woensdag 2 februari 2011

Italië, Zweden of..


het is een beetje vroeg
maar wel fijn om over na te denken
vakantie..
vorig jaar konden we niet echt kiezen tussen
Zweden of Italië
(ik weet dat op de foto een puzzel van de VS
staat ik had geen Zweedse noch Italiaanse..)
uiteindelijk huurden we een tent
in een olijfboomgaard in het noorden van Italië


we waren nog nooit in Italië geweest
-wij gingen altijd naar Frankrijk-
maar ik vond het fantastisch,
vriendelijke mensen, (behalve in het verkeer..)
geweldige dorpjes, dat gescharrel op straat,
iedereen lijkt buiten te leven,
de was die overal aan de huizen hangt
de markten, de cappucino,
en natuurlijk het het eten
(een italiaanse pizza is werkelijk ongelofelijk lekker)


we waren nog niet thuis of ik wilde al weer terug
en droomde van een huisje
ergens in de heuvels..
dus het was duidelijk:
de volgende vakantie gaan we weer..


maar nu komt het Zweden plan toch weer tevoorschijn
ik hoorde enthousiaste verhalen
over rode houten huizen
prachtige natuur, elanden
( ik weet dat op de foto een hert staat
maar ik had geen eland..)
en natuurlijk de kringloop winkeltjes
(maar dat is een leuke bijkomstigheid)


we weten het weer niet
dus als iemand de ultieme Zweden of Italië Tip heeft
gebied, huisje, tent...
laat het me alsjeblieft weten
maar het mag ook iets heel Anders zijn
waar wij nog nooit aan dachten..
(wij zijn zo makkelijk..ha)

ik weet dat het een beetje vroeg is
om het over vakantie te hebben
maar het Idee helpt wel
om door deze grijze dagen heen te komen...

20 opmerkingen:

  1. wat leuk! wij hebben vorig jaar een huisje gehuurd in het zuiden van Zweden en deze week heb ik net een kamer in een boerderij b&b in Italië geboekt. Maar hier de link voor het zweedse huisje: http://www.huisje-zweden.nl/Degeberga.php
    De natuur is geweldig, je kan wat oude stadjes bezoeken en in het dorp ligt het geweldige eethuisje ekstroms... en alleen al maar voor dat laatste zou ik direct terug willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ja en overal "antiekwinkeltjes"...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Ingrid, grappig, dit zijn ook onze favorieten. We hebben een huisje in Zweden dus zijn een beetje bevooroordeeld... trekken in de zomer langs 'stuga's' is heerlijk. Stockholm is prachtig en als je er met de auto naartoe gaat heb je de keuze uit meerdere mooie routes met leuke stops onderweg. Bijvoorbeeld door Denemarken en dan stoppen in Copenhagen en daar slapen in het Wake-up hotel. Of via Berlijn en omhoog naar uiteindelijk Riga, dan met de boot naar Stockholm...
    Maar ja, tegen het lekkere eten in Italië kan geen Zweed op, haha. Veel plezier met de voorpet! Fijne dag,
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om u te dromen over vakantie en zon!
    Ook wij hebben al een vakantie geboekt, we gaan naar Friesland, lekker dichtbij en heel mooi met vriendelijke mensen, lekkere sukerbole, dumkes bij de koffie etc.
    Maar Italië en Zweden lijkt mij beide prachtig, dat is iets voor later, als de kinderen groter zijn en autorijden wel weer leuk gaan vinden ;-)
    Veel plezier met het maken van een keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zweden is mooi, maar Noorwegen ... !!!!!
    En als je via Denemarken en Zweden rchting Oslo rijdt (en vervolgens zuidwest gaat), pik je ook nog wat moois mee van die andere landen!

    Veel voorpret!

    groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zweden is fantastisch en als je van ruige natuur houd is Noorwegen nog mooier!
    Kom je in Zweden dan zou ik zeker Goteborg bezoeken. Een sfeervolle stad met vele leuke winkeltjes (vooral de wijk Haga). En inderdaad er is veel ´loppis & antikt´ te vinden in Zweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi, wij zijn 2 jaar geleden via denemarken,zweden op familiebezoek geweest in Noorwegen.Zweden was erg mooi,Aardige mensen etc.Hou er alleen wel rekening mee dat het levensonderhoud in heel Scandinavië veel duurder is dan in bijv. Nederland of Italie.Opzich natuurlijk niet zo erg, maar wel een aandachts puntje waard!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zweden met de camper. Lekker wild camperen en genieten van de prachtige meertjes, de rust en de ruimte. Geweldig!!!!

