vrijdag 9 december 2011

not being a business-woman at all..


ondanks het feit dat ik
dit weekend winkeltje speel
ben ik helemaal niet zakelijk
ik geef veel liever dingen weg
(vraag me niet maar de diepere betekenis hiervan,
ik heb geen idee Waarom)


ik verkocht een tijdje stoffen via marktplaats
dat ging nog wel omdat het anoniem was
maar af en toe zette ik er een bijzonder lapje op
en dan liepen  de biedingen Zo hoog op
dat ik bijna niet meer durfde te kijken
dan dacht "ah nee" bij elk nieuw bod
waarom zo veel, dat is toch helemaal niet nodig..


van de week was ik alles aan het prijzen
voor mijn kleine Shop for a weekend
volgens P (die notabene in de economische hoek zit)
waren de prijzen veel te laag
en ook Fem belde,
zonder naar de prijzen te vragen riep ze
verdubbel ze, ik ken je langer dan vandaag


hoe ik er ook over nadenk
ik kom er niet uit wat dat is met mij en verkopen
ik kreeg bijvoorbeeld al verschillende aanbiedingen
om wat van mijn eigen werk te verkopen
maar op de een of andere manier
kan ik niet langs dat 
geld-ervoor-vragen-stuk
(hoewel ik er uiteindelijk wel aan zal moeten,
gezien mijn veranderde situatie..)


dus dit weekend speel ik winkeltje
ik lag er vannacht nog net niet wakker van,
is het niet veel te weinig,
is het wel leuk,
moet ik niet alles over-en-goedkoper-prijzen
maar vooral de gedachte,
als er zondag nog maar wat over is
stel dat ik alles verkoop
(of dat ik het heb weggegeven..)


nee, ik ben geen zakenvrouw...
en misschien wil ik dat ook wel helemaal niet zijn...

sterkte tegen de storm in, vandaag..
-x-

35 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Ik sta wel eens op rommelmarkten en dan ben ik heel trots dat ik toch een serieuze prijs ergens voor gevangen heb en dan doe ik er twee dingen gratis bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ingrid!
    Wat ik op de foto's zie wat voor moois jij allemaal verzameld hebt en te koop gaat aanbieden: daar mag je niet aan twijfelen of het wel leuk is, het is GEWELDIG en ziet er zo verzorgd uit. En luister nu maar naar Fem en P.
    Soms, heel soms mag je ook eens aan jezelf denken. Maar ik herken het wel, het "geven en er niks voor durven vragen".
    Een heel fijn, gezellig (en zakelijk succesvol)weekend,
    Liefs, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken dit, zakendoen is ook niet mijn sterkste kant, weggeven wel, een leerzaam weekend voor je zullen we maar zeggen, veel plezier en goeie handel!!!
    Groet, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twijfels genoeg merk ik wel. Nou, ik weet precies hoe je je voelt. Heb hetzelfde probleem, maar troost je. Achteraf is het allemaal heel erg leuk, ook je twijfels. knufzz..peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er hardstikke gezellig en goedgevuld uit, ik zou zo graag komen snuffelen!!
    Ik kom uit de detailhandel en sta regelmatig op markten, mar vind prijzen ook nog steeds moeilijk.
    Zolang je geen spijt krijgt, niet te laag én niet te hoog prijst, komt het goed.
    Geniet liever van alle blije 'klanten', want die zullen er zeker zijn!

    groet en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooie spulletjes dat ik daar allemaal zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je het wel heeeeele mooie spulletjes, ik herkend het ook mijn vrienden zeggen ook altijd je bent veel te goedkoop. Fijn weekend geeltjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik kan me zo goed voorstellen dat je met jezelf in de knoop zit over het geld vragen, maar bekijk het eens van de andere kant, als koper, je zou toch zelf ook een eerlijke prijs willen betalen?:)
    veel succes en vooral:HEEL VEEL PLEZIER!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt prachtige spullen om te verkopen!
    Als ik dichterbij had gewoond.....

    Héél veel plezier met je winkeltje aankomend weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat je zou kunnen overwegen... zet een bordje neer met 'wat de gek ervoor geeft'. Kan iedereen zelf bepalen wat voor hem of haar een eerlijke prijs is. (en de praktijk leert dat die meestal hoger ligt dan je zou inschatten ;-)

