maandag 10 oktober 2011

Keep calm & carry on...



de laatste maanden
heb ik verschrikkelijk veel gedaan
en tegelijkertijd
ben ik nergens aan toe gekomen
alles leek in een stroomversnelling
te gaan
en ik had (heb) niet de rust (gevoeld)
om kalm en onverstoorbaar
(dat vooral niet)
 mijn tijd te nemen
met een helder doel voor ogen..


op een van de mooie laatste herfstdagen
dronk ik koffie buiten
mijn gedachten buitelden over elkaar
dit moet en dat
en o ja Dat ook nog
ik had nergens oog voor
totdat ik de slak in de Rode emmer zag
rustig maar vastberaden
klom hij steeds iets verder omhoog
naar de rand van de emmer
hij wilde er uit
maar had totaal geen haast..


af en toe
ging hij de verkeerde kant uit
maar veranderde dan rustig weer van richting
en
sindsdien
elke keer dat ik 
me opgejaagd voel
en niet weet wat Nu
denk ik aan de slak in de rode emmer
Kalm & Vastberaden...

nb. ik heb hem uiteindelijk wel een handje geholpen
door de emmer op zijn kant te leggen
een half uurtje later
was hij vertrokken
ik heb hem een goede reis gewenst
in gedachten..

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi bericht! Groetjes, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wil je emmertje wel een voorzichtig zetje geven:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven en wat ene prachtige foto!

    Succes met je tocht naar boven..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent de geweldig! Enne, je ruilkadootje is nog in de maak ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die slak in die emmer en mijn vader zei vroeger op zo'n moment,: rustig aan dan breekt het lijntje niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ingrid (Punky Wunky)10 oktober 2011 om 17:34

    Mooi gezegd. Bij deze wil ik je nog feliciteren met je eigen plekje in Zutphen :)
    En dat je maar lang mag genieten van je gele muur. Ik kon een hele tijd geen reacties plaatsen, want dan was mijn tekstje weer weg. Maar als het goed is lukt het nu weer wel Vandaar een beetje vertraagd, net als de slak hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi verhaal (en schitterende foto's, die eerste moet je afdrukken, inlijsten en ophangen!)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat mooi. Soms is het goed om even te rusten en de schoonheid te aanschouwen

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)