zondag 18 december 2011

How ironic,trust & christmas cards


terwijl ik gisteren 
nog een blogpost maakte over
het rustige vredige oosten
werd er ondertussen ingebroken 
in het nu onbewoonde, verkochte huis van P,
er stonden nog behoorlijk wat spullen..
(nu wat minder)
alsof dat nog niet genoeg was
werd er om 11 s avonds aangebeld door de politie,
omdat de ruit van de auto was ingeslagen
waarbij ze de tomtom
en allerlei losse dingetjes meenamen
'ze' vonden het blijkbaar ook nog nodig
wat vernielingen aan te richten...

nu had ik toch al 
een-flinke-vertrouwens-breuk opgelopen
in het afgelopen jaar
en een merkwaardig gevoel van onveiligheid
is over mij gekomen..
(hoewel ik heel goed begrijp dat het bij de
inbraken maar om spullen gaat,
en het niet Persoonlijk is,
maar het maakte wel het een en ander los)
Daan (mijn zoon) noemt me wel eens naïef,
in de zin dat ik ervan uit ga
dat mensen de beste bedoelingen hebben
dat ik er (bijna altijd) van uit ga
dat ik behandeld word door anderen
zoals ik dat zelf zou doen;
(over het algemeen gesproken)
eerlijk een vriendelijk..


hoewel ik natuurlijk ergens wel Weet
dat dat niet altijd zo is..
 ben ik elke keer
(dit jaar helemaal)
van mijn stuk als dat gebeurd..
 dat wringt op het moment..
en ik zal blij zijn als ik mijn eigen
'naïeve' zelf weer terug gevonden heb..
dus vandaag ..


ga ik naar de kerstmarkt
(terwijl ik dit typ, bouwen ze de kraampjes
daarvoor op hier in de straat)
koop ik een kerstboom
hang er Lichtjes in,
doe de gordijnen dicht
en ga ik gezellig kerstkaarten zitten plakken,
en sluit de wereld even buiten..

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk een eigen lief wereldje creëren.
    Laat ons die illusie? Dan maar naief.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ugh, narigheid. Helaas ben ik er ook het afgelopen jaar achter gekomen dat mensen niet zo maar de beste bedoelingen hebben en dat 'ze het nooit persoonlijk bedoelen', maar dat dat niet uitmaakt... want ze zitten toch aan jouw leven!! Anyway... ik heb gelukkig ook een fijn huis, waar de gordijnen dicht kunnen en de verwarming hoog...
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je omschrijft het perfect! Ik begrijp je... echt.
    Zo'n breuk maakt helaas heel wat in je los en achtervolgt je in alles. Ik ben ook nog steeds op zoek naar de mensen die ik kan vertrouwen en loop steeds weer met open ogen in mijn ongeluk. Ik wou dat ik een radar kon inbouwen die me waarschuwde voor zo'n soort valse mensen want blijkbaar bezit ik die niet...
    En ik doe vaak zoals jou en schep thuis mijn eigen geborgen leventje en daar kan ik geweldig van genieten! En héél af en toe kom ik buiten met soms een teleurstelling en soms een hartverwarmend uitje als gevolg.
    Het blijft vallen en opstaan en er zijn goede en slechte dagen. Helaas heb ik ook geen toverstafje om alles weer zorgeloos te maken.
    Hou je warm en geniet van het zorgeloos moment zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh wat erg!
    Ik herken mezelf he-le-maal in je karakterschets. Ook IK ben een tikkeltje naïef en vreselijk van mijn stuk als er zoiets heftigs gebeurt. Het hakt er in he?
    Even terug naar de basis...jezelf en de rust. Dat helpt!

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ellende op 1 dag! Daar zou iedereen z'n vertrouwen een beetje door verdwijnen denk ik hoor.
    Ik wens je toch een gezellige dag op de kerstmarkt en dat je veel plezier mag beleven aan het optuigen van de boom!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he toch...

    misschien appeltaart bakken als tegenoffensief?

    xp

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè getver toch! Sterkte met de afwikkeling van alles.

    Knuffel
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een toestand!
    Ik ken die naieve gevoelens, heb ik ook wel eens last van. En gelukkig, denk ik dan maar.
    Maar het brengt je wel van je stuk, zoiets..
    Gewoon maar een poosje cocoonen met een haakwerkje. Helpt vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid,

    Wat een rot gevoel hè...ik heb het ook 2x in zeer korte tijd mee gemaakt zelfs oog in oog gestaan de eerste keer...nu nog ( het is afgelopen mei gebeurd) heb ik een onrustig gevoel...de 2e keer kreeg ik de ene na de andere paniek aanval....na alles wat er bij ons gebeurd is ....ben ik nu in therapie....ik kon het niet meer aan...had zo bleek post traumatische stress symtonen....Let goed op P en jezelf het gaat namelijk niet in je koude kleren zitten...het nestelt zich stiekem...Ik denk aan jullie onder tussen last hebbend van mijn oude angst!
    Kus Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vergeet alsjeblieft niet dat er zoveel meer goede mensen zijn.
    Probeer te genieten van je kerstboom en van elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat érg! Hoe bestaat het toch dat er mensen zijn die dit een ander aandoen.....
    Ik weet nog dat ik deze week hier op je blog wenste dat je een kerstboom zou kopen en er volledig in vrede naast zou gaan zitten, maar nu wens ik je vooral een veilig gevoel.

    (en ik wens het stelletje ellendelingen die dit doet een heel groot pak schuldgevoel en slecht karma)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje!!
    Wat een rotstreek!

    Blijf wel gewoon de lieve, zorgzame en eerlijke Ingrid die je altijd bent, laat je levensvreugde niet verknallen door een paar extreem domme mensen die zonodig kwaad willen doen.

    Lieve groet voor jou en P.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat er toch altijd dit soort mensen zullen zijn. Ik probeer zelf altijd maar te denken (hoe moeilijk dat ook is) dat ze zelf waarschijnlijk een heel erg rot leven hebben en daardoor geen empathie kunnen voelen voor iemand anders. Een schrale troost, dat wel maar helpt mij altijd om de dingen in het perspectief te plaatsen.
    Het onveilige gevoel is het ergste. Kruip maar lekker samen met P onder de kerstboom en geniet van je huisje.
    Lieve groeten,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg vervelend. Mensen moeten niet aan je spullen komen waar je hard voor hebt gewerkt of die je met zorg hebt verzameld. Bij ons aan de achterkant van het huis is het heel stil en donker. De vorige bewoners hebben enorme rolluiken laten aanbrengen (omdat er was ingebroken). Het is net een bunker, maar ik slaap wel lekker. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg goed van je om je voor even af te sluiten van de 'boze wereld'. Fröbel maar lekker aan je kerstkaarten, morgen schijnt zeker weer de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Net nu ik na bijna 9 jaar mijn angsten onder controle begin te krijgen, na een zeer traumatische gebeurtenis, gebeuren er hier in de buurt ook allemaal nare dingen. De muur van veiligheid die ik net weer aan het opbouwen was, is heel snel weer aan het afbrokkelen. Mensen beseffen niet wat ze bij anderen met hun stomme actie aanrichten....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)