    Veel plezier dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh, wat baal ik ervan dat ik dit weekend niet kan komen. Hopelijk mag ik een bod doen (ja, een zakelijk voorstel!!) op wat je overhoudt!! Ik ken dat hoor, van dat te laag prijzen (als freelance journalist moet ik er zo voor waken dat ik toch aan het einde van de maand de rekeningen kan betalen, dus ik heb het wel geleerd inmiddels). Heel veel plezier dit weekend. **jaloers** ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig idee! Ik zie zoooooooveeeeel leuks dat ik zou willen kopen! Neem nu die kerstpaddenstoel!!! Die had ik vroeger ook, van m'n oma, en later werd dat de 'nagedachtenis van diezelfde oma en nog later liet ik 'm vallen :s . Ik vond nooit nog zo'n "bal" (balen)
    Alleen, ik woon nogal wat uren rijden weg van Amsterdam én ben 33 weken zwanger... pff, zal dus niet eens voor de zottigheid naar daar kunnen komen rijden of er een weekend van maken :-s (dubbel balen)
    Veel plezier in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, wat zou ik graag komen morgen, maar ja, de kindjes en het huis vragen zo hun aandacht! Ik ben blij dat je het pakketje zo waardeerde, maar als je er iets van wilt verkopen of weggeven mag dat echt van mij hoor, als er maar iemand blij van wordt! En je mag ook best eens aan jezelf denken als je je waren gaat prijzen, rekeningen worden nog steeds niet door de kaboutertjes betaald!
    groeten en een fijne dag morgen,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé en die andere paddenstoeltjes, zijn dat er met knijpers aan? Die zijn het hélemaal! (Kan ik ze niet van hieruit bestellen? :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och ja, heel herkenbaar! Ik stond laatst eenmalig op een rommelmarkt en toen is er ook veel gratis mee bij een aankoop. Zou het iets vrouwelijks zijn??
    Enneuh, die kerstboomkaarsjes die ik daar zie liggen... zitten daar ook gekleurden bij??? Ik ben naarstig op zoek daarnaar! (en ik kan helaas ook niet komen :()

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het ook lastig hoor om prijzen te zetten op dingen die je hebt en maakt, geef het veel liever weg.
    Geven maakt blij! Daarom doen we het waarschijnlijk zo graag....
    Succes met je shop voor een weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat zie ik allemaal voor moois! Dat witte Mariabeeld......ik geloof dat ik ♥ ben! En die lapjes en die en dat en zus en zo..............wat zou ik graag komen markten dit weekend.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat ken ik zo goed !
    ik heb dat ook met de verkoop van mijn juwelen bijvoorbeeld...
    Ik hoor wel eens dat ze veel te goedkoop zijn, voroal omdat ze uniek zijn.
    Maar ik kan er niet meer voor vragen....
    Ik ben wel al op ene punt gekomen dat ik er ook niet minder wil voor vragen : ik ben fier op hetgeen ik maak en dan mag dat gewaardeerd worden door een correcte prijs. Maar als ik dan iets verkoop, zit er toch ergens een ongemakkelijke knoop in mijn maag...
    Ik blijf dan ook kwistig dingen uitdelen rondom mij :) .
    Reclame maken is nog zo iets : ik heb mezelf opgelegd om 1 maal per laand een ' verkoopspraatje ' te maken op mijn blog... Dat vind ik zo moeilijk dat ik er maar een spel van maken en totaal in overdrive ga... Want anders lukt het me niet.

    Ik vind het tof als mensen iets van me kopen, maar ook ik heb duidelijk geen commercieel gen of zo... ik maak dan ook liever dan veel tijd te steken in verkopen. Al vind ik het wel tof dat ik op deze manier mijn materiaalkosten kan recupereren. Ook een noodzaak geworden sinds ik terug single ben ;)
    En vab sommige mensen kan ik gewoon geen geld aannemen... Echt niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik snap dat dus...misschien kun je de gulden middenweg overwegen?
    Als je vriendin zegt "Verdubbel de prijzen" en jij voelt je daar niet prettig bij, dan doe je er toch 50% bovenop? Dan doe je voor allebei wat water bij de wijn. Zou het je dan wel lukken zonder schuldgevoel?
    Jammer dat ik niet kan komen, maar wel heeeeel veel succes en vooral plezier gewenst dit weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, die hertenkop, daar ben ik al zo lang naar op zoek. Kan ik die ook online kopen? Please!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als ik hierboven zo lees, heb je de hertenkop, het mariabeeld, kerstboomkaarsjes, en paddenstoeltjes al zo goed als verkocht. Dat is alvast een leuke opbrengst terwijl je nog niet begonnen bent. Succes met de verkoop en als je het blikje achter het gele vaasje niet verkoopt....... Ik ben dol op blikjes (en dan vooral met bloemen). Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zou ontzettend graag komen morgen maar zoals zo velen hierboven kan ik ook niet. Zit midden in een keukensloop periode.
    Ik ken dat 'ik kan daar toch geen geld voor vragen gevoel' heel goed alleen merk ik altijd dat anderen het helemaal niet raar vinden als je er geld voor vraagt.
    Maar goed, blijf vooral wie je bent want volgens mij vinden we/ze je allemaal prima zo.
    Veel succes en zeker ook veel plezier morgen!