    Succes met kiezen!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk dilemma. De warmte, smaak, geuren en kleuren van Italië versus de serene rust en schoonheid van Zweden. Dit land hoort bij mijn jeugd. De avonturen van Lotta uit de kabaalstraat en Pipi, wild kamperen, elanden speuren, broodjes bakken boven een kampvuur en o zo lekkere bosaardbeitjes. Kom je er echt niet uit? Gooi dan een muntje op. Dan laat je het 'lot' je bestemming bepalen. En ben je dan stiekem teleurgesteld dat het muntje niet op de andere zijde gevallen is? Dan weet je alsnog wat voor jou de juiste bestemming is. Geniet van de voorpret! Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zweden is fijn! en de lopis!!
    als je van ruige natuur houdt kies ik toch voor schotland. maar zweden... de houten stuga's en de meren en de bossen en de velden. en dan door denemarken, oh zo mooi.
    maar ik houd niet van al te warm, zou zelf niet snel naar italie gaan in de zomer.
    [ben wel naar rome en venetie geweest, in tvoorjaar.]

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hè, ik had een berichtje achtergelaten, maar die is opeens verdwenen?!
    Ik schreef: goed plan op deze grijze dag; vakantie plannen maken!
    Italië staat ook nog op mijn lijstje, maar Zweden was een paar jaar terug al aan de beurt. Geweldig mooi land en heerlijk rustig. Aardige mensen die je gewillig in het engels te woord staan; zelfs een echtpaar van in de 80 deed hun uiterste best om ons in't engels te helpen!
    Geniet van het plannen maken, groet,
    Idelet

    *'k heb een mailtje gestuurd met een linkje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Have fun
    loved the photos makes me want a holiday in Sweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh, niets heerlijkers dan dromen over Grote Vakanties...ik vul er ook fijne momenten mee.
    Even naar je Italiaanse link gekeken...whow...voor prijzen durf ik nog niet mailen (het ziet er wel prijzig uit) en ik vrees ook te smelten in een zomers Italië.
    Wellicht wordt het toch weer Frankrijk en dat blijven we fijn vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allebei geweldige landen, in beide landen geweest. Wij zitten dit jaar met hetzelfde dilemma...Waar we wel uit zijn: Het wordt een rondreis. Als we gaan voor 'goedkoper' wordt het met de tent naar Italie...en als we kiezen voor Zweden dan gaan we boeken bij Buroscanbrit(bungalowrondreis)
    Succes met wikken en wegen..Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ingrid (Punky Wunky)2 februari 2011 om 18:14

    Lekker toch al vakantieplannen maken. In Zweden nog een paar aanraders, Ystadt, (de wereld avn Wallander) Je hebt daar een heel leuk cafe, the bookcafe met heel lekkere broodjes.(Ben er vorig haar weer eens teruggeweest) De twee eilanden, Olland en Gotland, Stockholm, hmm eens in de paar jaar moet ik gewoon weer naar Zweden op vakantie voor de ruimte en de fijne mensen. En als je geluk hebt ook fijne zomerse temperaturen. En natuurlijk de loppis

    Maar dit jaar kiezen wij waarschijnlijk voor Italië. Het buitenleven de temperatuur, lekkere eten bergen en strand (Toscane) Cinque Terre. Hmmm heb er nu al zin in (duurt nog even tot september)
    Veel plezier met de voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi, wat een heerlijk vooruitzicht. Ik weet niet wat je moet kiezen, ik was alleen een paar keer in Italie. Maar een Italiaanse spreuk is mijn lijfspreuk geworden:
    CHE COSA DI BELLO HAI FATTO OGGI? oftewel: wat heb je vandaag voor moois gedaan?
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Ingrid,

    Italië is heel mooi, Toscane vooral (vinden wij - we gingen er zelfs op huwelijksreis), maar in juni trekken we voor het eerst naar Zweden, en wel hier naartoe: www.vakantiehuisje-zweden.com
    Misschien wel iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zweden ken ik niet, maar lijkt me prachtig.
    in italie ben ik wel al vaker geweest. en daar vond ik het eigenlijk overal leuk. de cinque terre, de bloemenriviera, vond ik prachtig. en de dolemieten, al is dat niet het italie zoals je je dat voorstelt, meer zwitsers,oostenrijks.
    wij reizen met eigen tent, dus voor overnachtingen kan ik je geen gouden tip geven helaas. veel plezier met de voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)