, ik kon bijna niet slapen van ongerustheid!
    en.......ík heb ook door het hele huis van die stapeltjes, bakjes, tasjes, doorsjes en zakjes liggen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o, het oranje potje op foto 3 ( met de hyacinten in)! Toen mijn opa overleed en we het huis moesten leeg maken vond ik daar een koffiefilterhouder van dezelfde reeks. Sindsdien verzamel ik alle stukken van die reeks. Ondertussen heb ik al eierdopjes en een kaasbord. Super te zien dat er nog stukken van bestaan!!
    Ik weet weer waar ik naar uit moet kijken komende zomer op de rommelmarkten! ;-)
    Al die heerlijke hoopjes geven toch ook veel blijdschap mag ik hopen. Als ze alleen maar voor ergernis zorgen zou dat toch jammer zijn. Al die kleurtjes in jou huis lijken me nochtans heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn om te lezen over groepjes van dingen! Ik heb dat ook. Stapeltje dit, groepje dat....... Blij dat de familie weer veilig thuis is! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. IK ben ook een stapelaar , eigenlijk een meer 'leg maar neer' mens. Overal liggen dus niet eens netjes opgestapeld, hoopjes. Papieren rekeningen, die vergeet ik dus ook wel eens!!!!, papiertjes, veel papiertjes met aantekeningen, lapjes vooral heel veel lapjes. Ik heb een prachtige zolder en daar is het net zo. Als ik de naaimachine wil gebruiken moet ik eerst vanalles opzij schuiven !!!!
    Di engeltjes zijn prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmm...die stapeltjes en rommelhoekjes ken ik ergens van. Soms zou ik weleens lege oppervlakken in mijn huis willen hebben, lekker helder en overzichtelijk, en dan ruim ik al die hoekjes leeg. Maar dingetjes vinden als vanzelf hun we terug naar die hoekjes, ik weet niet hoe ze het doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoera! Ruim op tijd voor kerst gearriveerd! Herkenbaar, die groepjes en dingetjes en stapeltjes... Waar komen ze toch vandaan? Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha dan kunnen we gaan kwartetten met de oranje spulletjes (potje op 3de foto). Ik heb het peper&zout stelletje ervan!

    Héél herkenbaar die spulletjes overal. Ik probeer toch altijd enige orde in de spulletjeschaos te houden. Mandjes zijn dé perfecte uitkomst. Wonderlijk dat je toch altijd vrij vlot dingen terug kan vinden he?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een boel dingetjes! Heerlijk!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo'n mooie spullen moet je toch helemaal niet opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel herkenbaar, wij hebben ook zo'n huis, ik houd daar van, al ruim ik ook heel graag op! Ben benieuwd wat de familie Little met de Kerst zal uithangen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ook zo'n stapeltjes, maar dan meestel niet zo ordelijk, mss zijn het eerder hoopjes bij mij. Ik probeer er iets aan te doen maar dan komen er nog meer stapeltjes, er is geen geneesmiddel voor denk ik, of weet iemand een hoopjes-oplossing?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooh wat fijn dat de familie terug is!
    En oooh wat herkenbaar al die stapeltjes en hoekjes, die heb ik namelijk ook. Alleen bij jou staat het gezellig en bij mij alleen maar rommelig :)
    En wat een mega-super-geweldig groen kaarsen vrouwtje staat daar op de foto! Vind ze het niet erg om een kerstboom op haar hoofd te hebben? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aaah, gelukkig ... nog een stapelaar/mandjesvuller. Ik weet precies hoe dat gaat, je ruimt op en blijft met wat spulletjes zitten die in geen enkel kastje of doosje andere spullen passen omdat ze anders zijn, uniek. En als je uniek bent, mag je best gezien worden toch!?
    Fijn dat de little family ruim op tijd voor de kerst thuis is. Kunnen ze misschien helpen met opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hihihi! ik heb zo overal kommetjes staan met dingetjes waar ikw il mee beginnen, mee bezig ben, moet sorteren , nog moet sorteren maar het gaat niet meer in 1 kommetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha ha...zo herkenbaar!
    Ik ben altijd aan het ruimen maar er komt nooit een eind aan...
    Zelfs als ik naar de kringloop ga om.iets weg te brengen...komik met meer terug dan dat ik heenbracht

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben blij dat de littles weer veilig thuis zijn! Ze zullen wel hartstikke moe zijn. En wat betreft de stapeltjes, die liggen er niet meer zo veel als vroeger, maar ik doe mijn best om ze te houden. Vind het altijd weer spannend als ik ze op ga ruimen wat er dan te voorschijn komt. knufz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk, de Family Little weer vertrouwd thuis.
    Oh, wat heb ik ook veel van zulke mandjes, doosjes en bakjes...zelfs twee rijen kleine laatjes in mij kruidenierskastje (2x4 stuks) vol met, zoals mijn schoonmoeder dat noemt, 'allerhande'...

    Ik kan niet leven zonder 'allerhande' dus opruimen, daar begin ik niet meer aan ;-)

    groet! fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik herken het........ Wat fijn dat de Family weer veilig thuis is. Fijn weekend, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wordt t niet eens tijd dat de familie Little een eigen blog krijgen? Wat zeg ik? Hun omzwervingen zouden in boekvorm vastgelegd moeten worden ;-)

    Blessings, Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)