    Groetjes,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och wat een mooie spulletjes, en die heb je allemaal meeverhuisd om nu te verkopen?? Ik zie een hoop mooie dingen (theepotten, appelschaaltje, etagere, kerstkleedje dat ik al in een andere variant heb), ohohoh, ik ben nog steeds in twijfel of ik komen zal, 't is namelijk morgen mijn verjaardag....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik gaf ook altijd alles weg, maar toen ik enorm in inkomen achteruit ging kon dat echt niet meer. Nu ben ik heel "gierig" geworden voor mezelf. Tot mijn plezier heb ik nu een aardig buffertje. Ik heb meteen een heel leuk kadootje voor een vriend gekocht die het enorm verdiend! Het grappige is dat ik meteen van iemand anders een heel leuk kadootje kreeg....zo werkt het met geven!
    Misschien helpt het om te bedenken wat je kan doen met het geld dat je verdiend. Heb je een wens die je anders niet kan verwezenlijken??
    En de ruimte die het oplevert is ook lekker lijkt me?!?
    Weggeven en ruilen kun je al.
    Nu ga je oefenen met verkopen...Je kan het, je kan het!!!
    Veel plezeir ook! Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik herken je verhaal, zelf vind ik het ook erg lastig om prijzen te bedenken. Maar Ingrid, ik ben zo jaloers op die mensen die al die mooie spullen bij jou gaan kopen....dat Hertjes hoofd...sjonge...pfff ik zie zo al tien dingen die ik zo had willen kopen van je! Suc6 morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Voor mij ook herkenbaar daarom meld ik altijd dat mijn handwerk HOBBY is..MAAR door je veranderde situatie mag je best wel wat vragen... de mensen die gaan komen zullen je dat zeker gunnen!!! want zo kunnen zij jou weer helpen..."Help Ingrid de winter door!"...en dat verdien je!!! Misschien zie je het zakenvrouw zijn anders...succes morgen ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel veel succes met het winkeltje spelen van het weekend.Het wordt vast een succes! (Als ik zo al die leuke dingen zie) En er zijn genoeg mensen die dat op waarde schatten en er ook voor willen betalen. Ik denk dat je zondag een (bijna) lege winkel hebt :) En veel succes met het ontwikkelen van je zaken genen Dat gaat je lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik lees eigenlijk iedere dag je blog maar heb nog nooit gereageerd. Ik voelde me daardoor wel een beetje een gluurder. Andere mensen wisten vaak zo treffend te reageren dat ik me op de vlakte hield. IK wil je wel mijn complimenten geven over hoe je in zo relatief kort tijdsbestek zo'n positieve wending aan je leven hebt weten te geven. Ik heb in een vergelijkbare situatie verkeer. Alleen ik heb er wel wat langer over gedaan om de opwaartse spiraal te vinden.
    Wat jammer dat de markt in Amstedam is en niet in Zutphen. Ik woon niet zo ver bij je vandaan en was anders als een van de eerste bij je geweest om die beauty van een schaal op foto 2 te kopen. Die met die paars/gele bloemetjes + deksel (staat op een stapel bordjes). Mocht je hem niet verkopen (kan ik me haast niet voorstellen): dan wil ik hem erg graag van je overnemen en kom hem graag in zutphen ophalen. Een fijne dag morgen.

    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  29. OMG! Ingrid! you're killing me! haha, wat wordt het een fantastisch winkeltje! Ik baal zo enorm dat ik in limburg woon en te ziek ben om te komen....al weet ik bijna zeker dat een amsterdamse vriendin van me even bij je langs komt...
    En ja; verdubbel de prijzen; niet omdat je zakenvrouw moet zijn, maar omdat jij en je spulletjes dat gewoon verdienen!
    Ik wens je een prachtig weekend toe, met heel veel gezelligheid! Probeer er maar van te genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Ingrid

    Zet je erover! Die spulletjes zijn wondermooi, dus je mag daar best wat voor vragen! Voor niks gaat de zon op;)

    Ik heb zo'n spijt dat ik zo ver weg woon...

    Heel veel succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oooo, zo jammer dat ik niet meer in Amsterdam woon ... een schatkamer is het, met liefde en zorg gevuld!

    Heel veel plezier :-)


    (en och geld vragen .... zo lastig, ik ben ook een commercieel onbenul)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Eerlijk gezegd vind ik toch ook dat je best wat geld kan vragen voor deze dingen... allemaal retro en da's superhard 'in' op dit moment. En van de centen die je verdient, kan je zelf iets leuks doen, of wat knutselgerief kopen, of een hebbeding dat je anders niet zou kopen omdat het juist teveel kost voor zoiets... Hopelijk heb je vandaag veel verkocht en hopelijk zijn er nog wat stofjes over! :)

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  33. oooh dit weekend nog jammerder dan andere weekends dat 'k niet in Amsterdam woon! veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)