woensdag 14 september 2011

Cold feet...(or warm socks..)


ongeveer een jaar geleden haakte ik
deze slofjes uit Haken met Plezier van Lis Paludan
deze twee gewoon voor de lol
en een enorme stapel in opdracht,
zoveel dat ik bijna een hekel aan ze kreeg..
nooit meer aan de slofjes gedacht
tot ze ineens uit een doos tevoorschijn kwamen
als een bericht uit het verleden
(hoewel ik geen idee heb wat ze zeggen..)


ik haak al meer dan een half jaar niet meer
het lijkt en voelt als iets van Toen
ik kan me er gewoon niet toe zetten
ik ben eigenlijk Afgehaakt
(uitgehaakt zoals je wil)
maar toen ik bezig was de slofjes te fotograferen
(waaarbij ze steeds weg waaiden..)
dacht ik aan al die gezellige manden met wol
en zag ineens een brandende houtkachel voor me
en mezelf daarvoor met een haakwerkje
dus wie weet...


maar goed, deze slofjes..
ik heb er geen bestemming voor
en het lijkt me zonde om ze weer terug te gooien
in een doos..
als er iemand is die een paar wil ruilen,
maakt niet uit tegen wat..
de turquoise zijn voor een baby
(het is verbazingwekkend hoe snel je vergeet
hoe klein lieve baby-voetjes zijn, dus ik 
heb geen idee voor hoeveel maanden..)
het zooltje is 9 cm
de rode hebben een zooltje van 12 cm
laat even een reactie achter als je wil ruilen, 
zijn er meerdere kies ik willekeurig

-if you like to swap a pair of crochet baby-boots
doesn't matter what you send me
please leave a note, thank you-

warme woensdag allen

15 opmerkingen:

  1. Ik blijf ze toch wel erg schattig vinden! Dat vond ik toen al, maar gezien het grote aantal bestellingen wat je kreeg durfde ik er eigenlijk geen meer bij te doen, kan me voorstellen dat je bijna een hekel aan ze kreeg! Maar nu ze dan toch weer voorbij komen waag ik een kansje! Ik ga voor de rode, helaas geen baby's meer hier in huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga voor de turquoise en hoop dat, als ik ze win/krijg inruil voor iets leuks, dat onze kleindochter ze nog past. Ze is inmiddels 7 maanden en ...... Misschien zal het nog net gaan. Haar moeder is helemaal in 'turquoise' dus die zal die kleine voetjes er wel in 'proppen' denk ik.(ook als ze eigenlijk te klein zijn!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit weet ik nog goed. Ik vond ze toen al prachtig! Mijn kindjes zijn er inmidels (helaas?) uitgegroeid, maar hier zullen vast twee andere kindjes heel blij in rond gaan stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah .... die leuke slofjes!! Onze dochter heeft ze de hele winter dag (en heel vaak 's nachts :-)) aangehad; geweldig. Helaas past ze ze nu niet meer, maar ik heb volgens mij het patroontje nog ergens van je.
    groet, idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze maatjes hebben we niet meer in huis. Maar waarom geen breinaald oppakken en gaan breien in plaats van haken?

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou heel graag de turkooise met je ruilen, ik vind ze heel erg mooi. Ik zou je een heel vrolijk pakketje opsturen met handgemaakte dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vrees dat ze bij mij ook in een doos terecht zouden komen dus ik hoop dat er mensen met kleine kindjes die ze ook daadwerkelijk gaan dragen reageren, ze zijn te mooi om dat niet te doen!
    Ik ben juist enorm aan het haken (en de houtkachel is nog niet aan) en vind weer enorm veel inspiratie door deze schatjes, dus dank ik je daarvoor!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze nog steeds leuk. Je zult er vast veel liefhebbers voor hebben. Wie weet haak je weer in op een goede dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn prachtig. Ik zou graag de blauwe geven aan een oude vriendin die na jaren eindelijk een mooi babymeisje in haar armen mag sluiten.
    Ik bied in ruil aan een handgemaakte (stof en haakwerk) broche (voor op één van je nieuwe jurken)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid, ik heb net een berichtje bij je achter gelaten maar zie net dat dit al een heel oude berichtje is, dus nog eens, ik kom vind wwwbslinks.blogspot.com op jou site terecht, wat een leuk blog heb je, ik vind het leuk je te volgend. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zien er alle twee super leuk uit, maar voor hier helaas te klein! En haken heeft iets gezelligs....... Zeker als de herfst zijn kopje laat zien
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, ik ging normaal deze slofjes eens haken, maar het is er nog niet van gekomen. Als je me zou uitkiezen, liefst de kleinste maat.
    In ruil zoek ik voor jou een leuk vrolijk-maak boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ingrid,

    Geweldig deze slofjes. Ik zou graag de rode voor mijn dochtertje willen ruilen. Ze zijn nog een beetje te groot maar dat komt goed uit want we gaan hier (Australie) de zomer tegemoet. Met een beetje groei-geluk kan ze ze volgend jaar winter aan. Als tegenruil ontvang je van ons een Australische geluk-steen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh wauw... heb je hier geen patroontje van? Dan gaan ze samen met meer DIY van jou in mijn 'leuke dingen om nog een keer te maken' map.
    Ik word zo vrolijk als ik hem doorblader en eruit kan kiezen wat nu weer...
    Maar die slofjes... die hebben natuurlijk wel enige haast. Nu is baby nog een baby... met zool van ?cm? Ik ga het morgen maar eens opmeten!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)