donderdag 27 oktober 2011

Finally, the Red chair


een aantal jaar geleden
verkocht ik een lap stof op Marktplaats
ik kreeg meteen een heel goed bod
daar was ik zo blij mee
dat ik het meteen verkocht
even later werd ik gemaild met een bod 5 maal zo hoog
bleek de stof een ontwerp van Verner Panton te zijn


ik had nog nooit van hem gehoord
maar was natuurlijk wel benieuwd
googelde hem even
en herkende meteen  De stoel,
ik had hem wel eens in bladen gezien
en vond het een geweldig ontwerp,
gisteren kocht ik er (eindelijk) één,
dit prachtige rode/oranje exemplaar...
bij Neef Louis in Amsterdam
(ook kocht ik nog 2 kleine tafels
als je goed kijkt zie je ze er 1 in de auto liggen)


van zoveel Kopen,
en toekijken hoe 2 mannen eindeloos bezig zijn
om 2 tafels en 1 stoel in de auto te krijgen
vond ik dat we wel een cappuccino verdiend hadden
(het bordje is van bitterballen,
natuurlijk een hele merkwaardige combinatie
maar het was wel lekker)


ik was zo Blij
met mijn stoel dat ik hem wel even moest proberen
kijk even naar de schaduw van P
ik weet niet precies wat hij nu aan het doen is
achter mijn rug...
(behalve een foto maken)


hij zit geweldig..
bij thuiskomst blijkt hij iets te laag
voor aan mijn werktafel
maar dat mag de Pret niet drukken

het lapje van Verner Panton
verkocht ik aan de eerste bieder
ik had het al toegezegd
en eerlijk is eerlijk nietwaar?

-het boek van Pip is voor: Natuurlijk Anders
het boek van Kerry is voor LilaLime
als jullie je adres willen mailen,
stuur ik het op.

24 opmerkingen:

  1. Hij staat je goed de rode stoel! Het zal wel lekker zijn dat je nu je nieuwe plek beetje bij beetje bijeen sprokkelt! Mooie compositie ook weer op de foto! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaloers! Ik had ook graag panton chairs gehad aan een kant van mn nieuwe eethoek maar er zit een max gewicht aan wat ze kunnen dragen. En eerlijk gezegd vind ik het met hun slanke silhouet wel echte damesstoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou er zo bij willen komen zitten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aaa wat een leuke foto's van jou en de stoel! jullie horen gewoon bij elkaar :)
    Veel geluk gewenst voor jou en je mooie nieuwe huis en met P natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige stoel hoor! Volgens mij wil de schaduw van P. iets uit je tas pakken... :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat GAAF!! Daar gaan we zo veel plezier van hebben.
    En wat een fijne stoelen zeg! Ik vind ze prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke stoel!!! Past ook echt bij je vind ik (zover ik je ken natuurlijk) En de schaduw van P.....net of ie iets uit je tas aan het halen is :)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige stoel! En voor wat betreft de schaduw, het lijkt net of je tas gepikt wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk! deze foto´s.
    en mannen kunnen toch twee dingen tegelijk doen zie ik; fotograferen en iets uit je tas halen ;-)
    goed om te zien dat je een nieuw thuis aan het maken bent.
    groet, idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, die zijn super! Wij hebben drie kleine rode voor de kinderen. Ik ben soms bang dat ze gaan breken door al dat geweld, maar ze blijken oerdegelijk.
    Die laatste foto is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gefeliciteerd met je mooie stoel. wil m zelf eigenlijk ook heel graag, maarja dat past weer niet echt bij de buisframe stoelen verzameling rond de keukentafel. gelukkig heb ik wel zijn "flowerpot" lampen boven t bureau hangen. [ook de capuccino in de ijkantine is trouwens een goede keus, m'n favoriete stek]

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh waaaauw!!! zegt een panton-aanbidder. Boven mijn bureau hangt zijn spreuk: "Valg af farver rafler man ikke om. Det bør være en bevidst beslutning" en dat is zo waar (google dat ook maar eens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Lies. het kiezen van kleuren kiest men niet met dobbelstenen, het moet een bewuste keuze zijn..
    (als ik het goed begrijp)
    en inderdaad heel erg waar.
    bedankt voor dit citaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een echte meisjesstoel, elegant, licht en heel bijzonder:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ken de stoel wel, maar ik vind hem eigenlijk best heel erg plastic. Maar hij past heel erg bij het beeld dat ik van je heb, een goede aankoop dus.

    Heerlijk hè, iets kopen dat je al heel erg lang wilt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik vind die stoelen heel leuk om naar te kijken maar besef dan telkens dat dit niet genoeg is om er eentje te kopen... een stoel moet je beetje kunnen in wonen en deze heeft het net niet voor mij ... maar zo te zien , geniet je erg ...en als je dat al op de parking kan dan vast en zeker in je huis ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha…
    ik moet lachen om de schaduw van P.
    T is net of ie stiekem een snoepje uit
    je tas staat te pikken!
    :))
    Heel mooi die stoel
    en hij zit je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk voor je dat je 'm eindelijk hebt en ook nog lekker zit. (niet geheel onbelangrijk). Veel zitplezier!

    Groetjes,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, mooi, gefelicteerd met je aankoop!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)