vrijdag 9 december 2011

Can she bake an apple-pie (yes she can, but she didn't..)


-porceleinen kraanvogel uit een japanse winkel-*

vanochtend vond ik dat er nog
een hele boel moest gebeuren,
ik moest bijvoorbeeld nog appeltaarten bakken,
alles nog eens nakijken,
en dit en dat en nog meer..
waarom eigenlijk?
goed is ook goed hoor Ingrid
dus ik liet de boel de boel
en fietste richting het pontje
tegen de storm in..


-touwtjes en origami-papier-*

dezelfde route die ik
nog meer een paar maanden geleden
huilend op een oude roze fiets aflegde,
en nu
er zoveel veranderd is
dacht ik na over mijn Amsterdam-tijd
waarin zoveel gebeurde
dat ik er met enige verbazing op terug kijk


-schaapjes uit de kringloopwinkel-*

ik dacht over de eerste dagen dat
ik hier was
trillend als een espenblad
en zwevend van ongeloof en ellende
maar ook aan de fijne uren met Guusje
P. die ik hier ontmoette,
de zinloosheid van bezit,
de onschatbare waarde van familie
en vrienden..
en aan
Loslaten en nog meer Loslaten..


-Japanse kerst?ballen die ik zag in de Japanse winkel
en toevallig ook zelf verkoop-*

kortom ik mijmerde wat af
zo fietsend door de stad
en bedacht me dat alles Wonderbaarlijk
terecht was gekomen..
en ik fietste met de wind Mee
terug naar het huisje

*ondertussen kocht en zag ik hier en daar nog wat


daar plakte ik nog wat labeltjes


zette nog een bosje bloemen neer
en bedacht me dat Gekochte appeltaart
bijna net zo fijn is als zelfgemaakte..
goed is goed Genoeg niet waar..?

18 opmerkingen:

  1. Gekochte is ook top! Mooi genoeg zo zou ik zeggen!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gekocht is perfect!...en lekker.
    Witte tulpjes?...wel mooi hoor!

    Ik zie weer je geweldige labels, ik vind dat zo'n leuk idee...vind je het goed als ik dat idee in mijn koffer doe en eruithaal als één van de meisjes weer es mag trakteren op school?

    lieve groet, fijn weekendx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Silly old Suitcase, natuurlijk!leuk!

    de gekleurde rondjes met het gaatje erin zijn gewoon ronde stickertjes die ik er op plak en dan met een perforator erdoorheen, vrolijk en makkelijk..
    jij ook een heel goed weekend
    (en een ieder die dit leest!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alles waar je oprecht van kan genieten is goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. succes met de verkoop morgen, en idd het hoeft niet altijd zelfgebakken te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed is soms goed genoeg!veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mijn moeder zei vroeger altijd:
    es t goud is is ut goud,
    dao môt mich nemes tösche komme
    (als het goed is, is het goed
    daar me me niemand tussen komen)
    Veel plezier en succes en
    heel veel centjes in de beurs!:))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed is meeeeeeer dan genoeg!! :) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele fijne dag vandaag!! Je zal vast heel veel mensen blij maken met je spulletjes. Geniet ervan.
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel plezier en succes vandaag.
    Dit wordt jou dag!
    Groetjes uit het hoge noorden, Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, O ik vergat de w bij jouw dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi bericht! Ga vooral door met het goed is goedgenoeg leven! Dat levert zonder dat je ernaar streeft veel goeds op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He, dat olifantje is van Tupperware. Die heb ik ook nog staan! Leuk he.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)